Bab 7

2 0 0
                                    

"Farah baru balik ke, pergi mana harini hari jumaat takkan lah, banyak kelas?

'Farah menarik nafas.

"Farah keluar pergi Shopping beli baju dan hadiah birthday kawan malam esok, dengan lisa dia jemput datang birthday party dia, Boleh tak pa?

"Lelaki ke perempuan?

"Lelaki pa, kawan kepada adam?

"Bagus boleh Adam tolong tertengok farah, pergilah, pergi ambik lisa dulu ke?

"Yup pa, Terima kasih pa, farah naik dulu?

'Farah naik tangga terus menuju ke bilik meletak beg dan fon di atas katil  ingin ambik air sembahyang untuk solat asar, setelah sudah solat asar, selesai solat menanggalkan kain sembahyangnya, terus bangun duduk diatas katil.

"Penatnya rasa harini.

' farah menyampai telefon pintar, menaik kata laluan , dan terus membuka instagram miliknya.

"Boring tak ada apa yang best pon.

' farah keluar dari bilik, membawa telefon pintarnya, menuruni tangga dan terus ke dapur ingin membantu mak jah masak makan malam.

"Mak jah masak apa tu, boleh farah tolong, farah bosen lah, boleh lah boleh lah?

"Boleh Tolong potong kan sayur sawi, kailan, dengan lobak merah tu?

'Okay mak jah?

'Memeluk mak jah dan mencium pipi tua mak jah?

"Ya allah manjanya anak mak jah ni, nak pisau dan papan permotong.

'farah duduk mencapai pisau dan papan permotong, ambik sawi dan memotong sawi selesai sawi terus memotong kailan, habis sahaja kailan dan terus memotong lobak merah, nak terus ke singki untuk menbasuh sayur -saturan yang dipotong.

"Mak jah farah boleh buat apa lagi?

"Tolong ambik kuali tu, dan panaskan minyak?

'Setelah ambik kuali letak atas dapur dan terus membuka api, tuangkan minyak ke kuali, setelah minyak panas.

"Mak jah apa lagi nak suruh farah buat?

"Masukkan hirisan bawang merah dan bawang putih tu.

'Farah masukkan bawang merah dan bawang putih ke dalam kuali panas, dan terus memegang sedup mengacau bawang merah dan bawang putih, setelah bawang merah dan bawang putih bertukar warna mak jah suruh masukkan ayam dan udang yang dibersihkan dalam kuali, mengacau dan tunggu sehingga masak ayam dan udang,  farah melihat mak jah masak asam pedas ikan merah tertelan air liurnya, sesudah ayam dan udang masak farah masukkan sayur-sayuran yang dipotongnya,masukkan garam dan sedikit secukup rasa farah kacau dan dia cuba try.

"Sedap lah makjah sayur goreng farah?

"Wou farah kan pandai, nanti boleh lah selalu masuk dapur, tolong mak jah?

'Mak jah tersenyum memandang riak muka farah, farah tundukkan sedikit kepalanya sambil tersenyum,  berapa minit masakkan farah siap tiba -tiba.

"Wou anak papa masak lah, masak apa tu sayang?

"Alaaa papa masak biasa -biasa je, sayur goreng je pa?

"Bagus lah tak lama lagi kan farah nak kahwin, kena lah pandai masak, baru mak mentua dan adam suka kan mak jah?

"Betul Tuan kenalah selalu masuk dapur tolong mak jah masak?

"Okay papa okay mak jah?

'Farah mengambil pinggan dan menyeduk sayur gorengnya ke dalam pinggan, meletak pinggan ke bawah tudung saji.

"Mak jah farah nak bagi ikan makan harini boleh?

"Pergilah farah?

"Sayang mak jah.

'Farah terus berlalu pergi dan membuka pintu almari untuk mengambil bekas makanan ikan, menutup semula pintu almari, nak terus bagi ikan -ikan nya makan, sesudah siap farah menutup semula bekas makanan ikan itu, farah duduk di kerusi mengambil telefon pintarnya dari poket seluar, dan menaik kata laluan,mencari lagu satukan rasa khai bahar dan nana, setelah berapa minit, farah naik ke bilik dan baringkan badan di atas katilnya.

'Selepas mandi farah terus mendirikan solat maghrib bersama ayahnya dan mak jah, berapa minit kemudian farah, papa dan makjah Selesai solat, Selepas farah menanggalkan kain sembahyangnya, farah meminta diri untuk ke bilik, untuk simpankan kain sembahyangnya, berapa minit kemudian farah turun untuk dinner dengan papanya, sesampai nya di bawah dia terus ke meja makan, dan duduk di depan papanya, sesudah menyeduk nasi ke pinggan papanya dan terus menyeduk nasi ke pinggannya, papanya menyebuk asam pedas ke pinggan farah, dan ke pingganya.

"Papa cuba rasa sayur goreng yang farah masak ni?

'Farah menyeduk sayur goreng ke pinggan papanya dan ke pingganya.

"Sedapnya anak kesayangan papa ni masak?

"Sama macam mama masakkan pa?

"Ye sayang?

'Selesai sahaja makan farah dan papanya ke ruang tamu, farah menyampai alat kawalan jauh, nak terus menekan butang buka, dan apa bila papanya sibuk membaca surat khabar, farah menonton drama Pink smile lakonan fattah amin dan sweet Qisnina, farah tersenyum melihat terlatah sweet Qisnina yang mengada -gada, dia minta diri dengan papanya untuk naik ke bilik, Dan dia bangun nak terus menyalam tangan papanya, dan mencium pipi kanan papanya, menglangkah naik ke bilik, setelah berapa saat, farah pon sampai ke bilik, dia menutup rapat pintu dan terus ke meja meja stady , dan terus membuka laptop miliknya, ingin buat kerja rumah, setelah berapa saat kerja rumah pon siap, farah terus ke bilik air untuk mengambil air sembahyang untuk solat isyak, setelah selesai farah memakai kain sembahyang memetangkan sejadah, setelah 5minit berlalu selesai solat isyak farah, setelah menanggalkan kain sembahyangnya dan lipat sejadah farah duduk sambil membuka kata laluan, dan terus mencari aplikasi Whatspp melihat status lisa gambar hafiz dan lisa, tertulis kita jumpa malam esok ye baby emoji love warna merah, Farah tersenyum dan terus komen.

"Akhirnya couple jugak korang kan alolololo sweetnya😍, macam mana hafiz boleh nombor kau ehk?

"Hihihi baru je couple, dia Follow instagram aku aku Follow back, pastu dia minta nombor aku, dia terus terang yang dia jatuh cinta dengan aku😜?

"aku doakan kau korang kekal bahagia, tapi nanti aku bosen lah, kau pergi detting dengan hafiz,  aku jalan sorang -sorang 😢?

"Alaa jangan lah macam tu aku tetap kawan kau kan☺ alolololo kesian kita kan satu kelas 😉kau kan tal lama lagi akan kahwin dengan tengku adam daniel ?

"Kau tahu kan aku macam mana dengan adam😒kau rasa rasakan adam datang tak birthday party hafiz malam esok?

"Ye lah kawan dia kan, hafiz kan tahu macam mana kau dengan adam tu, jangan risau lah mama dan papa hafiz tu ada kan, aku ada dengan kau 👌 ☺?

"Hmm aku dah lah aku nak tidur layan kau tak kan habis, bye goodnight assalamualaikum 😴?

"Hahaha😂, wasalam night 🌚.

'Farah ke bilik air untuk basuh kaki dan berus gigi, setelah berapa saat, farah pon keluar dari bilik air dan terus ke katil dan ambik air masak yang diambil di dapur, untuk minum sebelum tidur.

'Selepas sahaja farah minum air, farah baring dan menutup matanya.




















Okay siap, malam ni insyallah tulis lagi tunggu Bab 8 okay








Default Title - Sempurnakanlah Cinta Where stories live. Discover now