12 | ▪︎ TWELVE ▪︎

643 66 7
                                    

Permandangan hari yang senja dan indah terbentang di depan mata. Luas permandangan kesibukan bandar yang terletak jauh dari bukit ini. Banyak kenderaan di atas jalan raya yang sentiasa sibuk. Jauh dari kesibukan yang tidak pernah berhenti. Tapi pkp sebelum ni berhenti jugak sibuknya kan. Ok terpesong dari story. Continue~

Zara duduk sambil menongkat dagu di atas kedua lututnya yang dirapatkan. Dia kemudian memejamkan mata bagi menghayati keindahan alam semula jadi dan menghirup udara.

Memori lama menerjah ke dalam minda.

"Wahhh grandpa! Cantiknya tempat ni." Kata seorang remaja yang berusia 13 tahun itu.

"Cantik ye. Mila suka?" Soal seorang lelaki tua disebelahnya.

Zara mengangguk. "Suka. Grandpa selalu datang sini ke?"

"Ye. Dekat sini tenang dan jauh dari kesibukan bandar. Kalau grandpa stres atau penat, mesti grandpa duduk dekat sini."

Terangguk-angguk kepala Zara sambil matanya tertatap ke arah matahari yang terbenam.

"Mila, nanti bila mila dah besar. Grandpa harap Mila dapat uruskan tanggungjawab Mila yang akan grandpa turunkan ye. Jangan salah guna kuasa. Andai satu hari nanti grandpa tak ada, Mila jaga diri elok-elok ye. Grandpa yakin Mila kuat." Kata Zain William. Atuk kepada Zara dan juga bapa kepada Tengku Umar Niel.

"Kenapa grandpa cakap macam tu. Grandpa nak tinggalkan Mila macam grandma tinggalkan Mila jugak ke?" Zara merenung ke arah atuknya.

Zain hanya melakar satu senyuman nipis dan menggeleng.

Soalan daripada cucunya itu dibiarkan tidak terjawab.

"Mila--

--boleh kan kalau ikut grandpa duduk dekat New York. Mila sekolah dekat sana ye."

"New York? Dah lama Mila nak pergi New York. Nak- nak. Bestnya. Nanti boleh jalan sama-sama dengan papa, mama, along dan angah." Ujar Zara penuh kegembiraan. Senyuman lebar menghiasi wajah remaja tersebut.

"Mila duduk dengan atuk je dekat sana. Nanti papa mama lawat kita ok? Mila kena belajar kerja-kerja grandpa kat sana. Bukan untuk main-main."

Remaja tersebut berdiam sebentar lalu mengangguk lemah. Dia tahu apa maksud atuknya itu. Nak buat macam mana. Nak bantah pon tak boleh. Dah itu tanggungjawab dia. Terpaksa dia relakan.

♧♧♧

"Zara."

Dia menoleh ke arah suara tersebut dan riak terkejut terpapar di wajah.

"Macam mana kau tau aku kat sini."

"Macam mana tu tak penting. Sekarang ni kenapa kau blah je camtu? Kesian semua orang risau tau. Kau ni menyusahkan betul la."

"Aku nak tenangkan diri. Aku menyusahkan? Memang pun. Kau patutnya tak yah sibuk dengan urusan aku. MENYUSAHKAN kau je." Balas Zara. Perkataan 'menyusahkan' itu sengaja ditekankan.

Daniel menghela nafas berat lalu duduk di sebelah Zara.

"Bukan tu maksud aku. Cuma kau janganlah buat camtu. Kalau ada apa-apa jadi dekat kau kan susah. Kau suka ke tengok family kau sedih?"

Zara hanya mendiamkan diri. Ada betul juga kata Daniel itu.

Daniel yang faham akan Zara yang sedang stres tuba-tiba melontarkan satu cadangan yang 'menarik'. Dia memandang ke arah Zara dan tersenyum penuh makna.

Zara memandang Daniel dan dapat melihat senyuman penuh makna tersebut dan mendongakkan kepalanya ke atas sekilas.

"Apa hal?"

Daniel tersengih menampakkan gigi. Walaupun hanya kelihatan samar-samar sahaja tetapi cahaya bulan memebolehkan barisan gigi pitih tersebut kelihatan.

"Aku tau kau stres and kau geram kan..."

"Kalau ye?"

"Apa kata... kita berseronok malam ni nak? Walaupun parents kau mesti marah aku kalau diorang dapat tahu. Tapi tak apa, demi kau aku sanggup." Alolololo.

Bertambah kerutan di dahi Zara.

"Aku tau apa yang boleh buat kau lepaskan geram. Kau marahkan Dragon kan kan kan.."

Sepakkan Zara tempat terkena di kaki kanan Daniel.

"Adoi!"

'Eii dia ni... suka sangat gantung ayat. Padan muka.' Zara membuat muka selamba.

"Yela aku straight to the point. Ikut aku jom."

Daniel bangkit turut diikuti Zara.

"Mana. Aku tak nak balik rumah lagi ea."

"Follow je la kereta aku kak oi. Sebelum tu--

--nah." Daniel menghulur sepucuk pistol kepada Zara.

Zara tersenyum lebar sampai ke cuping telinga. Sekarang dia faham benar akan maksud 'tersirat' Daniel itu. Ahaks.

'Time to have fun bebeh'





==============================
Too short eh.. hihi sowwy (つ .•́ _ʖ •̀.)つ
Kalau sudi vote and comment banyak ii cuz i love reading your comment
Tqsm❤

Promote💫
Babyboo_Nana kepada readers sekalian.. jemputlah baca story author ni dan jangan lupa follow dia sekali okeyh

Tata



MISS MAFIAWhere stories live. Discover now