Daniel POV
"Violets back!!"
"Korang tengok news school cepat!Hot news ni." Jerit Syah mengejut.Semua mengeluarkan Phone masing-masing. Violets?hurm aku ada dengar pasal diorang ni..
"Weh..aku pernah nampak diorang dekat Silver dulu.Nampak dari jauh lah.." Kata Irdam sambil menghirup teh limau yang diorder tadi.Syah mengangguk laju.
"Aku pun..Aku dengar diorang ni Evil dekat sekolah.Terutama yang ketua tu." Ujar Syah perlahan seperti membisik.Aku tolak kepala Syah menjauh.Syah memuncung.
"Tak payah nak sibuk hal diorang." Tangan terus menyuap nasi goreng seafood. Rayyan? Oh dia...Kakak dia balik hari ni.Alah takkan tak kenal,Puteri Alisya Qaira tu.Aku tak pernah lagi jumpa dia..sebab aku pindah sini Form 3.
"Cepat makan..Homework maths belum siap lagi." Ujar Irdam.Tangan dilajukan.Homework aku pun belum siap lagi..hehe.
.....
Alisya POV"Twin!Long time no see..."Rayyan menarik aku kedalam dakapan.Erg..Sesak nafas!Aku menolak Rayyan.
"Woii..kau nak aku mati ke.Tak pasal-pasal besok keluar surat khabar,Putera Rayyan bunuh puteri Alisya.kau nak?"Rayyan tersengih.Ek eleh budak ni,nak kena tumbuk ni.
"Akak!" Jerit Alez dari tingkat atas.Aku mendongak.Dahi berkerut.Siapa pulak sebelah Lez tu?
"Kejap kak.."Aku mengeleng.Aku rasa mesti dia dah berlari turun ke bawah sekarang.Aku tengok Bonda dengan Ayanda senyum senang.Senyuman nipis terukir di bibir.Selagi diorang ada..Aku akan bertahan.
"Akak!I miss you so much."Aku hanya menunggu Alez yang tengah berlari ke arah aku.Nak peluk lah tu..Perempuan disebelahnya hanya menundukkan kepala.Asal bagi hormat pulak?
"Lez...Siapa tu?" Aku pandang perempuan tersebut..Alez turut memandang.Kemudian dia tersenyum.Ada apa-apa ke ni?Kami berdua menghampiri.
"Hai..Saya Alisya.Kakak budak ni." Aku mengosok rambut Alez.Alez mencebik.
"Akak!"Perempuan itu tergelak kecil.Alez menyilangkan tangan dan terus berlalu ke arah Bonda dan Ayanda.Nak merepot lah tu,macamlah aku takut.
"Saya Lucy..Gembira bertemu dengan tuanku." Lucy menunduk hormat.Lahh.. asal formal sangat.
"Tak perlu bertuanku sangat..Panggil saya Alisya je.Korang dua ada apa-apa ke?" Sengaja nak tahu apa reaksi Lucy.Dia mengeleng laju.
"Ta..tak ma..mana a..ada apa-apa.Kawan je."Kata Lucy tergagap-gagap dan menunduk malu.Aku tersenyum,dah agak dah..
"Nice to meet you Lucy..I gotta go.Bye.."Aku menepuk bahu Lucy perlahan sebelum pergi ke arah Rayyan yang sedang bersama Bonda,Ayanda dan Alez.
"Bonda...Lisya masuk dulu eh.Barang- barang biar Lisya yang bawa.Sikit je tu.." Bonda mengusap kepalaku.
"Tapi Lisya kan baru balik,Lagi-lagi besok dah nak ke sekolah...Pergi lah rehat.Beg tu biar Rayyan dengan Alez yang angkat." Kata Bonda lembut.Aku menahan senyum.Rayyan dan Alez terngaga.Why???
"Betul tu sayang,kamu rehat dulu." Sokong Ayanda.Aku mejeling sekilas wajah dua orang disebelah.Wow!tajamnya renungan. But sorry,I don't scared.Suka adalah..
YOU ARE READING
Violets & Knights
De Todo(In editing) Kumpulan VIOLETS terdiri daripada 4 orang gadis yang cantik.Violets sangat terkenal di Litzra Highschool dengan gelaran The Evils rules.Seluruh Highschool takut untuk bersua muka dengan mereka.Namun,Banyak rahsia yang antara mereka.Ter...