Bab 4

5 0 0
                                    

'Setelah mandi dan bersiap untuk ke kolej  pada hari pertama, farah turun ke bawah untuk sarapan bersama papanya, yang sedang menunggu anak nya untuk sarapan bersama, setelah selesai sarapan farah menghulur tangan untuk bersalam dengan papanya, berapa minit kemudian farah tiba di kolej seorang diri kerana lisa menbawa kereta ibunya.

"Goodmorning farah, serba hitam kau harini?

"Kita ni kat Malaysia bukan nya luar negara, bagi salam tak?

"Hihihi, Assalamualaikum Tengku Farah Qistina?

"Wasalam, goood morning, awal kau datang?

'Tiba -tiba datang seorang lelaki yang farah dan lisa kenali.

"Hai guys goodmorning ? Kata ikmal kepada farah dan lisa.

"Ni sorang lagi nama je orang islam tapi tak reti bagi salam? Kata farah menyindir ikmal yang baru sampai.

"Assalamualaikum Farah dan lisa, tengah hari ni aku nak ajak korang makan sekali dengan aku, boleh?kata ikmal kepada farah dan lisa.

"Ehk kau tak ada kawan lelaki ke, nak ajak kitaorang pulak, pergilah ajak diaorang?kata farah kepada ikmal.

"Ada, Diaorang  lah suruh aku ajak korang katanya nak kenal -kenal lah, jom lah, aku berlaje? Kata ikmal memandang kepada farah dan lisa.

"Wey farah kau nak tak, kalau aku on je, kalau aku ada orang nak berlaje? Kata lisa sambil memandang ke farah.

"Aku malas lah, aku tak selesa? Kata farah kepada lisa.

"Jadi macam mana korang setuju tak, aku tak paksa?kata ikmal sambil memandang ke arah dua wanita dihadapinya.

"Sorry lah ikmal, harini Kitaorang nak makan berdua ada benda nak dibincangkan, sorry ehk, kitaorang minta diri dulu, nak cari kelas bye? Kata lisa kepada ikmal.

'Terus farah dan lisa melangkah pergi tanpa memandang ke belakang.

"Alolololo kesianya, nak pikat tapi tak di layan? Kata hisyam salah sorang dari kawan ikmal menyindir perasaan ikmal.

"Ahh, kau try lah kalau kau dapat, aku rasakan nak pandang pon tak ingin? Ikmal pulak menyindir hisyam.

"Wehh,hello ni hisyam lah perempuan mana berani reject aku, lah tunggulah aku mal, kata hisyam kepada ikmal yang berlalu pergi.

'Setelah lama berjalan Mencari kelas, tiba -tiba farah melihat zetty dan adam berdetting sambil adam memeluk pinggang ramping zetty, entah apa yang diboraknya.

"Nak lalu tak ni, alah malas lah nak tengok muka dia, kata hati farah.

"Laaah kenapa berhenti kau dah nampak kelas ke apa?kata lisa kepada farah.

"Tak lah, kau tengok depan tu?kata farah kepada lisa.

"Ohhh adam, kita nak lalu je bukan nak join diaorang detting, buat tak tahu je. Kata lisa kenapa farah.

'Farah dan lisa berjalan berlalu menitasi adam dan zetty yang syok berasmara, adam pon terpandang farah terus muka ada berubah menjadi tegang, setelah berapa minit berjalan farah dan lisa jumpa akhirnya kelas diaorang berdua, setelah masuk ke dalam kelas mereka mencari tempat dulu, tapi dihadapan semua penuh dengan perlajar baru, hanya dua kerusi lagi yang tinggal tapi dia belakang sekali.

'Berapa Jam kemudian kelas pon habis dan tiba waktu tengahari, waktu makan, dan farah dan lisa pon keluar kelas menuju ke kantin kolej, telah tiba di kantin mereka pon membeli makanan dan minuman, setelah berapa minit berjamu makanan tiba -tiba datang ikmal, hisyam dan helmi datang.

"Boleh kami join korang makan? Kata ikmal kepada farah dan lisa.

"Haah duduklah. Kata lisa kepada ikmal dan kawan -kawannya.

"Lisa kau ni? Kata farah kepada lisa?

"Alah biarlah, kata lisa kepada farah.

'Farah dan lisa diam dan terus makan, hanya ikmal dan kawan-kawannya yang bercakap sesudah, habis makan farah dan lisa minta diri, kerana nak ke Library Semerata menuggu kelas selepas ni, setelah berjalan menuju ke library yang tak jauh dengan kantin, sesampai nya farah dan lisa ke library farah terpandang adam dan rakan -rakannya yang syok ulang kaji.

'Farah dan lisa terus ke rak buku setelah berapa saat mencari buku yang menarik di library, tiba - tiba adam datang dan terus menarik lengan farah ke belakang rak.

"Hee perempuan kau ikut aku ehk, mana tempat je aku pergi kau ada, ke kau spy aku, sekali lagi aku nak ingatkan kita takkan kahwin ye tengku Farah Qistina. Kata adam kepada farah dengan nada marah, dan terus adam berlalu pergi tanpa berpaling ke belakang.

'Farah mula menitis air mata dan lisa terus memegang bahu farah.

"Aku faham perasaan kau, aku tahu kau tak okay?

"Aku bak pergi tandas.

'Farah menlangkah menuju ke pintu library dengan tergesa-gesa, adam melihat farah dan dia Tersenyum lebar, setelah sampai di tandas farah menuju depan cermin sekali lagi air mata farah menitis dengan laju sekali , setelah berapa saat lisa datang nak memegang bahu farah.

"Farah dah lah tu peduli lah dia, jangan fikir pasal dia, kita datang sini nak Berlajar okay, aku tahu kau kuat, farah yang aku kenal bukan macam ni kau kena kuat farah?

"Dia tak suka aku, papa aku nak aku kahwin dengan dia, aku tak nak papa sedih, aku sayang papa, tapi aku tak kuat lisa?

"Kau kena kuat farah, peduli lah orang nak cakap apa, dalam semua yang terjadi ada hikmat di sebaliknya, allah tengah uji kau sebab allah tahu kau kuat farah, dah jangan nangis okay, jom lepak kat mana -mana je okay.

'Telah berapa minit lepak di kerusi batu,tiba -tiba ikmal datang.

"Boleh saya duduk kat sini?  kata ikmal kepada farah dan lisa.

"Haah duduk lah. Kata lisa kepada ikmal.

" farah kenapa nama awak merah, awak nangis ke? kata ikmal kepada farah.

"tak nangis, mata masuk habuk je, sikit jelah? Kata farah kepada ikmal.

"Okay lah ikmal Kitaorang ada kelas, kitaorang pergi dulu? Kata lisa kepada  ikmal.

"Haaah okay -okay saya pon ada kelas lepas ni. Kata ikmal kepada farah dan lisa.

'Farah dan lisa terus menuju ke kelas,setelah tiba waktu balik, farah dan lisa melangkah menuju ke parking kereta, setelah berapa saat mereka berjalan, tiba -tiba datang adam, hafiz dan hariz.

"Ehk farah malam ni ajak tengku hatta datang rumah aku mommy ajak dinner. Adam dan rakan nya menglangkah pergi tanpa pedulikan farah dan lisa.

'Sesampai di pintu pagar rumah lisa, lisa terus keluar dari kereta masuk dalam rumah nya, setelah berapa saat, farah singgah di restoran untuk membeli air kegemarannya, setelah menbeli air kegemarannya, setelah farah duduk tiba -tiba datang seorang lelaki yang bernama hafiz kawan kepada Adam.

"Hai farah sorang je ke, boleh tak aku duduk kat sini,aku tahu Adam tak sepatuknya berkasar dengan kau macam tu, aku tak sangka pulak dia macam tu, selama dia dengan perempuan dia layan elok, jangan lah ambik hati sangat dengan dia, tapi hati dia baik, aku tahu kenapa mommy dan daddy dia tu suruh dia kahwin dengan kau, sebab tak nak tengok Adam tu hanyut tukar -tukar perempuan, tidur dengan macam -macam perempuan, pertama kali aku pandang kau aku percaya kau dapat tundukkan playboy Adam tu.  Kata hafiz kepada farah.

'Setelah berapa minit farah dan hafiz berborak, farah meminta diri untuk balik, berapa minit farah sampai di rumah dan dia  terus menglangkah naik ke bilik, dan terus masuk ke bilik air.










Sikit je kali ni. Tak suka cakap jangan diam



Default Title - Sempurnakanlah Cinta Where stories live. Discover now