Bab1

13 0 0
                                    

"Good morning papa "

'menuju ke arah meja makan dan terus tarik kerusi, dan duduk disebelah papa nya,tangan menyalam tangan papanya satu ciuman hinggap di pipi kanan papanya '
'Papanya sentuh pipi anak nya dan cium dahi anak nya '

" Good morning sayang, jom lah sarapan sekali dengan papa, mak jah masak mee goreng kesukaan farah harini,


"Betul ke?

yelah sayang, papa nak cakap sikit.

apa dia pa.

malam esok jom ikut papa pergi dinner dengan tengku luqman kawan papa, sambil tu boleh Kenalkan farah dengan anak dia, Adam Tu papa tengok baik je budak dia tu, papa berkenan lah mana lah tahu kan papa dapat menantu awal kan.

'terus berubah muka farah apabila dengar papanya menyatakan menantu'

Papa apa ni farah ni muda lagi baru 20 tahun takkan lah nak kahwin, farah nak berlajar dulu pastu kerja , nanti farah kahwin lah, dan farah tak kenallah anak tengku luqman tu,kalau tak ada rasa cinta sayang macam mana nak kahwin dah lah tak kenal.

'Dengan mulut mucung bangun dari kerusi'

"dah lah tak ada selera lah nak makan nak masuk bilik main fon lagi best

' terus berjalan menuju ke tangga,pantas melangkah naik terus buka pintu bilik, terus hempas kan badan di atas katil, ambik telefon bimbit terus buka kata laluan terus cari Whatspp,dengan pantas jari sentuh skrin nama lisa,

"Wey lisa tengahari jom jumpa aku ada benda nak cerita ni kat kau"

"Okay kau ambik aku lah abang aku nak pakai kereta lah tengahari ni "

"Not problem apa -apa jumpa petang ni aku nak mandi kejap"

"Kau baru nak mandi anak dara apa lah, siapa lah malang sangat yang nak jadi suami kau ni, kawan siapa lah "

"Kau  sama je dengan papa aku kahwin - kahwin dah lah malas nak layan kau baik aku pergi mandi "

"Hahaha Kesiannya lah panda ni, dah - dah pergi mandi, sampai ke sini bau nya Hahaha"

'Selepas selesai mandi dan terus pakai pakaian, dia terduduk di tepi katil '

"Haah kahwin? Jangan buat hal aku baru nak mula masuk kolej, muda lagi mana ada kahwin muda zaman sekarang ni, dengan orang yang aku sendiri tak kenal tak masuk akar, haah mengarut - mengarut malas nak fikir"

'Dan terus menyampai fon nya yang berada atas katil, dan terus pantas menaip kata laluan, terus mata liar mencari aplikasi instagram miliknya,jarinya menaip nama idolanya Khai Bahar, mata terpukau dengan senyuman manis khai bahar,

"Hemsen nya khai bahar, dia buat aku cair lah dengan senyuman manis dia .

'Dia hempas badannya di atas katil miliknya sambil kedua -kedua jarinya masih liar tengok gambar -gambar khai bahar di laman instagram milik lelaki idaman dia,sambal berguling -guling tak sedar yang dia tu dah tepi katil, tiba -tiba menjerit "

"Aduhhhh... , sakitnya macam mana boleh jatuh ni.

'Dengan pantas menyentuh punggungnya yang masih sakit, dan berusaha untuk bangun'

"Ahhhh... Sakitnya, mak jah tolong fara, aduh sakit papa tolong farah.

' mata mula berair menitis air mata farah dan muka mula merah menahan rasa sakit di punggungnya'

"tok tok tok.

'Pintu diketuk dari laur, pintu dibuka,

"Farah mak jah masuk ni, farah kenapa, ya allah kenapa ni, macam mana boleh jadi macam ni.

"Farah jatuh katil, mak jah tolong farah, farah tak boleh bangun punggung farah sakit.

"Jom kita pergi klinik, tak boleh biarkan macam ni nanti lagi sakit,mak jah coll teksi ehk.

'Dengan pantas memegang tangan mak jah, dan cuba bangun dan terus menyampai telefon pintar nya dan beg tangan nya, keluar dari biliknya.

"Aduh sakit.

"Alah tahan lah sikit, dah duduk atas sofa ni baik - baik, jangan jatuh pulak.

"Mak jah.

'Mak jah terus berlalu menyampai telefon rumah'

"Nak air tak ni.

"Jus oren please.

"Berapa minit kemudian bunyi hon kereta.

" ahhh teksi dah sampai jom mak jah tolong.

"Setibanya di klinik terus daftar nama,dan duduk tunggu giliran masuk Menjumpa doktor"

"Doktor cakap punggung farah tu tak ada apa - apa, sikit je tu sapu ubat baik lah, jap ehk mak jah coll papa takut dia risau pulak,

"Okay mak jah.

"Setibanya di rumah dan terus mak jah tolong farah naik ke atas, berehat di dalam bilik.

"Nak apa - apa tak ni.

"Nak makan lapar?

"Jap mak jah pergi ambik tunggu ehk,

'selepas selesai makan terlena farah, sebab makan ubat tahan sakit menyebabkan dia mengantuk dan terus tidur.   

'apabila dia sedar dari lenanya, dia teringat akan lisa kawanya ingib berjumpa di tempat biasa tengahhari tadi, dia terus menyampai telefon pintar nya, menaip kata laluan,alangkah terkejutnya menerima banyak panggilan dari kawanya lisa.

"Ya allah, banyaknya panggilan dari kau lisa.

'Dia terus cari aplikasi Whatsppnya dan liar mencari Whatspp kawannya lisa, dan dia menerima chat dari lisa menyatakan bahawa.

"Wey mana kau, aku tunggu kau ni kat rumah kereta pon tak nampak kata nak jumpa, sampai penat aku coll kau satu pon kau tak angkat, mana kau ni, aku risau pasal kau, kau okay tak ni wey farah?

"Wey sorry, aku jatuh katil punggung aku sakit, aku pergi klinik, aku tak ingat aku ajak kau jumpa, tak payah lah risau pasal aku sikit je, doktor cakap nanti baik lah.

"Laaa...tak pe..  Kenapa kau tak cakap, okay sekarang kau rehat lah, ada apa -apa cakap, buat aku risau lah.

"Thank kau lah kawan dunia akhirat aku, sahabat satu- satunya aku ada.

'Tok tok tok bunyi ada orang ketuk dari luar.

"Farah boleh papa masuk?

"Masuklah pa?

"Anak papa  macam mana boleh jatuh katil ni, okay tak ni, ada sakit -sakit lagi tak.

"Tak dah sebab farah dah makan ubat, tahan lah sikit, tak lah sakit macam tadi, papa jangan risau lah, anak papa kan dah besar,bukannya budak kecik.

"Macam mana tak risau farah kan satu- satunya anak papa, intan payung papa, mana tak papa tak risau, papa tak nak kehilangan anak papa, papa sayang farah, jaga diri okay.

'Satu ciuman hinggap di dahi farah.

"Terima kasih pa, sayang papa, janganlah nangis nanti farah pon nangis, farah janji lain kali farah akan jaga diri, farah sayang papa.

"Papa farah lapar nak makan?

"Nanti papa suruh mak jah, bawa naik makanan okay, papa nak turun dulu?

"Okay pa.

"Satu ciuman hinggap di dahi anak nya.





















Okay tak, Baru je try,  Kalau suka sila komen okay, Kalau ada salah,  Cakap nak tahu jugak...

























Default Title - Sempurnakanlah Cinta Where stories live. Discover now