Akhirnya kami sampai ke pasaraya. Troli diambil oleh ku. Tapi ditolak olehnya. Dia yang offer nak tolak. Aku ok jew.
Bahagian makanan ringan tempat pertama yang aku tuju. Aku ambil Maggie,keropok, coklat,and more. Yang bayarnya dia. Bukan aku. Aku tukang ambil, dia tukang bayar. Wahhh aman betul hidup aku 😂.
"Cikgu,bolehkan saya ambil semua ni?" Tanya ku sambil membuat muka yang TERSANGATLAH COMEL. HARAP DIA CAIR.
"No." Balasnya sepatah.
No je dia jawab? Apa ni.
"Boleh laaaa." Rayuku. Aku nak semua tuuu.
"No means no. A big no for you. Tak elok la sayang makan semua ni. Maggie pun. Kita ambil makanan lain eh sayang?" Pujuknya sambil mengusap lembut kepalaku yang beralaskan shawl.
"Whatever." Aku jeling kepadanya. Aku pergi ke bahagian barangan basah. Aku ambil ayam, ikan, seafood and barang barang lain. Aku juga ambil beberapa jenis sayur. Random pick 😂. Aku tak tahu nak ambil sayur apa. So aku main ambil.
"Banyaknya sayang ambil. Tak membazir? Kita dua je nak makan nanti. Bukan ada orang lain pun." Tanya Cikgu Haikal pelik.
Senyap. Malas aku nak jawab. Biar dia tahu yang aku merajuk.
"Sayang?" Panggilnya lembut.
Senyap. Sama seperti tadi.
"Dah jom bayar. Cikgu pergi bayar dulu. Nanti saya keluar kemudian. Bye." Kata ku. Aku tak pandai muka dia langsung. Dia tu tak tau ke yang aku ni suka coklat? Eyyy baik aku beli sendiri je.
"Sayang nak pergi mana? Kenapa abang kena pergi dulu?" Soalnya bertubi tubi.
Senyap. Aku senyap lagi. Aku hanya menghiraukan pertanyaannya itu.
"Pergi jelah." Balasku acuh tak acuh. Aku meninggalkan dia sendirian. Bahagian coklat tadi aku tuju. Nak coklat. Aku nak juga.
"Sweetie? Is that you my sweetie." Tegur seseorang dari belakang ku. Suara tu. Suara yang aku kenal. Suara yang menyebabkan aku anti dengan lelaki.
Tengku Hazim.
"You buat apa dekat sini? Mana mama papa? I miss them." Tanya Hazim.
"Kau buat apa dekat sini? Siapa mama papa kau? Tu mama papa aku. Kau tu takda hak nak panggil diaorang mama papa." Marah ku. Habis hilang mood coklat aku.
"Sweetie please forgive me. I tak pernah nak buat macam tu dulu. That's not me sweetie. Please trust me my sweetie. I swear." Rayunya. Dia fikir aku nak percaya? Itu dia.
"Dah. Aku malas nak percaya kau. Aku benci kau. Hilang mood coklat aku." Pantas aku berjalan tinggalkan dia. Arghhh masalah. Bertimbun timbun masalah aku.
iPhone 11 Pro Max ku berbunyi. Hishh siapa pula yang call aku ni. Semak ah.
"Hello." Sapaku.
"....................".
"Sabarlah. Nanti saya datang lah." Balasku dengan nada marah. Telefon dimatikan.
Parking lot aku tuju. Tiba tiba aku rasa seperti ada seseorang memerhatikan ku. Aku pusing. Eh takda pun. Mungkin tu perasaan aku kot. Emm whatever lah.
Langkah aku diteruskan. Baru aku mahu melajukan langkah, mulutku ditekup kuat. Bau klorofil yang kuat membuatkan pandanganku gelap.
"Cikgu." Itulah perkataan terakhirku sebelum semuanya menjadi gelap.
------------
Megat Haikal POV"Ish mana Lia ni. Lamanya." Sudah 30 minit dah dia tunggu di dalam kereta.
Aku rasa tak sedap hati tiba tiba. Nombor Lia aku dail.
Decline. Aku cuba sekali lagi. Tetapi kali ni telefonnya ditutup. Takkan sebab tak dapaf coklat dia merajuk? Aku dah beli dah sebenarnya. Sekali lagi aku dail nombor Lia. Aku harap dia angkat.
Selepas beberapa minit, tiba tiba ada mesej masuk dari Lia. Segera aku buka. Ok ni pelik.
"Tolong jangan cari saya." Bacaku pelik. Tapi kenapa. Tiba tiba aku terperasan sesuatu. Ini bukan Lia yang hantar. Alia takkan guna full form. Dia akan guna short form yang betul betul short. Sepatutnya dia tulis "tlg jgn cr sy". Allahhh. Mana Alia ni. Sekali lagi aku dail nombornya. Dengan harapan dia akan angkat. Tapi hampa. Telefon dia di off.
Nampaknya aku terpaksa buat kerja dulu. Walaupun aku sudah cuci tangan, nampaknya aku terpaksa buat semula.
Nombor seseorang aku dail.
"Hello. Aku nak kau cari isteri aku. Jumpa dekat port kita pukul 12 ni. Bawa yang lain. Aku nak buat 'reunion' sikit." Panggilan dimatikan. Demi Lia, aku sanggup buat apa saja. Aku yakin sekarang yang hantar mesej itu bukan Alia. Takpa. Kita tengok permainan dia tu sekarang.
Kereta aku di hidupkan. Aku kena bersiap dulu sebelum pergi 'reunion' tu.
----------
Back to Alia POV.Elusan lembut dipipiku membuatkan aku terjaga. Mataku dibuka perlahan. Tapi kenapa aku rasa aku tak boleh bergerak.
"Good morning my honey. Lama betul honey tidur. Penat ye honey." Aku berpaling ke arah suara itu.
"Hazim. Kau buat apa dekat aku ni. Tolong lepaskan aku. Aku nak balikkk." Dengan kekuatan yang masih ada, aku cuba leraikan ikatan. Sakit. Tapi aku tetap kena tahan.
"Opss. Honey, you salah orang lah honey." Kata penculik itu.
"KAU MENGARUT APA SI*L. Hazim, please lepaskan aku wei. Aku nak balik." Rayuku. Air mata aku akhirnya jatuh.
"I'm hazim's twins. My name is Hazam. Honey lupa ke? Our first night 3 years ago." Ok kejap. Kenapa aku tak tahu Hazim ada kembar? Jadi malam tu-
"Now you remember it honey? Sepatutnya I yang dapat you. Tapi kenapa mesti Hazim? I yang try u dulu. Tapi kenapa mesti abang I yang you pilih. I really love you Lia. I nak kahwin dengan you Lia." Luah Hazam.
Umur diaorang beza 2 tahun dengan aku. Ketika itu, aku baru tingkatan 1 dan diaorang diaorang tingkatan 3.
"Takkk. Kau jangan tipu aku. Kau Hazim. Kau fikir aku bodoh? And kau mana ada twins. Please la Hazim, lepaskan aku. Aku nak balik." Rayuku semahu mahunya. Aku nak balikkk. Ini semua salah aku. Kalau aku tak degil, mesti takkan jadi macam ni.
Cikgu Haikalll... Lia takut 😭 tolonglah cepat cepat tolong Lia. Lia takutt. Aku hanya mampu berkata kata dalam hati.
----------
"Alia!" Aku memanggil namanya kuat. Aku dapat rasa seperti Alia memanggilku."Bos bos. Ok tak? Kenapa boss meracau ni." Tanya salah sorang anak buahnya itu.
"Aku ok. Korang just teruskan kerja korang. Aku balik dulu." Aku bergegas ke kereta milikku. Aku drive tanpa hala tuju. Baru 2 hari kahwin, dah jadi macam macam hal.
Rambut ku aku raup. Argh stress. Alia tunggu abang ye sayang. Insyaallah abang akan jumpa sayang. Tunggu abang, sayang.
Tepat 1000 words. Ok jgn lupa vote and comment bye.
YOU ARE READING
Hey, I love you
RomanceKahwin? Satu perkataan yang tak pernah terlintas dalam pemikiran seorang pelajar 16 tahun. Lagi lagi dengan cikgu sendiri. NIGHTMARE!!! Nur Alia seorang budak berumur 16 tahun. Dia juga amat anti dengan lelaki. Mungkin kisah silam masih menyelubun...