10 | ▪︎ TEN ▪︎

766 86 8
                                    

"Sorry lambat."

"Takpe dah biasa dah. Kau memang tak pernah awal kan." Sindir Daniel.

"Hehe."

"So amacam Alex? Dapat tak?" Soal Daniel.

Sekarang mereka berrada di sebuah cafe. 'Someone' yang dikatakan Daniel tu merupakan Alex. Alex kata dia dah jumpa dah pemilik kereta yang langgar Zara tu. Alex ni merupakan anak buah yang paling dipercayai.

"Of course la. This is Alex bro." Kata Alwx memuji dirinya. Alex ni memang bole tahan masuk air jugak. Tak tahu la macam mana boleh join group ni.

"Whatever. So apa yang kau jumpa." Soal Daniel.

"Memang betul tekaan kau tu. Nombor plat kereta tu adalah dibawah nama salah seorang anak buah Dragon. Nama panggilan dia dikenali sebagai Mat Yop." Kata Alex.

"Haha Mat Yop. Gengster celup ke apa tho." Balas Daniel.

"Tapi kan Frey. Aku tak rasa yang dia just akan buat sampai sini. Maybe lepas ni dia akan do something yang lagi teruk." Kata Alex.

"Hmmm."

"Tu la aku pon rasa macam tu. Sokay dia tak tahu dia cari pasal dengan siapa memang nahas la dia nanti. Kau pon kenal kan. Camila tu kalau orang ganggu hidup dia memang mati kata mari." Kata Daniel senada.

"Yes, sebab tu la aku tak risau. Lama aku tak nampak Camila beraksi. Haha."

Camila, Frey, Belle dan Am boleh dikatakan seperti nama samaran mafia mereka. Semua anak buah dan musuh mengenali dan memanggil mereka dengan panggilan itu.

Lalu mereka berbual beberapa perkara lagi tentang masalah mereka serta juga isu semasa dan sebagainya.

♧♧♧

Pada malam yang indah itu...

Ting

Daniel
Assalamulaikum. Dah tido ker?

You
Waalaikummusalam. Aah dah tido. Tu yang tengah berchat dengan kau nih😒

Daniel
Hehe. Jangan la marah... Kenapa kau tak tido lagi. Dah lewat ni.

You
Macam mana nak tido kalau ada yang mengacau.

Daniel
Lah aku kacau kau ke. Sorry2. Kalau macam tu kau tido la.

You
Eh aah lah... Memang kau kacau aku pon.

Daniel
😒

You

Pahal kau whatsapp aku malam ii ni.

Daniel
Saje. Macam tak biasa pulak kau.

You
Tak ada keje lain ke kau ni.

Daniel
Tak ada.

You
Mengacau la kau ni. Tengok rasa ngantuk aku dah hilang melayan kau yang tak ada faedah ni huh.

Daniel
Haaa. Rindu aku la tu sebab tu ngantuk hilang sebab rindu dah terubat.🤪❤

'Dah senget ke apa budak ni kata macam tu. Siap send love lagi dekat tho. Haish kenapa hati aku berdebar pulak ni.'

You
Kau demam ke apa ni. Tak ada masa nak rindu kau.

Daniel
Eleh. Mulut bicara lain. Hati bicara lain🙄

You
Merapu apa kau ni daniel. Dah gila ea?🤮

Daniel
Ye aku dah gila. Gilakan kau.

Daniel membalas dengan ayat yang tak dijangka Zara. Dia hanya membaca dan tidak membalas pesanan Daniel itu. Biarpadan muka kena bluetick.

Fikiran nya serabut memikir kan apa yang dikata Daniel. 'Dia betul maksudkan ke.. dia main-main je dengan aku eh.' Hati nya tidak henti berdegup kencang.

Sejak kebelakangan ni sikap Daniel berubah. Dia dah jarang cari pasal dengan Zara. Selalu nya Zara yang akan mulakan pergaduhna dulu tapi Daniel tetap akan mengalah.

Daniel juga kerap whatsapp nya dan bertanya kan khabar. Macam tak jumpa pulak dekat sekolah. 'Dah makan ke belum?'
'Banyak ke homework sekolah kau?'
'Sihat tak?' Menyampah.

"Urghhh stress aku. Sumpah aku kata aku cair kadang-kadang bila dia cakap macamtu. Abis hilang sikap cool aku tercampak dilautan sana." Zara menekup muka pada bantal.

Bila ditanya kenapa macamtu dia kata perkara yang sama.

"Biarlah aku nak tanya khabar kau. Nak baik-baik dengan kau. Dah kita asyik gaduh je. Aku bosan la sikit-sikit gaduh. Dari kecik kita kenal asyik gaduh je. Apa kata kita berbaik ke gurau dengan kau ke. Manja-manja ke kan hehe." Dengan senyuman yang ermmm.....

Daniel yang Zara kenal dulu dah hilang. Sikap acah, cool, macho hatuii di lesap dari radar Zara. Dari dia jela. Dengan orang lain biasa je.

"Ewww geli bodoh. Nak berbaik tu aku boleh la terima jugak tapi manja-manja tu bongok betul. Dengan senyuman meggoda dia tu. Huh. Runtuh iman aku. Buang tebiat ke apa si Daniel ni."

'Adakah ini cinta?' Apa kau merepek ni.

'Kau mafia Zara. Mana boleh bercinta. Kau pembunuh." -otak

'Ye Zara! Ini cinta. Kau manusia yang memerlukan cinta.' -hati

'No! Kau pembunuh! Tak layak bahagia.' -otak

"Tapi Daniel pun sama." Zara berkata.

'Lupakan semua. Kau sukakan dia!' -hati

"Tak-tak." Kekiri dan kanan kepala Zara menggeleng.

'Dahla problem dengan musuh no.1 aku tak settle lagi. Tak faham betul la. Kenapa nak berdendam lagi sedangkan bende tu dah lama. Aku pon dah boleh terima semuanya. Orang tua tu pulak tak redho lagi dengan takdir apesal?!' Gumam Zara di dalam hati.

Dia mengeluh. Lalu dia meletakkan telefonnya di tepi dan memejamkan matanya untuk tidur dan keluar dari dunia kerana mimpi lebih indah berbanding realiti. Sometimes.







==============================
Tqsm for reading

MISS MAFIAWhere stories live. Discover now