???:putih???kenape semua putih(melihat sekeliling)...kejap,siape tu??...(tanye seorang gadis)
Kelihatan seorang lelaki berambut putih dan berbaju melayu kemas....mukanya kabur tapi boleh nampak bibirnya yang terukir senyuman manis....
???:siape awak?(hairan dengan lelaki yang berambut putih tersebut)...
Lelaki tersebut hanya tersenyum dan berpaling untuk berlalu pergi...
???:Kejapp...jangan pergi(panggil gadis tersebut)
lelaki tersebut berhenti...dia menggerakkan bibir seperti berkata sesuatu tapi tidak didengari gadis tu...
???:ape?(gadis itu hairan...dia tak dengar ape-ape)
???:tak ade ape-ape(lelaki tersebut senyum melihat gadis itu)assalamualaikum Alicia(berlalu pergi)
???:tungguuuuu...(cuba untuk mengejar lelaki itu tapi entah kenape kakinya tidak boleh digerakkan)
................
Di Bilik Rawatan HQ MATA???:tungguuuu....(dia terbangun.....jantung nya turun naik...)
???:(memeluk erat)bangun pun anak papa...dah hampir 10 jam alicia pengsan...risau papa...
Alicia:(membalas pelukan walaupun hairan)papa...alicia dekat mane??...
Jeneral Rama:(melepaskan pelukan)anak papa dalam bilik rawatan(mengusap kepala anak angkat nya)....alicia ade sakit dekat mane-mane tak?
Alicia menggeleng...
Alicia:papa...mane al...
Jeneral Rama:bagus lah kalau macamtu(memotong ayat alicia)...alicia rehat dulu ye...papa ade kerje nak buat...papa dah beli makanan(menunjukkan ke atas meja ditepi alicia)alicia makan ya nanti...
Alicia mengangguk...jeneral tersenyum dan berlalu pergi...
..........Tuk,tuk(bunyi pintu diketuk)
Alicia:masuklah...
Kelihatan 3 orang melangkah masuk ke dalam bilik rawatan itu
???:Hai alicia👋awak okay??(sapa seorang gadis berbaju kelabu)
Alicia:saye okay jer😊
???:kau tak sakit mane-mane kan(tanya lelaki yang berteraskan tekno)
Alicia menggerakkan tangan dia menunjukkan thumbs up tanda yang dia okay...
Alicia:nampaknya kesan tu dah hilang(fikir alicia)
???:bagus lah awak dah okay...risau kitorang...nah(menghulurkan sebakul buah-buahan)bila awak boleh discharge??(tanya seorang gadis bertudung kuning)
Alicia:tq iman(mengambil bakul buah-buahan)mungkin dalam beberape hari lagi kot baru saye boleh discharge..
Alicia:haa baru ingat..korang tau tak mane al..
???:ouhhh(memotong ayat alicia sebelum dia sempat habis)...(tanye ejen tekno)kau tahu tak?
Alicia: tahu ape khai??(hairan dengan soalan lelaki tersebut)
mereka bertiga memandang sesame sendiri...
Khai:takpelah..tak jadi
???:(menendang kaki khai)haha(fake laugh)..
Khai:aduhh moon(memegang kakinya yang sakit)....sakitlah
Moon:(menjeling ke arah khai)awak jangan layan khai ni Alicia...dia baru lepas bangun tido nie...
Khai yang melihat jelingan moon mula faham...
Iman:Haah alicia...awak jangan layan khai nie...entah apelah yang dia mengarut😅😅
Khai:(menggaru kepala nya yang tidak gatal)hahahah...aku gurau jer...okey lah alicia...kitorang ade mende lain nak buat kitorang pergi dulu ye(membuka pintu dan melangkah keluar)
Moon:kitorang pergi dulu alicia(melambai)
Iman:awak rehat cukup-cukup tau(melambai tangan dan mengekori langkah moon dan khai)
Alicia:bye👋
Alicia:diorang macam sembunyikan sesuatu dari aku lah...tapi ape???(fikir alicia)
.........
Diluar Wad AliciaMoon:khaiiii....kau hampir beritahu alicia pasal tu...
Khai:aku tahu tapi aku takboleh lah tengok kawan kite macamtu..dia berhak tahu
Iman:saya pun rase macam tu khai tapi ini untuk kebaikan alicia...saya takut dia tak dapat terima kenyataan...
Khai:aku pun tak dapat terime kenyataan...susah nak terime yang dia dah pergi(matanya mula berair)
Moon:Khaii(memanggil khai)
Khai cepat mengelap matanya dengan tangan dia taknak jadi lemah depan kawan nya....
Iman:khai...kitorang pun tak percaya tapi itu memang ketentuan NYA...(sedih melihat rakan lelakinya)
???:korang semua jangan risau...alicia akan tahu selapas dia discharge dari bilik rawatan...jeneral sendiri akan beritahu dia(seorang yang agak sasa datang ke arah mereka)
Khai:ejen bakar(gumam khai)...
Ejen Bakar hanya senyum untuk menutupi kesedihannya dan berlalu pergi....
................Ejen Bakar melihat yoyo yang digenggam tangan nya...peninggalan terakhir sebelum dia pergi...
Ejen Bakar:akak(melihat ke arah tumbu teras tekno)...bakar mintak maaf....bakar tak dapat lindungi dia(berderai air matanya membasahi pipi)
............
Who is the white hair guy???🤔
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Mesti korang rase pernah bace fanfiction ejen ali macam nie kan?ali mati pastu hidup semula,ali jadi jahat lepastu nak balas dendam,alicia tak terime ali, or ali/alicia hilang ingatan lah and macam-macam lagikan😙😙well,author pun same...tapi author taklah ambik citer diorang...Hampir semua yang author bace tu kan mesti scene diorang akan couple,bercinta atau kahwin awal😌am i right??(author tak kecam sape-sape tau,nie just konklusi author lepas bace semua citer tu....semua orang ade gaya menulis masing-masing...jadi,kalau korang dah bace jangan lah kecam and support them okay...that all)...so,we gonna make some different 😎so u guys please stay tune😋Maafkan author kalau ade terguris hati sesiape🙇🙇
"mungkin jalan cerite kite sama tapi pengakhiran nya tak semua akan masuk syurga😉"-sugar-
Please komen and vote😙
YOU ARE READING
(EJEN ALI)You Don't Understand
Fanficno more words to say,just action to show...(ali) Sampai lubang cacing papa akan cari siapa yang hampir bunuh icha(jeneral rama) papa ni,icha pandai lah jage diri sendiri.papa tak payah risau okay(alicia) I don't hate him...i just jealous of his life...