Bab 13

0 0 0
                                    

'Adam masuk ke bilik farah, dan melihat farah termenung di tingkap, tanpa sedar yang adam dah sampai.

'Adam berjalan berhampiran farah, adam berbisik di telinga farah.

"Jauh termenung dah sampai mana tu?

'Farah terkejut Farah berpaling ke kiri.

"Awak buat saya terkejut je, bila sampai tak perasan pon, mana ada termenung?

"Nak perasan macam mana, kalau termenung jauh?

"Terima kasih kerana jaga saya hospital dan sudi hantar saya kat rumah?

"Saya akan cakap terima kasih kalau awak sudi makan dengan saya tengahari ni?

"Okaylah, saya tukar baju dulu.

'Farah mengambil baju dan seluar di atas katil dan masuk ke dalam bilik air, setelah berapa minit keluar dari bilik air.

'Adam mengambil beg baju farah.

"Takpe saya bawaklah awak?

"Ohh no no, awak tu baru baik deman biar saya bawak.

'Farah ambik beg tangan dan telefon diatas katil , adam membukakan pintu farah dan adam berjalan ke nurse yang bertugas.

"Awak saya pergi bayar dulu?

"Nanti saya bayar balik ehk?

"Tak payah awak tu bukan siapa -siapa awak akan jadi isteri saya jugak nanti.

'Farah terdiam .

"Ya allah dia dah boleh terima aku ke kata hati farah.

'Adam menuju ke arah farah.

"Berapa nurse cakap?

"Mungkin Papa awak yang bayar kot?

"Saya tak tahu pulak, tak pe lah nanti saya tanya papa?

'Farah bangun berjalan ke arah pintu keluar, sesampai di kereta adam, adam membuka pintu kereta untuk farah, dan adam meletakkan beg farah di kerusi belakang, adam masuk ke kereta dan terus hidup kan kereta.

"Awak nak makan apa?

"Apa -apa pon tak kisah?

"Okay saya ada kawan yang ada restoran area sini, makanan dia sedap?

"Boleh je.

'Adam keluar dari pintu keluar hospital dan terus memecut laju ke jalan raya, setelah 30 minit kemudian, mereka sampai ke restoran masakkan barat.

'setelah mendapatkan parking, adam dan farah masuk ke restoran, adam mencari meja kosong, setelah melihat meja kosong adam memegang tangan farah menuju ke meja.

'Adam menarik kerusi untuk farah.

"Terima kasih?

"Sama sama.

'Farah sesudah pesan makanan dan minuman.

"Esok saya ambik awak kat rumah, kita pergi balik kolej sama -sama?

"Tak payah lah saya ada kereta, saya tahu drive kereta?

"Saya ambik awak nanti bila kita dah kahwin saya tak nak drive sorang -sorang pergi kolej, saya ada setahun lagi kat kolej tu?

"Okay tapi balik?

"Kan saya dah cakap pergi balik saya hantar?

"Okay?

Default Title - Sempurnakanlah Cinta Where stories live. Discover now