Aku merenung kaca tv yang dari tadi bersiaran. Semua rancangan yang aku tonton, satu pun tidak dapat menarik perhatianku.
Sesekali aku memandang makanan yang ada di atas meja. Mataku dipejam seketika sambil menongkatkan kepala pada sofa. Keluhan berat aku lepaskan.
Flashback
Telefon pintarku yang sudah retak dimatikan dengan serta merta. Bibirku dikemamkan dengan kepala yang didongakkan ke atas. Cuba menahan air mata dari jatuh mengalir.
Kenapa dia perlu buat semua tu?
Dia memang tak sayangkan nyawa dia?
"Haena saya ada belikan awak-"
"Explain it."
Jawabku tanpa memandangnya. Bibirku yang mula bergetar aku tahan sedaya yang mungkin. Sedikit pun aku tidak endahkan soalan dia.
Taehyung terus menjungkitkan kening lalu melabuhkan punggungnya bersebelahan denganku. Plastik yang berbekalkan sekotak Dominos Pizza itu diletakkan di atas meja.
"Tentang apa?"
"Awak jangan ingat saya tak tahu, Taehyung. Saya sakit tak bermakna yang saya tak tahu apa yang awak dah buat." bidasku lalu memandangnya tajam.
Dia pula mula mengerutkan dahinya. Wajahku dipandang dengan reaksi yang susah untuk ditafsirkan.
"Apa yang awak nak saya explain kan ni? Saya betul betul tak tahu."
"Awak serang Hoseok dengan Saeyoon kan semalam? Awak tumbuk Hoseok sampai pecah muka dia dan awak hentak Saeyoon dengan ugutan. Betul kan?"
Ujarku dengan muka yang serius. Dia pula yang mendengar mula mengangguk dengan cebikan bibir. Helaan nafas dilepaskan lalu matanya kembali merenungku.
"Mengaku lah, Taehyung."
"Ok. Itu betul. So? What's the problem? "
"Apa masalahnya, awak tanya? Awak dah gila ke, Taehyung? Ke awak memang dah bersedia nak hilang kerja awak dan rela masuk penjara?"
Soalku lagi bertalu-talu. Aku sangatlah tak boleh terima dengan apa yang dia dah lakukan. Banyak lagi cara lain, tapi kenapa sampai membalas kejahatan tu semula?
"Saya rasa apa yang saya buat tu tak salah. Saya suka dengan apa yang saya dah buat."
Jawabnya dengan gaya yang tiada takutnya. Dia betul betul berani dalam hal ni.
"Hah... Awak suka dengan apa yang awak buat? Awak memang dah gila, Taehyung. Saya tak tahu apa masalah awak sampai awak sanggup-"
"Jadi, awak ingat saya sanggup tengok awak meracau, menangis, merayu, melutut dekat orang macam tu? Saya ada hak atas semua ni, Haena."
Balasnya dengan keluhan berat. Kini wajahnya bertukar serta merta. Sedikit sebanyak dia mencebik dengan gelengan.
"Tapi ada banyak lagi cara lain yang boleh awak buat. Bukan dengan cara serang diorang balik."
"Kalau itu satu-satunya cara untuk buatkan diorang berhenti menghina dan menghukum awak, saya tak akan pernah kecewa dengan keputusan yang saya buat." jawabnya lalu terus bangun dari sofa yang tadi diduduknya.
YOU ARE READING
'Mysterious Partner' X [ KTH ]
FanfictionLelaki yang aku kenal kini bukan lagi seperti dulu. Dia dah berubah. Bukan lagi seperti Kim Taehyung yang aku kenali. Siapa sebenarnya dia? ------------------------------------- [Don't worry, you will feel the sweetness inside. Cerita ni comel comel...