- Dzięki bogom! - krzyknęła Thalia. - Myślałam, że ta podróż nigdy się nie skończy!
Annabeth przewróciła oczami na dramatyczne zachowanie przyjaciółki, ale nie mogła się nie zgodzić. Podróż była długa i wydawała się jeszcze dłuższa dla półbogów z ADHD. Na szczęście udało im się znaleźć wolny przedział i pomimo faktu, że musieli się trochę ścisnąć i długości trasy podróż minęła im stosunkowo przyjemnie.
Ruszyli do powozów razem za innymi starszymi uczniami, jednak kiedy do nich dotarli Nico i Percy spojrzeli się na stworzenia, które ciągnęły powozy.
- To Testrale, - powiedział cicho Percy. - lepiej na razie nie wspominać, że je widzimy. Czarodzieje są raczej wyczuleni na tym punkcie.
Hazel zmarszczyła brwi.
- Czemu?
- Może tego nie czujesz, ale ja tak. - powiedział cicho Nico. - Są powiązane ze śmiercią.
- Widzą je tylko ci, którzy widzieli jak ktoś umiera.
Powiedział Percy z posępną miną, ale na podekscytowanie istot na jego obecność uśmiechnął się do nich i obiecał, że znajdzie je później w lasie.
W zamku spotkali się z profesor McGonagall, która wskazała im miejsce gdzie czekali na zakończenie przydziału pierwszorocznych. Ze swojego miejsca doskonale słyszeli słowa pieśni tiary przydziału.
W dawnych czasach, gdy byłam nowa,
A karty historii jeszcze były w bieli
Wśród założycieli szkoły padły słowa
że nic ich nigdy nie rozdzieli.
Wspólny cel jeden im teraz świeci
Tęskni by z magii uczynić sztukę
najlepszą szkołę stworzyć dla dzieci,
przekazać innym swoją naukę.
Razem będziemy budować i uczyć
Czworo przyjaciół zdecydowało
że coś ich kiedyś może z sobą skłócić
Wierzyć i śnić im się nie chciało.
Bo gdzie znaleźć taką przyjaźń i wiarę
Jak Slytherin i Gryffindor?
Chyba że chodzi o tę drugą parę,
o Hufflepuff i Ravenclaw.
Więc jak wszystko mogło pójść tak źle?
Przyjaźnie upadły. Jak to się stało?
Ja byłam tam, więc mogę dziś rzec
smutną, żałosną historię tę całą.
Slytherin uczyć chciał tylko tych,
co z starych rodów wywodzą korzenie
Ravenclaw uczniów mieć chciała swych,
wśród tych, w których wiedzy jest pragnienie.
CZYTASZ
Dwa Światy - Harry Potter i Percy Jackson crossover
FanfictionCrossover dwóch cudownych światów, półbogów i czarodziei. Percy Jackson i kilkoro innych półbogów wyruszają do świata czarodziei na polecenie bogów, aby sprawdzić, czy powinni stworzyć sojusz z czarodziejami. Do tego dawka sarkazmu, kilka zwrotów ak...