[Jaen pov]Aku bangun dan duduk semula di kerusi kerja aku.. arhhhh macam mana aku nak bagi tahu jaemin yang minjae nak jumpa dia? Bukan apa aku malas tau nak berhadapan dengan dia huh!!
Aku berfikir sejenak... aku menarik nafas dalam dan hembuskannya.. aku berdiri dan melangkah ke arah bilik kerja jaemin apabila aku dah yakin dengan keputusan aku.. aku berdiri di depan pintu masuk dan menarik nafas lagi..
TOKKK...TOKKK...TOKKK...
" masuk " katanya dari dalam aku terus masuk dan berjalan berdiri di hadapan mejanya.. dia yang sebok membuat kerja di dalam laptopnya terus berhenti untuk memberi tumpuan kepada aku..
" kenapa? " soalnya sambil memandang tepat ke arah aku...
" aahhh... aummm... aahhh "
" aah.. aumm.. apa cuba cakap? " katanya lagi.. aku mengeluh kecil
" ermmm... minjae nak jumpa tuan petang ni boleh? " soalku ragu ragu.. jaemin tergelak kecil... tak apa yang lawak sampai dia gelak ni?
" jadi kau nak kata itu je sampai susah nak cakap ermm? " soalnya.. aku sudah menggaru belakang tengkok yang tak gatal. Malu!!!
" ishh!! nak ke tak kalau taknak takpe saya boleh je bagi tau min- " belum simpat aku habis cakap jaemin terlebih dahulu memotong
" okay aku nak.. petang ni kita ambik minjae " katanya..
" hrmm.. okay saya keluar dulu " kataku dan terus keluar
_________
[Jaemin pov]
" hai sayang!! "
" you buat apa kat sini chaeyoung? " soalku malas
" you lupa ke hari ni kan kita nak try baju kawin.. jom lunch then kita terus pergi butik pengantin " kata chaeyoung.. aku terdiam seketika.. aduhhh macam mana aku boleh lupa hari ni aku nak pergi butik dengan chaeyoung. Macam mana aku nk jumpa minjae sempat ke? Haishhh!!!
" you pergi sendiri boleh kan? Lagipun i banyak kerja yang kena buat kat office ni " kataku mendatar
" ouhhh ok kalau you taknak i akan report kat omma you yang you tak nak temankan i pergi butik " kata chaeyoung sambil memeluk tubuhnya.. aku melepaskan keluhan kesar... haishh perempuan ni kuat mengadu betul!!!
" okey fine! Dah cepat!! " kataku dan terus berjalan meninggalkan chaeyoung..
______
Jaemin lalu di hadapan meja jaen tanpa melihat muka jaen sedikit pun membuatkan jaen sedikit pelik dengan perangai jaemin yang berubah menjadi dingin
" Yahh!!! Na Jaemin tunggu!!! " jeritan chaeyoung membuatkan jaen memandang ke arah wanita itu pula..
" dorang nak pergi mana? Nampak macam nak keluar lama.. hrmm " kata jaen sorang diri bernada kecewa..
_____
Setelah selesai makan tengah hari, chaeyoung mengajak jaemin pergi ke shopping Mall dahulu untuk membeli barang keperluannya..
" chae you boleh cepat tak? I ada banyak kerja lagi kat office ni " kata jaemin kasar..
" sabar okey sikit je lagi sayang " kata chaeyoung bernada manja.. jaemin hanya menjeling...
_____
4:30 p.m.
Sudah hampir 2 jam di butik namun chaeyoung masih belum menemui baju yang berkenan di hatinya membuatkan jaemin bosan menunggu.. dia melihat jam tangan yang tersarung di tangannya, sebentar lagi sudah waktu pekerja di office pulang dan dia ada janji dengan jaen untuk menjemput minjae bersama-sama di rumah..
YOU ARE READING
SECOND CHANCE || Na Jaemin√
Fanfictionkeperitan seorang wanita yang menjalani hidupnya dalam keadaan yang sedang mengandung.. Na jaemin lelaki yang tidak mengakui yang dia telah mengandungkan wanita itu.. di caci, di hina dan di buang dari sekolah itu amat memeritkan bagi wanita itu.. s...