× öltözködés és ismertetőjegyek

368 40 32
                                    

már kiveséztük, hogy milyen a karakterünk ruha nélkül. eddig csak válogattunk a különböző színek és formák között, most adjuk hozzá a személyiségét. igenis fontos az is, hogy mit viselnek a karaktereink.

úgy gondoltam, esetleg elemezhetnénk néhány ismert irodalmi szereplő ruházatát, kiegészítőit, és ez alapján jobban megismerhetjük mégis milyen fontos ez egy karakter jellemzésében.

úgy gondoltam, esetleg elemezhetnénk néhány ismert irodalmi szereplő ruházatát, kiegészítőit, és ez alapján jobban megismerhetjük mégis milyen fontos ez egy karakter jellemzésében

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

(https://hu.pinterest.com/pin/604537949955945136/)

elsőként úgy gondoltam, jellemezzük louisa clark öltözködését (mielőtt megismertelek trilógia), aki ugyan a felső illusztráción a filmes öltözékét viseli, a könyvben is fontos szerepet kap különös, de jó divatérzéke.

lou gyakran visel szoknyát, a kedvenc ruhadarabja egy méhecske csíkos harisnya. ez egy felnőtt nőről egyértelműen azt vallja, hogy vicces, néha gyerekes szereplő, aki a hétköznapokban a ruhatárából éli ki magát. a jó divatérzék kreativitásra utal, és lou minden nap valami különlegessel áll elő. ez később megváltozik: lou életében egy nehezebb időszak jön, amikor nincs kedve a korábbi hobbijával foglalkozni, és egy másik szereplő leírása szerint "unalmasan" kezd öltözködni.

ha a szereplődről azt írod, hogy csak felkapott valamit, egyértelmű, hogy vagy siet valahová, vagy olyan lelkiállapotban van, amikor nincs kedve ezzel törődni. ha szépen öltözik fel, ad a külsejére, olyan helyre vagy eseményre igyekszik, ahol azt szeretné, hogy megbecsüljék, komolyan vegyék őt.

a következő elemzésre váró karakterünk kaz brekker leigh bardugo six of crows duológiájából. azért választottam őt, mert szintén könnyen elemezhető öltözéke van, ami nagyon jellemző rá. sajnos nem találtam rendes képet róla, de nem is ez a lényeg.

kaz egyszerű, fekete ruhákat visel, aminek még ki is derül az oka a könyvekben: mivel ő egy bűnöző, a gazdagok cicomázását figurázza ki ezzel. van egy sétapálcája, mivel sántít az egyik lábára. már ez is nagyon sok mindent mond el róla. egy, szarkasztikus, nem ad a fényűzésre, és lenézi a parádézókat, kettő, valamiért sántít, ez valószínűleg valami balesetet jelent a múltjában. kaz folyamatosan kesztyűt visel, ami miatt legendák keringenek róla: véres a keze, heges, mocskos, karmokban végződik. nem állja az emberi érintést. a kesztyű mindig egy távolságtartó forma, bárkiről is van szó.

vagyis múltbéli okok, döntések lehetnek a mögött, hogy valaki hogyan öltözködik. bármi. illetve a személyiségéről is sokat meg tudunk.

úgy gondolom, az öltözködésen keresztül remekül be lehet mutatni egy szereplőt. gondoljunk akár blue sargentre a hollófiúk sorozatból, aki a saját maga által készített ruhákba öltözik, akár simon lewisra az árnyvadász univerzumból, aki mindig vicces, feliratos pólókat visel.

nos, jöjjenek a kiegészítők. kaznél már rátértem egy kicsit erre is, a sétapálcával, de ezt még tovább lehet ragozni. a szemüveg, mint az okos szereplők jelképe, elcsépelt, de attól még érdemes rakni egy-két szemüveges szereplőt a történetbe. az osztályotokba hány szemüveges jár? (én is az vagyok :D) na, azért. a statisztikák mutatják, hogy igenis sok szemüveges van a világon.

- fülbevalók, ékszerek: egy-egy ékszerhez lehet társítani emléket, mondjuk a nagymamáé volt, vagy az anyukáé, de nem szabad túlragozni, mert az olvasó képtelen lesz mindent megjegyezni. most akkor a nyaklánc volt az unokanővéré, vagy a gyűrű? a jelképeket - márpedig ezek a jelkép kategóriába tartoznak - sosem szabad túlragozni.

- az óra: a folytonos óranézegetés a türelmetlen emberek jellemzője, aki mindig tudja, mennyi az idő, pontos ember.

- tetoválás, piercingek: óriási klisé tetovált rosszfiú, de te tudod, hogy mit szeretnél a történetbe. ezek általában lázadó jellemet jelölnek, de ezzel is lehet játszani.

fontos: ne ragaszkodj a sztereotípiákhoz! hozz létre egyedi karaktereket! a lázadó lány, aki minden nap azzal küzd, hogy szemüveget kelljen viselnie? az irodalomtanár, akiről kiderül, hogy tetoválása van? nem minden ember ugyanolyan.

× milyen ruhákat viselnek a ti szereplőitek?

wattpad útikalauz stopposoknakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin