Ruang tamu(malam)
Rizwan:Prof dengan dos dah ade dekat sane...
Hazali:Dekat mane?
Shark:kau tengok lah nanti
Rizwan menarik sebuah buku berwarna coklat di rak...
Kreeek...(bunyi pintu)
kelihatan lif rahsia terbuka
Hazali:ade pintu lif rahsia!!..wow..
Semua melangkah masuk ke dalam lif...
Hazali:kite nak pergi mane nie?
Rizwan:Bilik mainframe atau bilik utama kitorang berkumpul
Hazali:ohhh...mainframe tu ape?korang berkumpul untuk ape?
Shak:bawak bersabar...nanti kau tahu lah..
Aliza hanya berdiam mendengar perbualan mereka bertiga...
Dapat dilihat kawasan luar melalui lif bersinar...
Hazali:wow...tu tempat ape?(menunjuk ke arah sebuah arena)
Shak:tu tempat kitorang berlatih
Hazali:untuk ape?
.....
Bilik Utama
???:so,ni ke budak tu?(terpapar susuk tubuh hologram seorang lelaki bertopeng helang)
Prof:yup
Dos:Hazali,perkenalkan ketua kitorang...Eagle
Eagle:selamat datang ke agensi kitorang
Rizwan:kitorang ialah agensi yang tidak pernah diketahui sesiapa mahupun MATA dan Dato Othman
Hazali:sape MATA?
Dos:agensi rahsia yang dibina oleh Dato Othman
Hazali:ohhhh...maksudnya kita samalah dengan diorang
Aliza:No,we not same....
Shak:kita pencuri dan diorang pelindung
Hazali:haaah(terkejut)
Rizwan:kau tak payah nak kejut sangat...kau pun akan jadi salah satu daripada kitorang
Prof:kitorang bukan mencuri untuk kebaikan sendiri....we have a reason why we did that.
Hazali:so,what ur reason?
Shak:can we trust u?
Hazali:I don't know....korang semua yang selamatkan aku....aku pun tak tahu siapa aku...kalau aku tak percaya korang,sape lagi yang aku boleh percaya....
Semua orang hanya tersenyum mendengar hazali...
Hazali:so,untuk ape korang berlatih berlawan kalau korang hanya mencuri?
Eagle:kau ingat kitorang takde duit ke sampai mencuri barang awam ,kitorang hanya mencuri gajet dan senjata MATA
Hazali:MATA tu kuat ke?(hairan)
Rizwan:kuat sangat sampai kau takkan ade nafas untuk lari dari diorang...
Hazali menelan air liurnya.Rasa takut mula menyelubungi diri.
Shak:taklah kuat sangat sampai macam tu😂....kite hanya akan berlawan kalau mereka serang dulu jer...lepastu lari jauh-jauh tanpa dikesan....tu jer
Semua hanya ketawa mendengar penjelasan shak
Eagle:prof...kau dah siapkan sut dia?
Prof:sikit lagi eagle...nanti aku tunjuk dekat dia
Hazali:sut ape?
Rizwan:setiap orang daripada kitorang memang ade sut khas untuk penyamaran dan melindungi diri dari kecederaan parah..
Hazali:huhuhu.....tak sabarnya
Eagle:Rizwan..
Rizwan:ye eagle
Eagle:kau settlekan...
Rizwan:baiklah..
Susuk tubuh hologram itu menghilangkan diri dari pandang manakala prof beredar untuk menyiapkan sut....
Rizwan:baiklah...aku akan citer dari awal sampai akhir macam mane kau boleh ade dekat sini...
Rizwan:kitorang jupe kau tak sedarkan diri dekat satu lorong gelap...mungkin kau baru jer balik sekolah dan dibelasah teruk sebab baju sekolah kau dah koyak dan lencana kau takde dekat baju kau kalau tak, kitorang dah call sekolah kau....bile kitorang geledah beg kau,kitorang tak jumpe pun dompet kau...so,nak dijadikan cerite,kau kene rompak lepas balik sekolah....and yes,we don't know who you are actually...
Hazali hanya ternganga...fikirannya mula serabut dengan penjelasan Rizwan....dia cuba untuk mengingati kejadian tersebut tapi malangnya dia masih lupa...otaknya kosong....
Hazali:tapi kenape korang selamatkan aku?
Rizwan mengeluh...
Rizwan:kalau kitorang tak selamatkan kau,kau dah takkan bernafas sekarang...
Aliza:at first,we wanna kill you when Rizwan brought u here
Hazali menelan air liurnya...tak sangka aliza yang senyap dari tadi akan cakap macamtu
Rizwan:well,I not the one who brought him actually..
Aliza:ohhh(aliza menggaru kepalanya...segan kerana masuk campur sedangkan dia tidak tahu ape-ape)
Mereka semua ketawa terbahak-bahak melihat gelagat Aliza
Hazali:then,why my name is hazali?
Dos:Hazali tu memang name kau...lencana kau hilang tapi nametag kau ade...and ghazali tu asal dari name kau hazali then just put g....bijakkan kitorang reka name kau(dos ketawa bangga...idea diorang memang bijak)
Hazali hanya ternganga...tak sangka dos yang bermuka garang ni pandai buat lawak
Rizwan dan Aliza hanya menggeleng melihat dos yang bangga akan dirinya...
Dos:Aduhh....sakit perut aku ketawa...(memegang perutnya)
Rizwan:kau tahu siape yang bawak kau dekat sini?
Hazali hanya menggeleng...
Shak:aku yang bawak kau...
.................Hey guys....(✪ω✪)jeng ii....mungkin kali nie tak menarik mane citernya sebab mendatar jer kan?...korang sabar ye...aku akan buat ia menarik...tq kepada yg setia dengan buku aku...aku terharu do⁄(⁄ ⁄•⁄ω⁄•⁄ ⁄)⁄...sorry buat korang tertunggu-tunggu lame...mungkin citer ni macam klise kan...ape-ape pun...korang tolong komen and vote okay...kalau nak penjelasan tolong komen....143( ^ω^)
YOU ARE READING
(EJEN ALI)You Don't Understand
Fanficno more words to say,just action to show...(ali) Sampai lubang cacing papa akan cari siapa yang hampir bunuh icha(jeneral rama) papa ni,icha pandai lah jage diri sendiri.papa tak payah risau okay(alicia) I don't hate him...i just jealous of his life...