miután két részt áldoztam a szem és a haj leírásának, úgy gondoltam, egy elegendő lesz arra, hogy összefoglaljak minden másfajta külső leírást. jöjjön hát a karakter külső leírásának utolsó fejezete, aztán belemerülünk a belső tulajdonságok rejtelmeibe!
egy ember nem csak szemből és hajból áll, és ezt mindenki tudja, aki látott már embert. szerintem ez mindenkire igaz, aki olvassa ezeket a sorokat, szóval nézzük is, mik azok a testrészek, amik jellegzetesek lehetnek egy szereplő leírásában.
× testalkat
(https://hu.pinterest.com/pin/580260733228799474/)
milyen testalkata van a karakterednek? esetleg folyamatosan fogyókúráznia kell, ha vékony akar maradni? sportos? milyen magas? széles a válla? milyenek a vonalai? milyen az alakja? hosszú lábai vannak? görnyedt a háta? hosszú a nyaka?
ezek a kérdések segíthetnek, ha fizikailag szeretnéd elképzelni a szereplődet. még megannyi kérdést lehet feltenni ezzel kapcsolatban, de ezek a fontosabbak. ehhez már szokásokat is társíthatunk: sportol valamit? hogyan eszik? sokat ül számítógép előtt?
× arcberendezés
(https://hu.pinterest.com/pin/16184879896094162/)
először is, az arcforma. az arcforma nagyon fontos a kinézetünkben: kerek feje van, hosszúkás arca, esetleg kiugró álla? gondolkozz el ezen, nézz képeket a neten, és a szereplőd máris élethűbb lesz, mint eddig volt. a fenti képen láthatsz pár formát, a legjellemzőbbeket. érdemes néhány konkrét emberről nézni képeket, így könnyebben tudod emberként elképzelni. erre valók a face claimok is, de én most nem erre gondoltam. mondjuk keress egy képet, amin pontosan ugyanolyan arcformája/bőrszíne/haja/stb. van az illetőnek, mint a te karakterednek. így könnyebben le tudod írni. ha látod magad előtt, sokkal könnyebb megfogalmazni.
és igen, mert az arc nem csak a szemből áll. van orrunk, arccsontunk, homlokunk, halántékunk, szájunk, fülünk, szemöldökünk.
(https://hu.pinterest.com/pin/64950419598813356/)
- kezdjük az orral. ennek már kapásból csomó fajtáját fel tudom sorolni: görög orr, sasorr, turcsi orr, csőrös orr, ívelt, római, egyenes, konkáv, görbe, és a többi. esetleg eltörte egy verekedésben? az orra piros, mert alkoholista? megműtötte, mert nem volt vele elégedett? az orr is csomó mindent árulhat el. ne feleddjétek: a test a lelki és egészségügyi állapotot is tükrözi!
(hu.pinterest.com/pin/107523509829945704/, bocsánat, nem találtam jobb képet)
- az arccsontokkal nagyon szeretnek játszani az írók, főleg a romantikus regények "love interest"-jeinek vannak kiálló, feltűnő arccsontjai. ez nagyon meghatározza az arcunk berendezését. ez a kép pont nem pontosan azt ábrázolja, amit kellene, de a nyilakat nézzétek.
(https://hu.pinterest.com/pin/AVU56oHjYd5IL0ZNcZRd1da9VbM0p1QVcZhcKlFSxkms7ceRIUyKJnc/)
- a szájak is nagyon jellemzőek, sőt, talán még egy romantikus regényíró is fontosnak tartja a leírásukat. milyenek az ajkai? teltek vagy vékonyak? milyen a színük? ha romantikus regényt írsz, írj hasonlatokat! eperszínű, satöbbi. ha pedig más műfajban tevékenykedsz, a szájak remek megnyilvánulásai az érzelmeknek: ha elkékült, akkor fázik, az elfehéredő ajkak pedig erőlködésre vagy rémületre utalnak. esetleg kicserepesedett? véres? rúzsos? ápolt? a fogai görbék? egyenesek? ezek mind-mind nagyon sokat mondanak el a személyes higiéniáról, ami magáról a személyről mond el sokat.
× bőrszín
a bőrszín a származásról mondhat sokat, bár manapság annyira azért nem. mindenesetre fontos. a bőrszín nagyon meghatározza a képzetünket a szereplőkről. de mégis... annyira fontos lenne? gondoljunk a sötét bőrű hermione esetére. tényleg fontos a szereplő bőrszíne? ha tudjuk a cipőméretét, igen. fontos.
megint gyűjtöttem egy csomót, amik érdekesek lehetnek, és színesíthetik a leírásokat. válogassatok! :D
fehér bőrszínek:
- tejfehér, liliomfehér, hófehér: nagyon fehér, a fehérek közül is a legfehérebb
- malacrózsaszín: amikor kimentem a napra... :Dátmeneti színek:
- kreol, (tejes)kávébarna, mézeskalácsbarna, bronzbarnasötét színek:
- csokoládébarna, ébenfeketebetegségtől kialakult bőrszínek (inkább eredetileg fehér bőrszínűeknél):
- szederjes: beteg ember arcszíne, vagy ütés utáni lilás szín
- viaszsárga, falfehér, sápadt: szintén betegségre, rosszullétre utalnak
- hullafehér, halottfehér, krétafehér, holtfehér: meglepetés, hirtelen rosszullét miatt kialakult szín
- hamuszürke, pergamenszín, lárvafehér, viaszsárga: beteg vagy öreg ember arcszínemás állapot miatt kialakuló bőrszínek:
- lisztfehér: kifestett arc
- cserzett: naptól és széltől barnult, ráncos bőr
- rákvörös, szolibarna: leégett bőrszínek
- pulykavörös, céklavörös, paprikavörös: dühtől, szégyentől kialakult arcszínekennyi lett volna a további fizikai leírásokat tartalmazó fejezet :D a továbbiakban, ahogy említettem, a belső tulajdonságokkal folytatjuk, de ha van kérdésetek még a külső leírásokhoz, szóljatok, és esetleg még egy fejezetet szánok rá :)
× milyen az arcberendezése, a testalkata az egyik karakterednek? milyen szót használnál a fentiek közül a bőrszínére?
(a bőrszínek listájában segített ez a cikk: http://www.szintan.hu/nev311.htm)
YOU ARE READING
wattpad útikalauz stopposoknak
Randomolyan, mint a galaxis útikalauz stopposoknak: bemutat mindent erről a kis világról, amit wattpadnak hívnak. első rész: útikalauz könyvmolyoknak és írópalántáknak