Part9

5.4K 573 197
                                    



Jaehyun menekan lonceng rumah lucas tak sampai beberapa saat sudah di buka oleh seorang budak kecil..

" uncle ni cari sapa? " soal minjae. Jaehyun tersenyum manis.. dia melutut di depan minjae.. pipi gebu minjae di usap

" uncle ni kawan uncle lucas, uncle lucas ada? " soal jaehyun..

" ouhh.. uncle lucas ada di dalam, masuk lah! " kata minjae riang sambil tersenyum manis membuatkan jaehyun tergelak kecil. Comel

" yow bro asal datang rumah aku ni? Bukan kau pergi jepun ke? " kata lucas yang baru turun dari tangga..

" aku baru balik dari jepun, alah saje je melawat kau dah lama tak jumpa kan " kata jaehyun sambil tersenyum. Jaehyun dan lucas duduk di sofa yang berada di ruang tamu di ikuti minjae sekali. Minjae duduk di pangkuan lucas. Lucas mengusap rambut minjae..

" uncle kawan uncle hensem lah " kata minjae sambil tersenyum ke arah jaehyun..

" yeke minjae pun hensem dan comel juga " kata jaehyun sambil tersenyum ke arah minjae

" minjae nak panggil nama uncle apa? " soal minjae

" hrmm.. apa kata minjae panggil uncle papa jae? " soal jaehyun sambil tersenyum manis..

" wahhh!! minjae suka nama tu lagi pun minjae tak ada appa, mama kata appa jauh sampai minjae tak boleh jumpa dia " kata minjae membuatkan jaehyun dan lucas terdiam seketika..

" takpe papa jae dengan uncle kan ada so minjae tak akan sunyi " kata lucas sambil tersenyum.. minjae hanya tersenyum..

" minjae pergilah main mainan yang uncle beli " kata lucas minjae hanya menurut.. setelah minjae hilang dari pandangan lucas dan jaehyun melihat antara satu sama lain setelah itu mereka melepas keluhan kecil..

" jadi minjae anak jaemin? " soal jaehyun. Lucas hanya mengangguk

" mana jaen? " soal jaehyun

" dia keluar beli barang dengan makcik Kim " kata lucas. Jaehyun hanya mengangguk faham.


________

" tolong bacakan jadual aku hari ini " kata jaemin.. jaen menganggukan kepala dan baca jadual kerja jaemin

" pagi ni tak ada apa2 cuma nanti lepas luch tuan ada meeting bersama syarikat TYG tentang kerjasama untuk pembangunan shopping kompleks di gangnam " jelas jaen yang melihat ke arah ipadnya.

Manakala jaemin masih melihat ke arah jaen. Jaen yang pelik itu terus mengangkat mukanya memangdang jaemin..

" tuan? Tuan dengar tak saya cakap? " soal jaen berkerut dahinya bila melihat jaemin tersenyum..

" kau cantik " kata jaemin membuatkan jaen terkebil kebil dengan tatapan jaemin..

" ka..kalau takde apa2 sa..saya pergi dulu " kata jaen gagap dan terus keluar dengan keadaan yang pantas. Sah jaemin ni dah gila..

Perbuatan jaen membuatkan jaemin tergelak kecil. Geli hatinya bila melihat tingkah laku gadis itu..

" kau masih seperti dulu Wong Jaen " kata jaemin sambil tersenyum sorang diri

_______

Jaemin dan jaen berada di dalam kereta untuk menuju ke syarikat TYG . Keadaan sangatlah sunyi..

" jaen nampaknya aku kena pulang ke rumah dulu kerana ada dokuman yang aku tertinggal di rumah, kau okay kan? " kata jaemin yang masih focus ke arah pemanduan

" na...nae " kata jaen sepatah..

Jaemin terus bergerak ke arah rumahnya.. setelah beberapa minit kemudian mereka sampai ke rumah jaemin..

" keluar lah dulu aku rasa lama nak cari fail itu " kata jaemin.. jaen hanya menurut sahaja.. jaen masuk ke dalam rumah banglo 3tingkat itu bersama jaemin..

Puan Na yang pada masa itu sedang duduk di sofa berehat melihat ke arah anak kesayanganya dan jaen...

" awal kamu balik.. siapa perempuan ni? " soal Puan Na sambil memandang serong ke arah jaen..

" ohh kenalkan ni P.A baru jaemin.. jaemin ada tertinggal barang untuk meeting tu pergi ambil " kata jaemin Puan Na hanya mengangguk faham..

" jaen duduk lah dulu aku pergi ambil barang sekejap " kata jaemin. Jaen hanya mengangguk..

Jaemin terus menaiki anak tangga untuk menuju ke biliknya.. setelah jaemin hilang dari pandangan Puan Na memandang ke arah jaen yang masih berdiri itu..

" sapa nama kamu? " kata puan nak dengan nada berlagak

" Wong Jaen imnida " kata jaen sambil menundukan sedikit badannya.. ini adalah kali pertama dia berjumpa dengan Puan Na walaupun dia pernah bercinta dengan jaemin dahulu tapi lelaki itu tidak pernah mengenalkannya dengan Puan Na

" kamu ada keturunan china? " soal Puan Na

" na..nae " kata jaen gagap..

" saya tahu anak saya seorang yang kacak dan berkarisma jadi saya harap awak sebagai P.A dia tak sesekali cuba untuk menaruh perasaan pada dia " kata Puan Na sinis sempat dia menjeling ke arah jaen..

" Puan jangan risau.. saya tak hingin pun dengan anak Puan yang tak berapa nak kacak tu.. " balas jaen sinis.. membulat mata Puan Na

" berani kamu bercakap seperti itu! " kata Puan Na

" saya cakap benda yang betul " kata jaen selamba sambil bermain dengan kukunya..

" haishh... macam mana- " percakapan Puan Na terhenti apabila jaemin turun dari tangga..

" omma jaemin pergi dulu dah lambat ni " kata jaemi. Puan Na hanya mengangguk.. sempat jaen tersenyum sinis ke arah Puan Na yang mukanya sudah merah habis akibat  marah..

_________

[Jaemin pov]

Aku melabuhkan punggungku di sofa ruang tamu.. aku baru sahaja pulang dari kerja.. tei aku cabut dan sandarkan kepala aku di penyandar sofa..

" jaemin? " aku menegakan kepala aku dan mmemandang ke arah omma aku..

" waeyo omma? " kataku..

" omma nak kamu jumpa dengan anak kawan omma besok. Dia cantik dan menpunyai keturunan yang baik " kata omma aku, aku mengeluh kecil sejujurnya ini bukanlah kali pertama omma kenalkan aku dengan anak rakannya itu..

" omma kan jaemin dah kata yang jaemin tak bersedia lagi untuk kawin.. apakata omma kenalkan anak kawan omma tu pada hyung " kataku

" No!! Omma nak kamu dengan dia bukan dengan  hyung kamu! " kata ommaku bernada tinggi

" tapi- " belum sempat aku habiskan kata2 aku dah di potong oleh omma

" takde tapi2 esok kamu kena jumpa dia dekat cafe yang omma bagi dan omma akan uruskan pertunangan kamu " kata omma aku.. aku mengeluh kecil kenapa omma susah sangat nak faham hati aku!!

" jaemin masuk bilik dulu " kataku dan terus berlalu masuk ke bilik.. mood aku tak stabil sekarang ni..

____________________

Halu teman2.. harini author akan double update jadi tunggu okay eheks🤣 jangan lupa di vote ya teman2 supaya author tambah semangat lagi update part seterusnya bahahaha😂



KEEP VOTE😘😘

SECOND CHANCE || Na Jaemin√Where stories live. Discover now