nos, miután a helyszínt veséztük ki, úgy gondoltam, egy kicsit specifikusabb fajtáról lesz szó ma, ami a címből is egyértelmű: a fantasy világok megteremtése. mivel én is gyakran próbálkozok fantasy írással, ez nekem is nagyon hasznos fejezet volt, mármint a kutatómunka és maga a megírás. készüljetek fel, ez egy nagy falat lesz!
fantasy, fantasy, fantasy, fantasy. annyi remek fantasyt olvastam életemben, amik zseniális világgal rendelkeznek. a tűz és jég dala sorozattól kezdve, a gyűrűk urán keresztül az ifjúsági romantikusokig elképesztően sokat. és mindegyik egyedi volt (na, jó, a romantikusok nem mindig), mindegyik rendelkezett valamivel, amitől különleges lett.
már egy ideje azon gondolkozok, hogy hogyan építsem fel ezt a részt, és úgy döntöttem végül, hogy kérdéseket fogok feltenni, amikre minden írónak válaszolnia kell, aki világteremtésbe fog. a sorrendet megpróbáltam valahogy rendezni, de nem feltétlenül ilyen sorrendben kell feltenned ezeket a kérdéseket.
oké, kezdjünk is bele!
(https://hu.pinterest.com/pin/335447872250463909/)
1, van a világodban mágia? ha van, milyen?
a mágiát nem lehet félvállról venni egy világban, tessék kidolgozni. annyi nem elég, hogy "vannak a tündérek, akik tudnak varázsolni". az embereket érdekli a mágia, szánj rá időt, hogy kidolgozd! milyen szabályok érvényesülnek a mágiára? ki tudja használni? hol lehet tanulni? esetleg genetikailag öröklődik? te válaszolsz erre a kérdésekre. a mágiahasználat olyan dolog, amit gyakran elrontanak az írók, mert a végén nem lesz logikus. készíts jegyzeteket, írj esetleg konkrét összefoglaló történetet a történelemről! nem kell benne lennie a "könyvben" (sőt, ne is legyen), de neked jobb, ha mindenről tudsz.
példának okáért egy olyan könyvet hoztam, ahol nagyon kifejlett a mágia világa. talán ismerős valakinek patrick rothfuss neve, és a könyvéé, aminek címe a szél neve. rothfuss egy számomra nagyon érdekes világot alkotott, ahol a mágia leginkább elmemunka. ugyan a könyvnek vannak részei, amik nem olyan izgalmasak, elképesztő leírások vannak benne a világ mágiájáról. úgy alkotta meg ennek a világnak a mágiáját, hogy az olvasó szinte elhiszi, hogy ha úgy gyakorol, ahogy a könyvben le van írva - mert minden gyakorlás logikus, elmemunka -, akkor képes lesz varázslatokra. zseniális könyv, egyébként nagyon ajánlom.
egyszóval patrick rothfuss sem csak kijelentette, hogy "lehet varázsolni a világomban", hanem logikus, összetett mágiát hozott létre, amely minden szempontból az egyik legkidolgozottabb, amit valaha olvastam.
mit befolyásol a mágia a birodalomban? milyen helyzetben vannak azok, akik képesek varázsolni? mire képes ez a mágia? lenézik a mágusokat esetleg istenítik őket? sokan képesek mágiát használni, vagy csak kevesen?
2, milyen a birodalom/birodalmak irányítása, felépítése?
monarchia van? egy királyi dinasztia ül a trónon, esetleg császárt választanak, mint egykor a német-római birodalomban? tanács kormányoz? törvényekkel, rendeletekkel uralkodnak? ezeket a kérdéseket nagyon fontos megválaszolnod. ha egy igazán kidolgozott történetet szeretnél kiadni a kezedből, a kormányzást sosem szabad elhanyagolni, mert különben ugyanabba a hibába esünk, mint a mágia esetében: logikátlan lesz. talán nem akkora logikai bakik lesznek, de mindenképpen zavaró lesz.
BINABASA MO ANG
wattpad útikalauz stopposoknak
Randomolyan, mint a galaxis útikalauz stopposoknak: bemutat mindent erről a kis világról, amit wattpadnak hívnak. első rész: útikalauz könyvmolyoknak és írópalántáknak