• Week 1 - Inlevering ST VIII

40 8 2
                                    

@laura-nimi en Kristalschemer
(Sommige tags werken opeens niet meer sorry)

@laura-nimi en Kristalschemer (Sommige tags werken opeens niet meer sorry)

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

POV Mila

Vandaag is de dag waarnaar ik al weken uitkijk. Vandaag is de dag waarop ik met al mijn vrienden en vriendinnen op 3-daagse vertrek naar de Ardennen in België. Juffrouw Emma zei een paar weken geleden dat we gingen kamperen in tenten en we mochten kiezen bij wie we gingen liggen. Natuurlijk koos ik voor Shania, Elisa en Amy, want dat zijn mijn beste vriendinnen en ik ken hen al sinds de kleuterklas.

'Wees voorzichtig, ga niet met rare mensen mee en luister naar de juffen, die meegaan', zegt mama tegen mij.

'Ja, ja mama, ik ken ondertussen de regels wel. Ik ben een voorbeeldige leerling zegt juffrouw Emma altijd en dat zal ik ook zijn op de 3-daagse. Ik hou van je mama!'

Ik loop richting de bus en kom onderweg allemaal klasgenoten tegen, die afscheid nemen van hun familie. Mijn papa kon er niet bij zijn door zijn werk, want hij werkt vandaag de ochtendshift en kon niet wisselen met een collega, maar dat vind ik niet erg. Mama was er wel voor mij en dat is genoeg. Ik loop tussen iedereen door totdat ik tegen iemand op bots.

'Hey, klaar ervoor?' vraagt de persoon waar ik tegen gebotst ben.

'Zeker Shania en jij?'

'Wie nu niet? 3 Dagen geen les krijgen en spenderen met mijn beste vriendinnen in de Ardennen. Nu we het over beste vriendinnen hebben waar zijn Elisa en Amy, want ik heb hen nog niet gezien', zei ze lachend.

'Die zitten al in de bus op ons te wachten normaal gezien. Amy stuurde mij gisteren dat ze direct in de bus onze plaatsen ging bezet houden, want we willen nu eenmaal op de achterbank zitten.'

Shania en ik lopen samen naar de bus en nadat we onze tassen met spullen in de koffer van de bus hebben gezet en onze naam is aangeduid op de lijst, lopen we doorheen de bus en lopen naar de achterbank. We schieten direct in de lach als we zien hoe Amy en Elisa daar liggen. Ze liggen met hun benen over de 5 stoelen verspreid zodat wij daar konden gaan zitten, maar ze waren in slaap gevallen. Dat betekende meer plezier voor ons om ze wakker te maken.

'Heb jij hetzelfde idee Shania', vroeg ik haar fluisterend.

'3,2,1, wakker worden slaapkoppen en laat ons zitten', riepen we tegelijk in hun oren.

Ze schrikken wakker en we liggen in een deuk.

'Jullie hadden jullie gezicht moeten zien. Ik wou dat ik het op foto had. Wel jammer dat we geen telefoon mogen meenemen hè?'

Iedereen knikte en was nog een beetje aan het uitlachen van ons "incidentje".

'Aandacht, aandacht, wij gaan nu vertrekken. Ik ben de buschauffeur en dit zijn de regels van mijn bus: ten eerste niet eten of drinken, enkel als het echt nodig is, ten tweede niet opstaan en rondwandelen door de bus behalve voor de juffrouwen en ten derde niet te luid bezig zijn. Ik hoop dat jullie een fijne 3-daagse gaan hebben en onderweg zal ik dingen meedelen over wat jullie gaan doen door de lijst die juffrouw Jille mij gegeven heeft. Over en Out!'

Boekenclub Dahlia Remix! (Gesloten)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu