"Aku je ke atau memang Violets nampak pelik macam hari ni."Knights memandang Violets yang tengah sarapan didepan.Lebih-lebih lagi Alisya, aura dingin dia tu memang tak boleh bawa bincang.
"Something happen ke?" Soal Daniel pelik.Apa tak peliknya,semalam Syah balik dengan diorang semua ni sekali. Tambah pelik lagi Rayyan,Syiqin,Faz dengan Syaza siap pakai dress dengan tuksedo lagi.Bila kena tanya dari mana, Alisya terus ke bilik...
"Tak payah sibuk boleh tak."Marah Syaza geram.Orang tengah pening dengan masalah sekarang,sibuk nak tanya itu ini.Alisya disebelah dipandang sekilas.
"Lisya,are you okay?"Bahu Alisya digosok perlahan.Alisya mengeluh kasar lalu berdiri.
"Syiqin we need to talk."Kata Alisya sebelum berlalu pergi ke luar.Syiqin meneguk air liur.Walaupun mereka dah kenal dari kecil tapi Alisya tetap buat dia takut.Sebab Alisya bukan macam perempuan lain.Kaki menapak keluar.
"Apasal dengan diorang tu?"Bisik Irdam ditelinga Syah.Syah mengangkat bahu. Dia pun tak tahu.Tapi serius aku sangat shock dengan cerita Alisya semalam. Tapi Rayyan dah warning awal-awal yang benda ni tak boleh bocor.So aku pun taknak peritiwa yang Alisya ditembak tu berulang kembali.
Syah pandang Rayyan yang disebelah Daniel.Jelas riak muka nya pucat sebab Faz cakap Rayyan trauma kalau Alisya dalam bahaya.
....
Syiqin POV
"Why you do that?"Tanya Alisya tanpa memandang aku dibelakangnya.Aku menunduk.Memang salah aku jadi aku perlu betulkan keadaan.
"I don't mean it Lisya and I,m so sorry.." Aku angkat kepala sedikit.Alisya masih membelakangi aku.Air mata mengenang di tubir mata.
"It's okay Syiqin..Yaa memang aku still marah dan aku kecewa.But,we're family dan bestfriend.So jangan salah kan diri kau..."Air mata aku terus mengalir. Aku tak dapat tahan sebak sebab Alisya terlalu baik dengan aku.Dulu,waktu pertama kali aku jumpa dia.Aku jelous dengan kecantikkan yang ada pada Alisya.Aku mula buat fitnah yang Alisya ni sombong dan jahat,tapi dia langsung tak pernah jahat dengan aku.Dia tolong aku walaupun dia tau aku yang fitnah dia.Dulu dia baik,peramah dan suka senyum.Tapi sejak peristiwa tu..dia dah berubah.Kita tengok dia okay,tapi dalam diam dia lah yang seksa diri sendiri.
"Thanks Lisya..Aku bersyukur sangat dapat kenal kau."Aku mengesat air mata dan memeluk Alisya.Aku akan jaga kau walau apa pun yang berlaku.Kalau melibatkan nyawa pun aku akan buat.
"Don't cry Syiqin,we are Violets. Remember.."Aku tersentak.Yaa dalam Violets,mengalirkan air mata tu sangat tak profesional dan dilarang sama sekali tapi dalam kami berempat Alisya lah yang tak pernah langgar peraturan tu.
"Jomlah..dah dekat jam 8 dah ni.Jom!" Aku mengangguk dan kami berdua masuk ke dalam semula.Kelas hari rabu start jam 8 pagi.
Waktu masuk tu,semua masih ada dekat meja makan tapi meja sudah dibersihkan.Faz dan Syaza memandang ke arah aku.Tangan membuat simbol OK.Mereka menghembus nafas lega.
"Jomlah gerak.."Ujar Daniel lalu berdiri sambil mengangkat beg sekolahnya. Walaupun dia tak tahu apa yang sedang berlaku tapi tengok dari riak wajah Syiqin,all done.Mungkinlah...
Semua mengangguk sebelum berdiri.
"Daniel aku naik kereta dengan kau." Kata Alisya dan terus menaiki kereta Daniel dengan selamba.Daniel mengangkat bahu dan membuka pintu bahagian pemandu."Kenapa tu?"Tanya Irdam.Tapi hanya diabaikan bagai angin berlalu.Kenapa semua pelik hari ni?Selepas itu Irdam dan yang lain menaiki kereta lalu meluncur keluar.
End POV
..."So,tadi pengetua call aku and cakap yang perempuan gedik tu dah balik sekolah."Kata Alisya serius.Mata Daniel membulat.Kepala menoleh ke arah Alisya sekilas sebelum menumpukan pemanduan semula. Daniel hanya diam.Tak tahu nak balas apa.
YOU ARE READING
Violets & Knights
Diversos(In editing) Kumpulan VIOLETS terdiri daripada 4 orang gadis yang cantik.Violets sangat terkenal di Litzra Highschool dengan gelaran The Evils rules.Seluruh Highschool takut untuk bersua muka dengan mereka.Namun,Banyak rahsia yang antara mereka.Ter...