Daniel POV
"Okay..bilik kitaorang dekat atas.Korang?" Tanya Irdam bila Violets menjejaki masuk ke dalam.
"Middle.." Balas Alisya sambil menarik bagasinya ke tingkat tengah.Arg!Perempuan ni memang takde perasaan ke?
Haiss..kalau aku ni jahat,dah lama aku hempuk kepala dia ni."Sorry for that..kami kena check bilik dulu and Alisya in badmood now.So make sure you keep quiet." Bisik Fazwah perlahan.Aku mendengus.
"Dah lah tu.."Aku pandang Rayyan.Dia ni lagi,kenapa asyik nak menangkan perempuan tu.Erg!
"Aku nak sambung homework dulu."Irdam terus berjalan naik ke atas.Tempat ni memang tiada perkhidmatan Lif.
Syah pula terus menghilang ke dapur,lapar katanya.Rayyan menyambung menonton tv.Aku apalagi..join Rayyan lah.
....
Syaza POV"Tak banyak yang berubah disini..." Aku memejamkan mata seketika.Memory- memory lama mula terlayar kembali. Disinilah tempat pertama kali aku dan Alisya bertemu.
"Aww!Maaf..maaf aku tak sengaja."
"It's okay..Let me help you.Macam mana kau boleh masuk sini?"
"Ohh..aku ikut Aunty Qira ke sini."
"Bonda?"
"Bonda?Oh my god!Are you Aunty Qira daughter?!You know,You so pretty."
"Tuan puteri!!"
"I gotta go...Your name?"
"Syaza.."
"I,m Lisya..Nice to meet you,Syaza!"
Sejak hari itu,Aunty Qira dah tak benarkan aku ikut sekali.Aku tak tahu puncanya. Sampailah waktu tu,Aku saksikan dengan mata kepala aku sendiri apa yang berlaku.
"Hoii!!Kau tidur ke?" Aku tersentak. Semua memory berterbangan.Wajah Syiqin aku tatap.
"Tak mana ada..Aku just teringat semua memory lama.Kau ingat?" Syiqin mengangguk perlahan.Dia berbaring disebelah aku.
(Semua bilik Royal House macam ni)
"Yaa..mana boleh hal macam tu aku lupa." Aku mengangguk.Aku pun sama,mustahil perkara tu boleh padam dikotak memory.
"Kenapa kau tiba-tiba datang sini?" Aku memandang Syiqin.Dia tersengih.
"Aku lupa, hehe.Jom turun,Alisya suruh kumpul." Aku menepuk dahi.Asal boleh lupa Syiqin oii.Aku berdiri dan terus keluar dari bilik bersama Syiqin.
....
Alisya POV
"So,apa perkembangan Litzra?" Aku memandang setiap satu muka didepan. Siapa lagi kalau bukan Knights.
YOU ARE READING
Violets & Knights
Random(In editing) Kumpulan VIOLETS terdiri daripada 4 orang gadis yang cantik.Violets sangat terkenal di Litzra Highschool dengan gelaran The Evils rules.Seluruh Highschool takut untuk bersua muka dengan mereka.Namun,Banyak rahsia yang antara mereka.Ter...