***********semua orang bergegas mengejar bayang areum dan jungkook yang sudah dimasukkan ke dalam bilik rawatan. masa tengah lari tu bahu jin yang berada di depan, ada orang lain langgar disebabkan dia nak cepat dan terlalu risaukan keadaan areum sampai semua orang pun tengok dia pelik.
orang itu kim taehyung.
"yah, dia dah kenapa?"
"gwaenchana hyung?" soal jimin, lelaki itu mengangguk dan mereka meneruskan larian.
namjoon dah sentuh dagu, yoongi pulak dah terbau sesuatu ikan~
manakala lelaki itu terus meluru ke arah areum dengan lagaknya yang cemas. jungkook yang barusan meletakkan tubuh gadis itu di atas permukaan tilam pun terkejut dengan kehadiran taehyung yang gelabah.
"areum-ah." taehyung menerpa tubuhnya, nafas yang tercungap cungap tidak diendahkan.
jungkook memerhati tetapi tidak menegur, sementara yang lain sudah pun masuk ke dalam bilik rawatan. semua orang kepenatan tapi taehyung nampak tak kisah langsung dengan peluh dia. jimin yang turut perasan member dia tu over sangat daripada 'boyfriend' budak perempuan tu terus menarik bahu taehyung supaya ke belakang.
"bagi doktor laluan." kata jimin dengan riak serius. taehyung mengetap bawah bibirnya kemudian menguak rambut ke belakang.
gila, dia pun perasan yang dia dah ter-over-react.
"aiguu, ini mesti yeochin taehyung kan? risau betul kamu ya. ha semua keluar dulu. saya nak check dia." kata doktor manis, yu jeong saem.
krik krik.. krik krik.. krik krik krik krik krik.. maka cengkerik menyanyikan lagu mic drop.
mereka terdiam, tak tahu nak bagi respon macam mana. namjoon dan yoongi terus menarik hujung baju budak budak tu untuk diajak keluar. suasana menanti memang janggal, tak ada siapa pun yang berani bersuara.
gila betul, taehyung punya over sampai doktor tu pun pergi cakap yang dia boyfriend si areum. padahal jungkook yang beria bawak budak perempuan tu dari padang. sekarang ni tak pasal pasal jimin pandang hoseok, hoseok pandang namjoon, namjoon pandang jin, jin pandang yoongi, yoongi pandang lantai.
tak lama kemudian doktor yu jeong melangkah keluar, kening dia berkerut kenapa semua orang diam semacam. selalunya budak budak ni suka memekak.
"em, si areum ni banyak sangat ambik pil. overdose tu yang badan dia tak boleh adapt and dia terlalu push, so itu yang pengsan." kata wanita itu seraya melabuh punggungnya.
"kamu tak tahu menahu ke pasal ni taehyung?"
jungkook dengan riak tanpa segaris senyuman itu terus bangun dan masuk ke ruang di mana areum berada. semua orang cuma memerhati tidak bersuara. bukan apa, si yu jeong saem ni dah salah faham.
jin terus mencelah, "em, taehyung bukan boyfriend areum."
*************
kelopak mata dicelik berulang kali, dari pandangan kabur terus jelas. terlihat wajah kyung yang sedang bermain dengan telefonnya di sisi katil. areum cuba menyedarkan diri sepenuhnya sebelum bangkit dari baring.