♡ : chan luv how you guys being
active dekat both chapter. auch.***********
"areum!"
gadis itu tersentak kemudian dengan pantas memasukkan kembali telefon pintarnya ke dalam poket seluar. dia tercengang sejenak sebelum fokusnya ke arah jungkook yang tak henti menanti ayat tergantung.
"kenapa? dari siapa? boyfriend baru eh! aaa jangan macam macam, aku dekat sini tau."
"a..aniya. lupakan. jom balik?"
"eum kaja."
mereka seiringan beransur pulang dari hangang park menuju ke rumah. bawah bibir digigit perlahan, tak tahu nak mula dari mana. serba salah pun ada tapi disebabkan dia pun terlanjur cakap dengan raehee. terpaksa lah tolong.
"jungkook?"
"yaaaa."
"kau free? hujung minggu."
budak lelaki itu tiba tiba menghentikan langkah serta merta membuatkan kaki areum turut berbuat perkara yang sama seraya melihatnya dengan pandangan bingung. mata jungkook terkebil kebil, mulutnya diterkup tidak percaya.
"w..wait. jangan lah!"
"err.. bwo?"
"kau nak ajak aku dating ke? h..hajima! aku dah susun jadual tau bila nak cakap benda tu dulu. kalau kau yang ajak, tak jadi lah macam ni. bak kata jin hyung.. unbelibubble!"
areum menjuih bibirnya, masih tak dapat hadam apa yang barusan jungkook mengarut. lelaki tu maju sedikit, hujung lengan baju areum dia cubit.
"jangan lah. biar aku yang cakap dulu. eoh? eoh? eoh?"
"em. tapi bukan dating."
PRAK SHURSHUR keBABOM bunyi hati jungkook berkecai selepas ayat areum ditutur dengan tenang. beria dia menjangka yang gadis tu ajak dia dating sedangkan dia dah buat plan nak ajak areum dulu. tapi malangnya bukan dating!
"ahh.. jinjja?" jungkook menerkup wajahnya sejenak dek kerana malu. "habis tu apa?"
"eooo.. eum keluar minum? tapi ada kawan aku sekali. kau nak ikut?"
"NAK."
bersinar sinar jungkook mengerdipkan bola matanya berulang kali berselitkan senyuman lebar.
"bila? dekat mana? pukul berapa?"
************
lattemacchiato posted a new status
tak sabar!! >< berejam pilih baju je!
liked by yeorahanadeul and 342 others
view all 36 comments
milktea hahhahaha
hyomnyum_ daebak, nak pergi dating ke?