Daniel POV
"Alisya...I,m so sorry.Please forgive me." Ayat yang aku cakap pada Alisya dua hari lalu seperti tiada apa-apa yang berlaku.Alisya masih dengan keadaan dingin.Aku pula dengan perasaan bersalah.
Flashback
"Hei bro.."Aku menoleh ke belakang bila terasa ada tangan yang menepuk bahunya.
"Kau asal?macam kusut je.Still rasa bersalah ke?"Aku mengangguk sambil memandang Rayyan yang duduk disebelahnya.Sekarang mereka berhadapan dengan kolam.
"Kau nak tahu something tak?"
"Apa?"
"Alisya tu pernah pergi ke sana.Dan..something happen at there sampai dia trauma nak pergi sana."Aku tergaman.Patutlah dia marah sangat hari tu.
"Apa yang jadi?"Rayyan mengeleng.
"Aku tak boleh bagitau kau bro..Itu adalah sebahagian cerita dari hidup Alisya."Aku mengangguk perlahan.Tapi aku still curios dengan Alisya.Dia ni terlalu misteri.
"Kau dah tanya kenapa Ayah kau keluarkan arahan macam tu?"
"Aku takde masa,busy sangat.Tapi lebih baik aku diam.Sebab aku tahu Ayanda ada sebab buat macam tu."Kata Rayyan sambil tersenyum nipis.Rayyan ni pun aku rasa misteri sikit.Macam dia ada rahsiakan sesuatu dari kitaorang.Dan kalau aku tengok betul-betul dengan muka dia ni,macam ada iras-iras dengan Alisya.
"Kau perasan tak,muka kau ada iras dengan Alisya."
Tiba-tiba Rayyan ketawa."Mana ada..Kau ni.Adakah nak samakan muka kitaorang.Dahlah,aku masuk dulu.Oh ya, jangan bagitau orang tentang apa yang aku bagitau kau.Terutama Alisya." Rayyan terus masuk ke dalam.Aku tergelak kecil sebelum ikut masuk ke dalam.Apalah yang kau fikir ni Daniel..
End flashback
....
Alisya POVSekarang pukul 6.30 A.M,Semua akan berkumpul pada jam 7.00 A.M dan camp ni hanya yang terpilih sahaja.Tapi kami sengaja sampai awal.
Rayyan yang tengah duduk disatu kerusi panjang berdiri dan datang menghampiri aku.
"Kau okay?"
Aku mengangguk perlahan.Rayyan mengukir senyuman manis.
"Kau jangan lah takut.Kitaorang ada dengan kau."Aku hanya diam.Rayyan mengeleng kepala.Nasib lah dapat kembar dingin macam ni.
Tiba-tiba suasana menjadi huru-hara dengan kedatangan pelajar dari Highschool Silver.Terutama bila The Prince dan The Princess mula jejak kaki kat dalam sekolah.
Aku tengok biasa-biasa je muka diorang tu,asal nak terjerit-jerit bagai.Mereka menghampiri kami berdua.
"Yo tw.."Mulut Luke ditekup oleh tangan Rayyan.Aku mengambil langkah untuk menjauh memandangkan Luke,Ian,Wawa dengan Dee tu kerabat.Nanti silap-silap dapat gosip hangat.Violets dan Knights yang baru masuk ke perkarangan sekolah dihampiri.
Oh ya aku lupa nak bagitau.Korang mesti tertanya-tanyakan kenapa Violets dengan Knights tak jalan sama dengan aku dan Rayyan,kan..Sebab tadiiii Syiqin dengan Irdam berebut nak masak breakfast.Gaduh punya gaduh akhirnya semua lambat nak pergi sekolah.Aku menang dari awal lagi dah siap.Rayyan pun sama.Kami memang tak suka lambat.
"Hah..siapa menang tadi?"Syiqin menjeling.Aku ketawa kecil.
"Lahh..aku tanya pun salah."Syiqin memuncungkan mulut.Aku,Fazwah dan Syaza tergelak.Seganas-ganas Syiqin tapi bila dengan orang yang dia rapat, Syiqin yang manja akan keluar.
"Heii Lisya..aku dah siasat hal yang jadi dekat pantai hari tu.Tapi ada masalah sikit,Aku susah sikit aku nak godam komputer diorang tu."Kata Fazwah dengan keadaan membisik.Aku senyum senget.Aku dah agak benda ni akan berlaku.Bukan sebab aku nak rendah Fazwah tapi benda ni memang aku tak ajar lagi dekat Faz.
YOU ARE READING
Violets & Knights
De Todo(In editing) Kumpulan VIOLETS terdiri daripada 4 orang gadis yang cantik.Violets sangat terkenal di Litzra Highschool dengan gelaran The Evils rules.Seluruh Highschool takut untuk bersua muka dengan mereka.Namun,Banyak rahsia yang antara mereka.Ter...