'Farah menuruni tangga, menuju ke meja makan.
'Menyalam tangan papanya.
"Jom lah makan sekali dengan papa?
"Papa nak mee ke nasi?
"Mee lah awal farah tidur semalam papa balik nak bersembang dengan farah, tapi farah tidur?
"Sorrylah pa farah penat?
"Tak pe, ni farah nak pergi kolej dengan siapa?
"Drive sendiri lah pa?
"Ohhh papa ingat adam satang ambik?
"Tak ada lah pa?
"Dah cepat makan nanti lambat pulak nak pergi kolej.
'Sesudah farah makan, dia bangun menyalam tangan papanya.
'Farah ambik kasutnya dalam almari kasut.
'Dan terus menuju kereta, enjin dihidupkan farah terus keluar dari halaman rumahnya.
'Dia singgah stesen minyak untuk mengisi minyak, setelah selesai dia menuju ke jalan raya.
"Muju lah tak jem harini.
'Setelah berapa minit farah masuk ke simpang untuk ke kolejnya, setelah masuk dari pintu pagar utama, farah menuju ke tempat parking kereta.
'Tiba -tiba datang sebuah kereta kepunyaan tengku adam daniel Parking disebelah kereta farah.
"Hye assalamualaikum farah goodmorning?
"Wasalam awak Follow saya ehk?
"Tak ada lah, saya Follow awak dari rumah saya ingat nak sarapan sekali dengan awak dan papa awak, tapi saya sampai je awak dah keluar datang sini, tu saya ikut?
"Maaf lah tak perasan, kalau nak datang sarapan bagitahu lah saya tunggu?
"Saya tak akan maafkan awak, kecuali awak teman saya sarapan?
"Jap nak fikir?
"Tak payah fikir awal lagi nak masuk kelas,teman saya pergi makan please, saya lapar sangat ni, kalau saya kena gastrik macam mana, awak nak jaga saya ke?
"Okay lah?
'Farah menuju ke kantin kolej diikuti dengan adam dibelakang, setelah berapa saat zetty datang terus memeluk lengan tangan adam.
"Hye sayang, i miss you, i coll you tak angkat pastu semalam you tak datang?
"Hye zetty sorry lah i banyak kerja semalam.
'Tiba -tiba nadia pula datang dan terus memeluk lengan tangan kanan adam.
"Hello baby, i love you i miss you, you petang ni teman i pergi Shopping boleh?
"Hello nadia.
'Adam berpaling ke arah farah.
"Saya masuk kelas dulu lah adam ehk?
"Farah tunggu?
'Adam memengang tangan farah, farah menundukkan kepalanya sedikit.
'Tiba -tiba datang bella dari belakang.
"Wow ada tiga betina kat sini, adam you nak banding kan diorang dengan i ke, lah ingat kan siapa tengku ada jugak, ingatkan tengku ni bijak kaya raya rupanya kan nak kikis jugak harta adam?
YOU ARE READING
Default Title - Sempurnakanlah Cinta
Fanfiction' Kehadiran Tengku Farah Qistina, membuat adam jatuh hati dengan Farah Gadis muda, yang sangat cantik, perdiam dan tak suka bercinta,walaupun mulanya adam yang amat bencikan farah. 'Setelah bella katrina datang hidup adam jadi tak tentu...