Boekenclub Dahlia Remix!

229 23 32
                                    

Hallo lieve mensen! Welkom bij deze vernieuwde versie van boekenclub Dahlia

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Hallo lieve mensen! Welkom bij deze vernieuwde versie van boekenclub Dahlia. Het zal heel anders worden. Bij de vorige deelde ik alleen maar leestaken uit maar hier gaat veel meer gebeuren. Ik zal het even uitleggen.

Elke week komt er een hoofdstuk online met daarin een taak/opdracht die je uit moet voeren. Dit zijn de dingen die je voorbij zal zien komen:

Wekelijkse taken/dingetjes
- Elke week wordt één van deze dingen gekozen als opdracht. Niet allemaal. -

Zin voor Zin 💫
Ik zet een hoofdstuk online en begin met een zin waarop iemand kan antwoorden. Daarop antwoordt weer iemand en zo gaat het door. Zo wordt er een verhaal gevormd die alle kanten op kan gaan. Wie weet gooi jij er wel een plot twist in met die ene zin. Uiteindelijk typ ik dan alles over en zet het in een hoofdstuk voor iedereen om te lezen. Zo gebruik je je writing skills en creatieve vermogen. En misschien geeft het je wel opeens inspiratie voor een verhaal. De regels zullen er in het hoofdstuk bij gezet worden.

HoLe 💫
Ook wel: Hoofdstukken Lezen. Iedereen uit de club leest drie hoofdstukken van degene die ik je aanwijs. Jouw boek wordt gelezen en jij leest een boek van een ander lid. Verdere uitleg zal bij het hoofdstuk komen te staan.

Kortverhaal 💫
Je krijgt de opdracht een kortverhaal te maken (rond de 1000-2000 woorden). Ik geef bepaalde specificaties en jij doet je best er iets moois van te maken. Aangezien dit wel wat tijd kan kosten zal ik er een kleinere opdracht bij zetten voor als je niet genoeg tijd hebt.
De verhalen zullen niet beoordeeld worden en het is geen wedstrijd, het is puur om van elkaars verhalen te genieten. Ze zullen in de club komen te staan.

ST 💫
Ook wel: Stronger Together. Hierbij deel ik jullie in duo's/trio's in en dan krijgen jullie een opdracht. Bijvoorbeeld om een verhaal te schrijven, of samen een online spel te maken en nog veel meer dingetjes. Het gaat er hierbij om dat je nieuwe mensen leert kennen en gezellig samen kan werken.
- naar het geweldige idee van PerenneMeraki -

Maandelijkse taken/dingetjes

Dahliaview 💫
Hiervoor wordt er elke maand een lid uitgekozen (door mij) die ik ga interviewen. Er komt een hoofdstuk online waarin jullie vragen in kunnen sturen en dan maak ik een lijstje. Natuurlijk hoeft niet overal op geantwoord te worden, dat bepaal je helemaal zelf. Zo leren we elkaar wat beter kennen. Dit interview wordt privé afgenomen en dan vervolgens uitgetypt in een hoofdstuk. Zo kun je die brandende vraag die je altijd al hebt willen stellen, stellen. Of gewoon een leuke, gekkige vraag. Alles mag verzonnen worden!

Boek van de maand 💫
Elke maand zal er een lid (random) uitgekozen worden als boek van de maand. Hiervan leest iedereen dan vier hoofdstukken en geeft tips en tops.

Shine! 💫
Hiervoor vraag ik een random lid in een privé bericht wie hij/zij een keer in het zonnetje wil zetten. Het hoeft geen lid te zijn en het mag om alles gaan. Wiens boek verdient meer aandacht? Wie is gewoon super lief voor je? Of getalenteerd in weer iets heel anders? Alle redenen mogen als ze voor jou wat betekenen. Je stuurt een berichtje (nadat je dat van mij hebt gehad) naar mij met daarin de reden en misschien een leuk verhaaltje voor dat persoon. Vervolgens krijgt deze persoon een door mij gemaakte sticker die hij/zij eventueel op een boek of op de achtergrondafbeelding kan plakken.
- Naar het awesome idee van Lowalowa1! -

Overig/altijd open

Schrijfhulp! 💫
Leden kunnen hier terecht als ze hulp nodig hebben met schrijven. Je vult een formuliertje in met waar je specifiek hulp mee nodig hebt. Vervolgens zet ik een hoofdstuk online en kunnen de rest van de leden je tips gaan geven. Dit mag klein zijn, maar ook groot. Ik zet verschillende voorbeelden in het hoofdstuk. Denk bijvoorbeeld aan tips voor het schrijven over een stoornis. Maar bijvoorbeeld ook het vragen om proeflezers die er spellingsfouten uithalen, of een titel helpen bedenken.

Coverhulp! 💫
Ook dit is een hoofdstuk die altijd open staat en waar je je in kan schrijven als je coverhulp nodig hebt. Je kunt bepalen of je meningen over je cover wilt, of tips, of zelfs een nieuwe cover wilt. Dan kunnen leden die er zin in hebben (binnen een week) een cover voor je maken. Die zet ik er dan na een week allemaal in en dan mag je kiezen. Let op: leden doen dit dus vrijwillig, maar met het risico dat de cover niet gebruikt wordt.

Hier kun je dus altijd terecht. Deze aanvragen zet ik erop zodra ze gedaan zijn, dus de helpers kunnen dit zien als een weektaak die je mag, maar niet hóeft te doen.
(Het zal vanzelf duidelijker worden)

Voor de wekelijkse taken geldt: ze komen op zondag online en je hebt tot de volgende zaterdag 23:59 om je taak te doen. Dan heb ik de hele zondag om alles erop te zetten en de nieuwe opdracht te maken.

Wat ik van jullie verwacht:

- Je voert je taak netjes uit

- Bij het lezen van een boek geef je goede tips EN complimenten

- We beledigen elkaar niet en houden het gezellig

- Voor HoLe heb je een verhalenboek. Mogen ook verschillende verhalen zijn per hoofdstuk, maar bijvoorbeeld geen coverboek of feitjes boek. Echt een boek met een verhaal

- Als je een boek opgeeft moet deze uit minimaal 3 hoofdstukken bestaan

- Als je geen boek hebt geef je dit aan en deel ik je als alleen lezer in

- Je respecteert het als ik iets later ben of het niet haal

Wanneer wordt je uit de club gezet:

- Je beledigd mensen

- Je wilt uit de club (stuur mij een berichtje)

- Je hebt je taak voor de tweede keer in één maand niet op tijd uitgevoerd en ook geen uitstel gevraagd / je doet niet mee met de opdrachten die ik opgeef.

- Je hebt 3 of meer keer in de maand uitstel gevraagd

Deze club zal starten vanaf 15 leden. Er zullen 25 plekken zijn en misschien dat ik hem later uitbreid. Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is. Als er nog vragen zijn mogen jullie ze zeker stellen. In het volgende hoofdstuk kun je je inschrijven als je alles hebt gelezen.

Inschrijvingen zijn altijd open!

Boekenclub Dahlia Remix! (Gesloten)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu