Mal pov:
"Josh, Skye, de anderen zijn nog steeds niet terug." zei ik deels bezorgd.
"Mal, ze zijn een half uur weg. Ik wed dat ze er zo aan komen."
"En al ze dat niet doen?"
"Doe even rustig."
"Nee, dat ze je alleen maar omdat ze toch niet van jouw wereld zijn!"
"Kappen!" riep Eliza en ze keek van mij naar Josh.
"Harry en Wynter weten wat ze doen. En Zed ook wel! Ze kunnen er zo aan komen maar we moeten ook zorgen dat Evertown ons niet komt halen!"
Josh en ik wisten dat Eliza gelijk had en we zwegen.
"Wow..." mompelde Skye en ze zakte deels in elkaar met een hand aan haar hoofd.
"Skye!"
Josh snelde naar haar toe en hield haar overeind.
"Skye, wat is er?"
"Evertown... Net of er een deel van mijn geesten magie nog in mij zit... En het is net of Evertown me in zijn macht probeert te krijgen."
Skye zakte in elkaar, Josh en ik knielden naast haar en Eliza stoof het hotel in.
"Skye? Skye!" zei ik terwijl Josh en ik haar wakker probeerden te krijgen.
Wat was er aan de hand?!Na een tijdje opende ze haar ogen weer en ik haalde opgelucht adem.
"Skye? Gaat het wel?" vroeg Josh en Skye schudde haar hoofd.
"Evertown. Hij heeft zijn magie gebruikt om iets te doen. Bij de meteoor. Zed, Harry en Wynter hebben hulp nodig."
"Ik ga wel. Josh, Eliza blijf hier."
Ik transformeerde naar zombie draak en vloog richting de meteoor.Zed pov:
Ik merkte dat het serum door mijn aderen stroomden.
Mijn zombie krachten werden nog sterker en ik voelde me zombie worden.
Maar erger dan normaal.
Een van de klemmen van mijn polsen schoot los en de ander ook.
Ook de klemmen bij mijn enkels schoten los en woest brulde ik iets oud zombies.
"Oh nee hè?" zei Harry zacht en ik keek hem dreigend aan.
"Dit gaat fout..." mompelde hij.
Ik haalde uit en hij bukte.
"Zed rustig, we komen hier uit. Oké?"
Harry liep snel naar de andere kant van de kamer en ik keek hem woest aan en brulde weer wat.
Harry trok de zilveren dolk uit Wynter haar borstkast en hield het zo vast dat hij me ieder moment kon neer steken.
Hij keek kort rond en grijnsde.
"Kom me maar halen zombie!"
Ik stoof naar hem toe en reikte met een hand naar hem.
Harry stak de dolk door mijn hand op de metalen tafel.
"Aarg!"
"Sorry Zed. Maar ik heb een plan."
Harry haalde een andere hendel over en de elektriciteit schoot door mijn lichaam.
Mijn geschreeuw klonk weer wat menselijker en Harry zette het uit.
"Zed?" vroeg hij voorzichtig.
"Ugghh..." zei ik zacht en ik greep naar mijn hand die vet veel pijn deed.
Ik keek Harry aan.
"Deed jij dit?" vroeg ik verward.
"Gelukkig, je bent weer jezelf."
"Huh?"
"Leg ik later wel uit. We moeten hier eerst weg zien te komen!"
Maar een deel van het plafond knalde weg en een bekende paars groene draak kwam binnen.
"Ik denk dat we een lift hebben." zei Harry grinnikend, snel griste hij iets bij Wynter weg en we klommen op Mal.Na dat Mal ons terug vloog naar de rest voelde ik het serum weer aansterken.
"Zed?" zei Harry twijfelend.
"Garr..." zei ik gesmoord.
"Wat is er met Zed?!" klonk Skye maar Harry liet iedereen merken om achteruit te gaan.
Mijn aderen waren weer dikker en ik begon te shaken.
"Nee..." zei ik in half zombie.
"Zed, je kunt er doorheen!" riep Eliza.
Skye kreeg zich langs Harry en stond voor me.
"Ben je gek?!" riep Josh maar ze negeerde hem.Skye pov:
Ik keek Zed aan.
"Je kunt dit, Zed. Hou vol."
Ik pakte zijn hand en hij mompeldr wat in zombies.
"I know we might be crazy but did you hear the story?" zong ik zacht en Zed keek op.
"Nu ga je zingen, serieus?" zei Eliza verbaasd.
Ik negeerde haar en bleef Zed aankijken.
"I think I heard it vagley. A girl and a zombie."
Zed leek zich zelf terug te krijgen.
"Oh tell me more boy, sounds like a fantasy. Oh what could go so wrong with a girl and a zombie?" ging ik verder en Zed keek me aan.
"You're from the perfect paradise and I'm living on the darker side." zong hij met een monster stem.
"Oh, I've got a feeling if you get to know me."
"Right from the start you caught my eye. And something inside me came to life."
"Oh, I've got a feeling if you get to know me."
Ik keek Zed aan, hij leek de controle terug te krijgen en ik lachte.
"Someday. This could be, this could be ordinary. Someday. Could we be something extraordinary?"
Zed schudde zijn hoofd kort en zijn ogen werden weer oprecht.
"You and me side by side. Out in the broad day light. If they laugh we'll say." klonk het met zijn normale stem.
"We're gonna be someday." en ik omhelsde hem.
"Huh... Dat het nog werkte ook." zei Mal verbluft en Zed sloeg zijn armen om me heen.
"Skye..." mompelde hij en ik keek hem aan.
"Ik wist dat het zo werken."
"Huh?" zei Zed verbaasd.
We lieten elkaar los en ik keek de anderen aan.
"We zijn nog maar met zes over. Wat nu?"
"Misschien weet ik wel wat." zei Mal en ze grijnsde.
We gingen met z'n allen buiten zitten en Mal lachte.
"Dus, ik weet wat te doen. Set it off!"
Zed grinnikte.
"Net als Bamm zeker?"
Ik knikte.
"En bringing better back!"
Eliza zuchtte.
"Nu willen jullie je aan het musical gedeelte van onze werelden houden?"
In plaats van daarop te reageren lachte Mal.
"Feeling the power, let it all out. Like what you see in the miror shout! We've got the keys, the kingdom's ours."
"Oh man, oh man. I'm the man. But you can't do it like I can." ging Zed verder.
"When you're feeling out of luck, that's the time you'd better pick me up. There's no feelibg sorry. We don't have to worry." zong ik verder.
Harry grijnsde.
"Start a chain rection. Never let it stop. Let's set if off."
"Call all your friends when you're caught in the middle. And you should do the same, like I do tge same." en Eliza grijnsde.
"Gonna start from where we're at. Gonna get it back on track. We're bringing beter back!" eindigde Josh en iedereen leek weer een beetje vrolijker.Evertown pov:
Ze zijn dus toch ontsnapt. Wat een tragedie. Niet dus!
Zo lopen ze alsnog in mijn val.
Hun klein zang gedoetje was gewoon triest. Een mashup maken van liedjes van hun thuis? Belachelijk!
Maar Skye is door het serum van Zed gebroken. Ze is krachtiger met haar hart dan met haar geest. Interessant.
JE LEEST
Mixed up worlds (Nederlands) {💯%}
FanfictionZombies, The lodge en Descendants. Alle drie eigen werelden. Alle drie eigen manieren. Alle drie eigen levens. Alles gaat goed en lijkt perfect. Tot de werelden gemixt worden. Ze komen op een nieuwe plek terecht. EverTown. De mensen uit Auradon z...