"Farah jom lah kita dah lambat dah ni?
"Ye kejap nanti farah turun.
'Farah mengambil beg tangan dan telefon pintarnya sebelum dia keluar dia akan pastikan kipas dan lampu ditutup sebelum keluar.
"Jom farah bersiap kalah arwah mama dulu?
"Jom lah pa perlu -perli pulak biasa lah perempuankan?
"Papa bukan perli papa puji lah nak jumpa bakal suami dan keluarga mentua?
"Ishh papa ni, tapi macam mana papa boleh tahu malam ni mommy dan daddy adam ajar dinner kat rumah dia?
"Papa tahu lah, papa ada meeting dengan tengku luqman, bincang pasal project kat kuantan tu, dia ajak papa dan anak papa ni dinner rumah dia malam ni, dah -dah lambat dah ni, mak jah saya pergi dulu? Kata tengku Hatta kepada mak jah.
"Baik tuan. Kata makjah segera menghantar tengku Hatta dan Tengku Farah Qistina.
'Setelah kereta kepunyaan tengku hatta hilang dari pandangan mata, setelah beberapa minit perjalanan.
"Papa nak tanya macam mana hari pertama kolej okay ke tak, ke ada orang kacau anak papa ni?
"Everything okay pa, jangan lah risau, anak papa ni pandai jaga diri lah?
"Bagus lah kau macam tu, sekarang ni bukan sekolah Menengah lagi, dah kolej dah, matang sikit jangan macam sekolah Menengah, Kerja nak berlasah orang je?
"Diaorang yang cari pasal dengan farah, memang kena balik lah, nak tunjuk gengster sangat?
"Macam mana lah nak kahwin, lasak sangat, cubalah jadi matang sikit, jangan jadi budak -budak lagi? "Hmm.
'Setelah lama perjalanan mereka pon sampai ke kediaman tengku yang menegah mewah dan klasik, tok tok tok bunyi orang ketuk pintu dari luar.
"Assalamualaikum kata tengku hatta.
"Wasalam haaah sampai pon, jemput masuk, bibik buat air untuk tetamu kita tengku Luqman.
'Berapa minit kemudian Tengku Adam daniel turun dan terus bersalaman dengan tengku hatta dan terus duduk di kerusi.
"Tengku hatta dah lama sampai, farah apa khabar? Kata adam sampai memandang farah yang cantik berbaju kurung moden berwarna biru muda.
" ehkk lehh buat baik tanya sihat tak, ehk depan orang boleh hahh. Kata hati farah.
"He adam tanya farah yeke? Kata tengku Luqman.
"Baik alhamdulillah , apa khabar sihat, kata farah dengan mersa kepada tengku Luqman tengku , Aliya alisa dan tengku adam daniel.
"Alhamdulillah sihat, macam mana hari pertama kolej everything okay? kata tengku aliya alisa dengan ramah mesranya.
"Alhamdulillah tengku? Kata farah kepada tengku Aliya alisa.
"Apa ni tengku panggil mommy, cuba nanti kahwin tak kekot dah? Kata tengku Aliya alisa kepada farah.
'Farah dan adam berpandangan sesama sendiri, dengan jelingan maut dari adam, terkejut mendengar perkataan kahwin dari mommynya.
"Baik mommy.kata farah kepada tengku Aliya alisa.
"Tengku makanan dah siap? Kata bilik kepada tengku Luqman tengku Aliya.
"Haaah jom lah makan.kata tengku Luqman.
'Sesampai di meja makan yang mewah itu.
YOU ARE READING
Default Title - Sempurnakanlah Cinta
Fanfiction' Kehadiran Tengku Farah Qistina, membuat adam jatuh hati dengan Farah Gadis muda, yang sangat cantik, perdiam dan tak suka bercinta,walaupun mulanya adam yang amat bencikan farah. 'Setelah bella katrina datang hidup adam jadi tak tentu...