Özgüven

64 22 62
                                    

Birçok kişini sıkıntı çektiği bir durum olan özgüven problemi.

Sadece sınavlar mı kaygıların kaynağı? Hayır, hayatın her alanında öne çıkan konularda heyecanımızı artıran, beynimize hızlı kan akışını sağlayan işte o özgüvenin oluşturduğu duygu atmosferinden başkası değil.

Özgüven hayatta başarının anahtarı olduğu gibi, tersine, özgüvensizlik de bireylerde ruhsal sıkıntıların ve bunalımların kaynağıdır.

Benimde bir çok kez içine düştüğüm bu durumu çözmeye çalışalım ozaman.

Özgüvenli olmak ne bir gurur veya kibirdir; ne de “özgüvenli olmamak” bir tevazu göstergesi değildir; bunları birbirine karıştırmamak lazım.

Özgüven Nedir?


 Susanna McMahon, özgüveni şu şekilde tanımlar: “Özgüven var oluşun gereği olarak, kendini tanıma, kendine bakma ve kendini kabullenmedir. Bu bir yaratılış yoludur.”

Özgüven nedir sorusundaki kapsam, kendimize saygı duymayı ve kim olduğumuzu, neyi sevdiğimizi ve neye inandığımızı doğru bir şekilde ifade edebilme cesaretini içermektedir.

Özgüven nedir sorusuna verilecek yanıtı toparlarsak şöyle diyebiliriz:

Özgüven; kendine güven, kendini tanıma, kendine inanma ve öz saygı çerçevesinde inançlarına ve hayat felsefesine göre hareket etme cesaretidir.

 Kendine güven tanımı, kendine ve dünyaya karşı, kendine saygı duymaktan doğan cesur eylemlere yol açan olumlu bir duygudur.

Özgüven nedir, sorusuna verilecek cevabı tekrar edersek  kendine güven demek:

Yaptığımız hatalardan, yaptığımız veya yapmadığımız işlerden vb. bağımsız olarak kendimize değer vermek demektir.

Kendimizi iyi hissetmek; kusurlarımızın farkında olarak kendimizi hayata değer katan biri olarak hissetmek demektir.

Sosyal hayatta geriye çekmek isteyen kör duygulara karşı koyarak cesur olmak ve cesur bakmak demektir.

Başkalarının saygı ve dostluğuna layık olduğumuzu bilmek demektir.

Hem güçlü ve hem zayıf yönlerimizi bilmek ve kabul etmek.

Sağlıklı Özgüven Olmak Kendini Beğenmişlikmidir?


•Özgüvenin sağlıklısı mı olur, demeyin! Çünkü her öz duygunun aşırılıkları da zararlıdır.

•Örneğin özgüven, yerinde kullanılırsa mutluluk nedeniyken, yerinde kullanılmazsa mutsuzluk kaynağı olur.

•Özgüven bazen gurur ve kibir olarak algılanabileceği gibi, gerçekten de bir gurur ve kibir nedeni de olabilir.

•Bıçağı kullanmak gibi, yerinde, zamanında ve dozunda kullanılması gereken bir özelliktir. İnsan kendini mutlaka beğenir.

•Beğenmese yaşayamaz ve bağımsız birey olmaz.

•Ancak kendini beğenisi egosunu şişirmesi, hatalarını göz ardı etmesi anlamına gelmemelidir.

•Toplumsal hayatta başkalarını rahatsız edecek duygulardan kaçınılmalıdır.

•Kendine güven, kendine ve yeteneklere olan inançtır, kendimiz hakkında ne düşündüğümüz ve hissettiğimizden oluşan bir içsel durumu tanımlar.

Ruhun SesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin