Bab 12

4 0 0
                                    

"Farah papa balik dulu lah, nanti adam datang lah tu, jangan risau ehk, semoga cepat sihat ye sayang?

"Take care papa?

'Papanya bangun dan terus mencium dahi anaknya, farah menyampai tangan papanya dan bersalam.

"Bye sayang assalamualaikum?

"Wasalam?

'Farah melihat papanya sehingga papanya keluar dari bilik.

'Farah menyampai alat kawalan jauh diatas almari sebelah katil nya, farah menekan butang on.

'Setelah 4jam berjalan di Shopping, untuk teman bella berbelit barang.

"You dah cukup dah tu Shopping i penat lah, i nak balik?

"Alaa baru sikit banyak lagi i beli, you temankan lah i, harini i nak luang kan masa dengan you, esok kita dah masuk kolej, you temankan i ye baby?

'Bella Memeluk tangan adam, berjalan menuju le butik pakaian.

"You cantik tak baju warna hitam dengan biru ni, you rasa yang mana sesuai dengan i?

"Cantik, Ambik jelah dua -dua?

"Thank you baby, ni i sayang you, you faham i, i love you baby?

'Bella memeluk adam dan mencium adam.

"You orang nampak lah, ni malaysia bukan luar negara?

"Adam lantak lah orang tu, dulu tak pe pulak, sekarang you dah berubah, ke you sekarang nak jadi ustaz semua tak boleh, kita kan masih muda, masa muda kita enjoy dulu, okay sayang, nanti bila dah tua you nak jadi ustaz ke I nak jadi ustazah ke pandai -pandai lah kita ye baby?

"bella kita ni memakin tua, mati tu tak tahu bila?

"Sekarang you nak jadi ustaz pulak, you ingat I tak tahu you sekarang dah banyak perempuan Keliling pinggang tak payah lah nak bagi ceramah kat I, you kena sedar yang you tu dah Jadi playboy?

"Dah I malas nak gadoh dengan you, you kena temankan I pergi club malam ni, dah jom kita pergi banyak pastu kita pergi mimun I dahaga.

'Bella memeluk tangan adam berjalan ke tempat untuk menbayar.

'Setelah siap bayar bella dan adam duduk dikerusi di restoran.

'Farah pandang pintu masih tiada kelibat adam, tiba -tiba nurse dan doktor datang untuk merawat farah.

'Sesudah merawat.

"Farah deman awak dah baik kalau tak ada apa -apa esok pagi awak dah boleh balik?

"Betul ke doktor?

"Yes farah, awak dah makan?

"Dah papa saya bawa makanan tadi?

"Okay nurse bagi dia ubat?

'Sesudah farah makan ubat, doktor keluar dari bilik, farah bangun untuk ke bilik air untuk ambik air sembahyang, selesai solat farah tertidur kerana mengantuk, disebabkan ubat yang menyebabkan mengantuk.

"Bella i nak balik?

"I janji dengan you kejap je, pastu kita balik okay?

"Ikut you lah?

'Adam dan bella menglangkah masuk sambil bella memeluk lengan tangan adam menuju ke club, adam duduk dan bella duduk mereka pesan minum.

Default Title - Sempurnakanlah Cinta Where stories live. Discover now