üdvözlök minden új és régi olvasót a második útikalauzomban! végre valahára sikerült annyi részt előre megírnom, hogy ne szűkölködjek a tartalékban, és most már ki is rakhatom ezt az újabb kis könyvecskét. úgy gondoltam, írok megint egy kis bevezetőt, mint a múltkor is, hogy mindenki képben legyen a dolgokkal :D
- ki vagyok én?
egy mezei wattpadlakó, aki szeret tippeket osztogatni, és létrehozta ezt a profilt, hogy megvalósíthassa ezt a vágyát. szeretném leszögezni így az elején, hogy nem vagyok sem publikát író, de még felnőtt sem: egy gimnazista lány vagyok, aki elképesztően szeret írni. nem vagyok sem kritikus, sem "profi" író. nem gondolom, hogy én jobban írnék bárkinél ezen az oldalon.
de az a tapasztalatom, hogy az emberek, akik egy szinten vannak, könnyebben tudnak kommunikálni. úgy gondolom, hogy ezeket a tippeket én azért adhatom nektek, mert nagyon sok közös dolog van bennünk, és legfőképpen ez az egy: mindannyian most itt vagyunk és ezt a szöveget olvassuk (én meg írom), ami egy dolgot jelent: titeket mind érdekel ez a könyv, vagyis tippekre vágytok. én pedig összegyűjtöm ezeket a tippeket, a netről, írástechnikai könyvekből, tapasztalatokból, barátoktól, vagyis mindenhonnan, ahonnan lehet.
megemlíteném, hogy nem csak ebben a könyvben tevékenykedek a wattpadon. ha esetleg bétázásra lenne szükséged, vagy bármilyen véleményre a történeteddel kapcsolatban, a profilomon megtalálod az elérhetőségemet, vagy privátban és kommentben tudod velem felvenni a kapcsolatot. a címzett: mindenki c. "könyvemben" kihívásokat találsz, a többi útmutatót az ottani bevezetőben olvashatod. ha pedig elkeseredtél és nem akarsz tovább írni, olvasd el a motivációs beszédemet, amit az azonos címmel ellátott könyvben találsz. de rendelkezésedre állok mindenféleképpen, ha csak beszélgetni szeretnél valamiről, ha kiöntenéd a szíved. nem csak írással kapcsolatban, amivel szeretnéd.
- mi is ez a könyv?
pontosan az útikalauz könyvmolyoknak és írópalántáknak című könyvem folytatása. abban is és ebben is írással (és wattpad-használattal) kapcsolatos tippeket találhattok, amiknek a legtöbb része a saját agyam szüleménye. olyan tippeket osztok meg, amikről úgy gondolom, nektek is hasznotokra lehetnek. ha még több gondolatra vágysz, nézz be oda, de mivel ez a két könyv nem történet, nem kell azt elolvasnod ahhoz, hogy ezt elolvasd :D
- miért lett új könyv?
az előző elérte az ötven részt, és kezdtem úgy érezni, hogy szinte teljesen átláthatatlan, ráadásul nagyon régen írtam a legkorábbi részeket... szóval úgy gondoltam, átláthatóbb, ha inkább egy új könyvet kezdek. olyan rendszert igyekszek kiépíteni, amit nekem és nektek is könnyebb kezelni.
- miben lesz ez a könyv más, mint az előző?
nem sok mindenben lesz más, leginkább egy dologban fog különbözni tőle. a cikkek csoportosítva lesznek, vagyis különböző alcímek alá fogom feltölteni őket, hogy jobban átlátható legyen. például a karakterek és a történetvezetés mindenképpen kap majd egy-egy alcímet, de valószínűleg a külön wattpaddal és olvasással kapcsolatosak is. aztán még majd meglátjuk :) ahogy jön, meg persze ti is javasolhattok, mint az előző könyvben, hogy mivel kapcsolatban érdemes cikkeket írnom.
- figyelmeztetés, kérlek olvasd el, mert nagyon fontos!
ahogy mondtam, nem vagyok profi író. nem tudom garantálni, hogy a tippjeimtől sikerkönyved lesz. nem tudom garantálni, hogy híresebb lesz a könyved a wattpadon, vagy hogy te elégedettebb legyél vele. mint mondtam, egy tizenéves lány vagyok, ne legyenek nagy elvárásaid :) de próbálkozni fogunk, mindketten, oké? és azért remélem, sikerülni fog :D
illetve szeretném leszögezni, hogy a kisbetűs írásmódom nem véletlen, hanem egy stílus, amit azért használok, mert ezzel is elkülönítem magam a rendes írástól.
oké, úgy érzem, eleget beszéltem. még egy dolgot szeretnék itt leírni:
ha igazi írástechnikai könyvre vágysz (mert ez nem feltétlenül sorolható abba a kategóriába), a wattpadon lévőket megtalálod az egyik olvasólistámon. ha esetleg van olyan, amit feltehetnék a listára, kérlek szólj! de ezen kívül a "professzionális" írók írástechnikai könyveiből ajánlom varga bea (on sai néven tevékenykedik) a siker tintája című könyvét, amit magyarországon könyvesboltban könnyen be tudsz szerezni, vagy a külföldi alexander steele és internetes íróegyeteme közös könyvét, a kezdő írók kézikönyvét. ezt ugyan nem magyar szerző írta, de nekem nagyon hasznos volt az elolvasása.
ezekből az írástechnikai könyvekből nagyon sok mindent veszek át az útikalauzba, szóval itt is jó sok mindent megtalálhattok belőlük. de azért ha tényleg komolyan érdekel az írás, érdemes átfutni őket. a kezdő írók kézikönyvét ráadásul teljesen ingyenesen meg lehet szerezni.
bocs, nem akartam ennyit krattyogni itt, de egyszerűen nem bírtam ellenállni a kísértésnek. inkább befogom már :D nemsokára hozom az első részeket, és addig is írjátok le, hogy mivel kapcsolatban olvasnátok itt szívesen! új könyv, tiszta lap, olyan is lehet nyugodtan, ami már az előzőben volt :)
VOUS LISEZ
wattpad útikalauz stopposoknak
Aléatoireolyan, mint a galaxis útikalauz stopposoknak: bemutat mindent erről a kis világról, amit wattpadnak hívnak. első rész: útikalauz könyvmolyoknak és írópalántáknak