Part10

5.3K 573 130
                                    



[Jaen pov]

Harini adalah hujung minggu di mana aku akan meluangkan masa bersama si kecil kesayangan aku.. aku janji dengan minjae akan belikan mainan baru untuk dia..

" minjae cepat lah uncle dan tunggu tu!! " jeritku.. minjae menuruni tangga dengan laju sambil tersenyum

" minjae dah siap!! " katanya riang

" minjae dah siap!! " katanya riang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Minjae><)

" comelnya anak mama ni!! " kataku sambil mengusap rambutnya..

_________

Setelah sampai di tempat parking kereta.. jaen, minjae dan lucas keluar dari kereta.. baru beberapa langkah mereka berjalan, telefon lucas berbunyi.. lucas terus mengangkat panggilan tersebut..

Jaen melihat ke arah muka lucas yang nampak serius itu.. lucas mematikan panggilannya dan melihat ke arah jaen..

" kenapa oppa? " soal jaen

" adik oppa kena pergi office sekarang ada masalah.. pekerja buruh di tapak pembinaan cedera akibat batu konkret yang tiba tiba jatuh dari tingkat satu " jelas lucas..

" takpelah oppa pergi je tu kan penting " kata jaen lembut

" sorry oppa tak dapat temankan adik beli mainan untuk minjae " kata lucas bersalah..

" takpe.. nyawa pekerja oppa lagi penting sekarang ni.. adik okay je dengan minjae " kata jaen sambil tersenyum kecil..

" nanti oppa ambik okay.. bye.. " kata lucas. Jaen hanya mengangguk sambil tersenyum..

__________

Jaen berjalan dengan minjae sambil berpegangan tangan untuk menuju ke kedai mainan..

" papa jae!!! " jerit minjae dan terus berlari ke arah jaehyun.. tubuh kelaki itu di peluk.. jaehyun mengusap rambut minjae

" eeh... minjae pergi sini dengan sapa? " soal jaehyun

" dengan mama tu... " kata minjae sambil menunjuk ke arah jaen yang masih terkaku.. jaehyun tersenyum ke arah jaen.. jaehyun mendukung minjae dan pergi ke arah jaen..

" hai dah lama kita tak jumpa.. awak apa kabar? " soal jaehyun sambil tersenyum

" ka..kabar baik " jawab jaen sambil tersenyum kekok..

" maaflah kalau awak tak selesa bila minjaae panggil saya dengan gelaran papa jae sebab saya- " belum habis jaehyun bercakap jaen sudah memintas

" it's okay.. " kata jaen sambil tersenyum..

" papa jae nak tak teman minjae dengan mama pergi beli mainan? " soal minjae riang

" wahh... best tu apakata papa jae belanja minjae mainan nak? " kata jaehyun..

" tapi mama kata dia yang nak belikan minjae mainan " kata minjae polos. Jaehyun memandang ke arah jaen sebelum memandang ke arah minjae semula..

" alah takpelah biar papa jae yang belanja minjae mainan duit mama tu suruh mama sipan " kata jaehyun sambil tersenyum ke arah jaen membuatkan jaen tersenyum kecil..

" yaeyyy... okay jom " kata minjae gembira..

__________

Jaemin menunggu seseorang di sebuah restoran yang berada di mall itu dengan keadaan yang malas..

" sorry you i lambat " kata wanita yang berpakaian agak seksi itu.. jaemin hanya diam sahaja malas dia nak melayan wanita di hadapannya itu..

" dah lama kita tak jumpa you apa kabar? " soal wanita itu..

" i baik je " jawab jaemin mendatar..

" tak sangka, tak lama lagi kita akan tunang dan berkahwin.. i tahu mesti you pun tak sabar jugak kan? " kata wanita itu sambil memegang tangan jaemin yang berada di meja itu.. jaemin menarik tanganya kasar

" i tak cakap pun yang i nak kawin dengan you " kata jaemin sinis..

" tapi i pasti you akan kawin dengan i " kata wanita itu..

" apa yang you nak sebenarnya dari i Son Chaeyoung? " soal jaemin sambil memandang tajam ke arah chaeyoung. Chaeyoung tersenyum sinis..

" i nak you na jaemin dah lama i sukakan you " kata chaeyoung. Jaemin hanya terdiam sahaja..

" jom kita pergi shopping " kata chaeyoung dan bangun tangan jaemin di rangkulnya.. sujujurnya chaeyoung adalah anak yang manja..

Jaemin hanya mengikut sahaja.. sudah beberapa kedai pakaian yang mereka masuk.. bag kertas juga sudah penuh di tangan..

" you i nak pergi tandas sekejap ya " kata chaeyoung dan berlalu ke tandas..

______

" jaehyun awak boleh jaga minjae sekejap saya nak pergi tandas " kata jaen..

" okay.. awak pergilah " kata jaehyun

Jaen pergi ke tandas.. setelah selesai dia pun keluar.. semasa jaen hendak keluar dari tandas dia terlanggar seorang perempuan..

" heyyyy!!! Buta ke apa!!! " marah wanita itu..

" Aah.. mianhae " kata jaen sambil menundukan badannya..

" lain kali mata tu jangan taruk kat lutut!!! " marah wanita itu lagi..

" heyy cik berbaju sendat saya dah mintak maafkan apa masalah lagi! " marah jaen..

" Yah!! Berani kau kata- " belum sempat wanita itu menghabiskan kata2nya jaen terlebih dahulu pergi meninggalkan wanita itu yang sudah menghentak kakinya di lantai akibat marah..

" dasar gila!!! " kata jaen bengang.. jaen berjalan ke tempat jaehyun dan anaknya berada..

" eeh dah siap dah? " soal jaehyun. Jaen hanya mengangguk..

" jaehyun kalau macam tu kami balik lah dulu dah petang ni " kata jaen

" eeh takpelah biar saya hantarkan " pelawa jaehyun

" eeh takpe lagipun oppa saya datang ambik kami " kata jaen

" takpe biar saya hantar soal oppa awak saya akan call dia bagi tahu nanti " kata jaehyun..

" ohh nae " kataku dan kami bergerak untuk pulang..

_______

[Jaemin pov]

Sedang aku menunggu chaeyoung pergi ke tandas aku melihat ke arah seorang lelaki dan wanita beserta anak kecil dengan bergelak tawa..

" tu bukan hyung dengan jaen ke? "

" dorang ada apa2 ke? "

" kenapa dorang nampak rapat? "

" siap gelak tawa lagi "

" budak kecil tu? "

Banyak persoalan yang timbul di minda aku.. hati aku sakit.. sakit melihat kemesraan mereka.. tangan aku kepal..

" you? " aku terus memandang ke arah chaeyoung..

" you ni kenapa dari tadi i panggil tak dengar ke " kata chaeyoung yang agak sedikit kesal itu..

" jom kita balik! " kata jaemin dingin dan terus berjalan meninggalkan chaeyoung di belakang..

_____________________

Haiii sorry kalau bosan hehehe!!! Makin merepek pulak!!😬

Jika ada kesalahan ejaan sila maafkan dan abaikan okay!😂

Tq for 100 voting guys🥳😭😘


KEEP VOTE😘😗

SECOND CHANCE || Na Jaemin√Where stories live. Discover now