Selepas beberapa hari berehat di bilik rawatan...
???:Alicia,jeneral nak jumpe kau(seorang lelaki berbaju kelabu menyapa Alicia)
Alicia:misi ke?dah lame aku berehat akhirnya ade pun misi(wajah yang tak sabar)
???:Entahlah(mengangkat bahu tanda tidak pasti)
lelaki tersebut berlalu pergi manakala alicia mengejarnya dari belakang...
Alicia:urmmm rudy,kau ade nampak ali tak?
Rudy memberhentikan langkahnya...
Rudy:tak(menunduk tanpa memalingkan mukanya ke arah alicia)
Alicia:takper lah...manelah budak bermasalah tu
Rudy tidak menjawab....dia mengelap pipinya yang basah akibat matanya menggunakan lengan tanpa alicia sedar dan melangkah pergi meninggalkan alicia yang masih tercegat...Alicia hanya melihat rudy dari jauh..
Alicia:ali sibuk kot??kalau tak mesti dia ziarah aku(fikir alicia)
walaupun alicia dan ali sering bergaduh....mereka tetap akan berbaik semula...tak sah kalau dalam seharian tu mereka tak berjumpe...disebabkan perkara itu, alicia rase pelik bile ali tak menziarahi nya....
Alicia:atau ali masih marahkan aku... sebab tu dia tak ziarah aku(dalam hati alicia)
................................
Di TandasRudy melihat cermin yang memantulkan dirinya...
Rudy:why ali?why that fast?kalau ye pun kau berilah peluang dekat aku untuk mintak maaf dekat kau(matanya mula berair)
Marah dan sedih mula menguasai diri rudy...dia menyesal...
Rudy:tak tak tak(rudy menumbuk cermin menyebabkan tangan nya berdarah)....aku pasti yang kau masih hidup ali...aku percaya...tolonglah beri aku peluang untuk tebus dosa aku dekat kau...(dia membiarkan darah dari tangan nya terus mengalir)maafkan aku ali(dia menutupi mukanya dengan tangan)
Bunyi tangisan memenuhi ruang tandas tersebut...tiada sesiapa disitu kecuali dirinya...sakit dan darah yang mengalir di tangan nya dibiarkan...ape yang lebih sakit ialah hatinya,yang ingin mencari kemaafan daripada seseorang yang telah pergi...
......
Tiga remaja yang sedang rancak melalui disitu terkejut apabila melihat tubuh seorang lelaki yang berbaju kelabu berlumuran darah terbaring dihadapan tandas tidak sedarkan diri....???:RUDYyyyy???(jerit seorang lelaki berbaju merah berlari menuju ke arah lelaki yang terbaring tersebut)
lelaki tersebut memapah rudy ke bilik rawatan dan meletakkannya atas katil manakala dua lagi gadis tersebut mengekori dengan perasaan risau...
???:moon...kau tolong cari kain(arah lelaki tersebut)
moon:kau nak buat ape khai??(risau)
khai:aku nak lap darah dekat tangan dia...iman,kau tolong panggil ejen geetha..cepat(risau dengan keadaan rudy yang masih tidak sedarkan diri)
Iman berlalu pergi dengan langkah seribu...moon datang kembali dengan membawa kain
Khai:siape yang buat kau macam nie rudy???(mengelap darah ditangan rudy)
.................
Bilik JeneralSeorang gadis berambut pendek masuk dengan penuh rase tanda tanya apabila melihat tiada siapa disitu kecuali hologram jeneral yang menunggu kedatangan nya....
Jeneral:bagaimana keadaan kamu alicia??...
Alicia:saya dah okay papa tapi mane orang lain???
Jeneral:kamu disini bukan untuk misi..
YOU ARE READING
(EJEN ALI)You Don't Understand
Fanficno more words to say,just action to show...(ali) Sampai lubang cacing papa akan cari siapa yang hampir bunuh icha(jeneral rama) papa ni,icha pandai lah jage diri sendiri.papa tak payah risau okay(alicia) I don't hate him...i just jealous of his life...