Alicia:semua dah sedia...
Kedengaran suara Alicia dari alat komunikasi itu...
Ejen Bakar & Moon:dah..
Ali:hummph..(masih dalam keadaan tidak puas hati)
Alicia:Dalam kiraan 1,2,3...
Alicia:moon..cepat hantar klon
Moon:ouhh..ok ii...
Bomberman:huh..sape tu..(melihat klon moon yang melambai-lambai ke arah bomberman...
Sebelum sempat bomberman melangkah seribu untuk mengejar moon...boss menarik dia...
Boss:takper jangan kejar dia...aku dah agak akan ade tetamu malam nie...
Bomberman:tapi boss..dia akan boc...
Belum sempat menghabiskan kate-kate nya ,dia melihat kembali ke wajah boss nye....dia mengangguk(tanda faham)
Boss:Bodyguards...serang semua penceroboh yang ade dalam nie...jangan beri sorang pun yang terlepas..aku nak mereka semua hidup ii
Semua bodyguard keluar dari celah kegelapan dengan bertopeng musang yang hampir same dengan boss nya cume warne sahaja yang berbeza...bossnya bertopeng kelabu manakala bodyguard bertopeng oren...
Bodyguard 1:baik boss(seperti tiada perasaan lalu menunduk kepada boss)
........................................................................
Sementara di tempat AliAli:Haihhhh(menggaru belakang tekak)...nak buat ape ye...bosan lah tunggu atas nie sorang-sorang...Alicia nie pun satu...kenape dia jer yang tak mari dekat aku pastu mintak maaf kan senang citer...nie aku pulak yang kena mintak maaf😒...(monolog Ali seorang diri)
Sedang bosan menunggu Ali terfikirkan sesuatu lalu dia mengeluarkan yoyo nya...
Ali:haah lah....yoyo aku...jeneral kata dah diupgrade tapi ape yang dah upgrade sebenar nya🤔(membelek-belek yoyo)
sehinggalah Ali merasakan pelik pada bulatan ditengah yoyo nya...
Ali:Eh...bulatan nie untuk ape ye(berase hairan)
Dengan rase ingin tahu...Ali terus menekan bulatan tersebut.....
Yoyo tersebut bertukar menjadi sebuah hemisfera bercahaya hijau...manakala Ali berada di dalam nya..
Ali:wow(teruja melihat dari dalam)....
Ali mengetuk permukaan dalam hemisfera tersebut....
Ali:hmm..keras...macam plasma pelindung yang uncle pakai tapi nie lebih besar...kalau emergency boleh lah pakai nie...mane lah tau kalau ade bencana ker(fikir ali)...
........................................................................
Di tempat Alicia...Alicia:nice lah moon...sementara tu,baik aku gi kejar bomberman(monolog Alicia sendiri)
Alicia melihat bomberman dan boss yang telah pergi ke arah suatu bilik
........................................................................Semakin jauh dia berlari semakin gelap kawasan di persekitaran tapi dia tidak sedar sehingga dia terlanggar sesuatu....
Moon:aduhh(memegang kepala yang terasa sakit)ehhh...aku dah dekat mane nie...kenape semua gelap...
Moon:ALICIAAAA...😫
Alicia:kenape moon..
Moon:Aku dah sesat weh...gelap sangat dekat sini...
Alicia:takper-takper...aku suroh Ejen Bakar pergi dekat kau..
Alicia:Ejen Bakar cepat backup moon sebelum diorang tangkap moon tu...
Ejen Bakar:......arghhh
Alicia:Ejen Bakar ape yang terjadi...
Alicia:Ali...cube kau tengok Ejen Bakar...dia ade dekat mane(risau akan jeritan tersebut)?
Ali:.....
Alicia: ALI BIN GHAZALI!!!!!(marah Alicia tapi dengan nada perlahan takut didengari pihak musuh)
Ali:YOYYY..(terperanjat dengan suara Alicia)sori ii...aku baru bangun...
Alicia:HAHHH(dengan nada marah)aku suroh kau jadi pemerhati...bukan suroh kau tido...
Ali:Dah aku bosan...nak buat macam mane....
Alicia:APEEEEE???KAU BOSAN(dengan geram)...kau tengok lah lepas misi ni siap,aku tumbuk-tumbuk kau....kite tengah ade misi ni boleh pulak kau kate bosan....
Ali:Yelah ii...Yang kau ni kenape tibe ii panggil aku(hairan)..
Alicia:cepat pergi tolong Ejen Bakar....lepastu kau cari Moon..dia dah sesat tu..(dengan nada cemas takut kalau ape-ape terjadi kepada ejen bakar)CEPATTTTT...
........................................................................Mendengar sahaja name uncle nya ali semakin gelisah...dia takut kalau ape-ape terjadi kepada uncle nya...dia terus mengesan uncle nye menggunakan telefon dan berlari ke lokasi tersebut.....
........................................................................
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Heyyooooo....wassup😙😙sori lah author try buat yang vote tu tapi tak sampai😂😂so,author taknak dah lah buat macam tu...author nak kongsi jer imaginasi author tanpe ape-ape balasan...yang mana nak vote,vote lah kalau tak nak vote pom takpe...author tak kisah...asalkan korang bace ye....😙😙tq kepada yang hargai imaginasi author,author hargai sangat-sangat...😘(eiii geli lah aku🤢)kau senyap,aku sepak kan nanti(sepak lah kalau boleh😝)😑nanti kau siap aku kerje kan....hihihi...babye😉
YOU ARE READING
(EJEN ALI)You Don't Understand
Fanfictionno more words to say,just action to show...(ali) Sampai lubang cacing papa akan cari siapa yang hampir bunuh icha(jeneral rama) papa ni,icha pandai lah jage diri sendiri.papa tak payah risau okay(alicia) I don't hate him...i just jealous of his life...