Part 5

16 3 1
                                    

Kringggg.....kringgggg.... kringggg
.
.
.
.
Bunyi loceng sekolah bergema menandakan waktu rehat telahpun bermula . " guys , aku nakpi pusat sumber sat dgn Dina ,, nak release tension . Korang tlong belikan aku makanan tau . Ikut la pape pon asal boley wat aku kenyang sudah " kata Dhia tersengeh2 sambil menghulurkan wang kertas 5 ringgit . "Release tension hotak kau , sejak bila kau suka baca buku ni " tanya Elly sambil ketawa menampakkan lesung pipit di kedua2 belah pipi but tak dalam macam Dina . Dhia yang melihat Elly ketawa terus mencucuk jarinya kedalam lesung pipit milik Elly . Perbuatan Dhia tersebut sememangnya sudah lali dalam diri Elly . Yela semakin dilarang , semakin menjadi2 dibuatnya.  " release tension si Dhia ni mksudnya tidur . Macamlah kau tak kenal dia ni El " balas Eiyka sambil mengemas meja yang berselerak dengan buku . "Takleh lama lagi ke korang !!" Laung Dina yang sudah lama menunggu di koridor kelas . Selepas itu , kami berjalan beriringan untuk menuju ke destinasi yang ditetapkan . Untuk ke pusat sumber ,kami perlu melalui kantin terlebih dahulu.

  " Dina , Dhia ,, jumpa kat pusat sumber tau..hangpa jangan ngada2 nak pi mana2 eh " arah Elly tegas . Elly ni kuat berleter orangnya and agak garang . Selalu gak dulu makan 'sengat' dan leteran si Elly gara2 Dhia yang suka melepak kat tandas tak kira masa . Dalam sehari tu, kalau tak keluaq pi tandaih memang tak sah . " ok ok aku tak pi manalah .. aku ada jer ni ,, dalam hati hang " balas Dhia sambil mengangkat mini love gaya slowmo . Belum sempat mini love sampai paras mata , Elly terlebih dahulu menepuk bahu Dhia sambil ketawa  " perhhh ,, Harey la ayat ko Dhia HAHAHAHA " balas Dina lalu turut ketawa . Ramai gak la students pandang masatu 😏Mana taknya , Dina ni kalau ketawa , memang tak ingat dunia la . " wey Elly  ,, jom ah beli makanan . Aku lapa dowhh ,, dari pagi tadi lagi tak makan " ajak Eiyka..patut senyap pun ,, lapaq rupanya hahaha 😂😂 author pun macam eiyka gak kalau lapar 😂 uollz pun mesti sama macam kitorang kan ?  Diam menyepi disaat lapar wlaupun berada dalam situasi lawak tahap potong kaki .😏 " yela2 jom babe ,, kite beli makanan. Cian awurk lapar an " kata Elly lalu menarik tanya Eiyka menuju ke kantin. Dhia dan Dina terus menuju ke pss ( pusat sumber sekolah) sambil berbual kosong .

  " Dhia , ko pergi la duduk dlu . Aku nak bertugas jab . Ko pun meh la tlong aku . Mana tau cikgu Kamilah baik hati ambil kau jadi naik pengerusi ke an ?? So mehla tlong aku wlaupun kau tak bertugas harini . " kata Dina sambil mengemas apa yang patut. " hurhh yela . Baru nak release tension " blas Dhia lalu menuju ke rak buku dengan malasnya untuk menyusun buku . Dhia kalau dah bertugas , dia akan susun buku kesemua rak terus . Tengok betapa rajinnya si Dhia ni walaupun selalu datang lewat ke sekolah 😏  Dhia dan Dina ni banyak persamaannya tau . Sekolah rendah sekali , pernah jadi pengawas masa sekolah rendah , menetap di kampung yang sama , dilantik menjadi pengawas pss masa form 2 lagi dan nama pun hampir sama . Kemana2 nak berkepit aja haish kalau orang berpikiran kotor  , mesti ingat mereka ni lesbi HAHAHAHA... mana taknya , dimana ada Dina , disitulah ada Dhia  😂😂 ok berbalik kepada cerita tadi ,  cikgu kamilah tiba2 menegurnya secara mengejut . " eh Dhia , mana pengawas yang lain ?tak datang ke ?" Dina yang terkejut terus berhenti daripada mengelap pasu . Nasib Dina sempat break , kalau tak , alamatnya memang bertaburanlah kaca atas lantai . " saya Dina cikgu . Dhia kat sana . Saya pun tak tahu lah cikgu . Masa saya masuk pss ni , memang takda orang pun " jawab Dina dengan lemah lembut . " ops salah orang lak haha " cikgu kamilah ketawa kecil , Menutup malu mungkin ? Lalu menyambung katanya " masuk pejabat saya kejab . Ada benda saya nak bincang " . Kata2 tersebut menyebabkan timbulnya rasa debaran di dada Dina .'aduih isu Dhia pagi tadike ni ' monolog Dhia dalam hati lalu terus mengikuti cikgu Kamilah .

*************

" woi Korang , kitorang dah sampai ni !" Laung Eiyka setelah membuka pintu pss . Elly berada di sebelahnya , sedang menjinjing satu plastik yang dipenuhi makanan.  Nasib baik cikgu dalam pejabat . Kalau tak , maunya kena halau hahaha . "Waalaikumussalam . Haa masuk la . Korang duduk dulu . Wat macam rumah sendiri pun takpe " perli Dhia yang kini berada di kaunter bersebelahan dengan pintu masuk pss  . "Heheheh , mana Dina ?? " tanya Elly sambil memandang sekeliling . " aku pun tak tahu wei . Slesai kemas buku kat belakang ,aku datang ah depan ni niatnya nak lepak kejab sambil tunggu korang . Tup2 dia pulak takda . Kasut ada jer . Aku rasa dalam bilik cikgu kamilah kot" jawab Dhia .

Hate Or Love 🚫Where stories live. Discover now