"Maafkan abang, sayang. Abang tak dapat nak jaga sayang betul betul. Abang tahu, banyak salah abang. Abang betul betul minta maaf." Pusara yang didepan ku itu aku pandang sayu. Disebabkan aku, dia pergi. Semuanya salah aku.
"Nanti kalau ada masa,abang datang lagi tau. Abang pergi dulu. Assalammualaikum." Walaupun berat, tetapi aku terpaksa meninggalkannya.
Aku tidak sempat ingin bersama dengannya selamanya. Kalau lah aku dapat putarkan masa. Tetapi semuanya sudah terlambat. Semuanya sudah terjadi. Aku reda. Kereta ku yang elok terparkir di bawah pokok aku tuju. Baru aku masuk hidupkan kereta tiba tiba.
Teng teng teng teng tengggg (bunyi ringtone)
"Hello"
"......................."
"Ye saya."
"....................."
"Alhamdulillah. Baik, saya ke sana sekarang."
Telefon dimatikan. Aku tak sabar dek berita gembira itu. Akhirnya.
———————————-
"Sayang!! Akhirnya sayang dah sedar." Tubuh isteriku aku peluk erat. Ya allahhh rindunya dia.Tak cukup dengan peluk, aku cium ubun ubunnya. Aku peluk lebih erat. Aku takut kehilangan dia pula.
"Cikgu pergi manaaaa?" Soal Alia dalam keadaan dia menyembamkan muka ke dadaku. Aku juga dapat dengarkan tanggisannya.
"Sayang, tadi abang pergi melawat kubur adik abang sayang. Jangan nangis eh. Abang ada dekat sini. Jangan risau." Kepalanya aku usap lembut. Aku tak sanggup tengok dia menangis. Air mata dia tu mahal bagi ku.
"Abang." Panggilnya sepatah. Tetapi cukup untuk membuatkan aku terkejut dah terharu.
"Ye ye sayang." Jawabku gagap. Aku masih terkejut dengan perubahannya sekarang. Dia panggil aku abang.
"Saya mengantuk la. Ehehehe." Ujarnya lembut.
"Aikkk sayang dah seminggu tak bangun, pun still mengantuk? Seriously sayang?" Gurauku. Aku tak kisah pun sebenarnya.
Dia menunjukkan riak terkejutnya. Seperti dia tak percaya yang dia dah tak bangun selama seminggu. Mungkin sebab kesan racun tu pada dia. Tapi nasib baik tak jadi apa apa.
"Dah dah. Sayang kata nak tidur, tidurlah. Abang tunggu." Ujarku sambil membantunya baring.
"Takdalah abang. Sayang tak nak tidur pun. Sayang rindu abanggg." Luahnya kepadaku sambil mendepakan tangan tanda dia mahu memelukku.
"Abang pun rindu sayanggg." Aku membalas pelukannya. Hari ini merupakan hari yang sangat bahagia bagi aku. Akhirnya.
"Abang." Panggil Alia manja ketika dia masih dalam dakapanku.
"Ye sayang." Badannya aku tolak supaya aku boleh memandang mukanya.
"Lapar. Hehe." Kata Alia sambil tersengih.
"Ok. Sayang nak makan apa? Abang belikan. Apa apa jer." Pelawaku.
"Sayang nakkk...". Alia mengetuk dagunya menggunakan jari telunjuk seperti gaya berfikir. Aku setia menunggu jawapannya.
"Sayang nak makan abang boleh?" Aku terkejut dengan jawapan yang keluar dari mulut comelnya itu.
"Haipp. Makin nakal isteri abang ni. Amboiii gatal eh." Aku menggeletek badannya sehingga dia ketawa terbahak bahak. Nasib baik hanya dia seorang didalam bilik ni. Yelah, vip room. So lebih privacy.
"Abangggg dah abang dahhh. AHAHAAHAHAHAHA." Rayu Alia sambil ketawa.
Tiba tiba..
Tok tok tok....
Pintu bilik Alia diketuk. Segera aku memberhentikan apa yang aku buat.
"Assalammualaikum Cik Alia, saya nak beritahu yang hari ini Cik Alia boleh keluar dah. Jam 3 petang. Itu sahaja. Terima kasih Cik Alia." Kata jururawat yang baru masuk tadi itu. Mati mati aku ingat tu mama papa umi dengan abah. And yes, aku tak bagi tahu diaorang lagi. Aku takut.
Yesss. Nampaknya petang ni Alia boleh keluar. Akhirnya aku boleh bersama dengan isteri aku. Lagipun minggu depan dia dah nak start sekolah. Lagi seminggu sahaja cuti. Haihhh cepat betul cuti sekolah kalini.
"Yeayyy boleh keluarrr." Kata Alia teruja. Mesti dia rindu rumah. Mesti dia rindu POV dia. Yela, dua part asyik POV aku je. Mesti dia rindu nak pov dia lak. Bye peminat saya. Huhuhuhu. Eh melalutt.
"Yeee. Nanti kita terus pergi makan eh. Alang alang Sayang nak keluar ni. Nanti kita pergi makan." Kata ku sambil mengusap lembut kepalanya.
—————————————
Back to Alia povHi u ollsss rindu I tak. I pun tak rindu u ollsss 🙈. Ok back to my story.
"Welcome home sweetheart." Kata suamiku kepada aku sambil tangannya ralit membuka pintu. (Hekkk dah mengaku suami konon.-otor)
"Thank you abang." Jawab ku sambil tersenyum ke arahnya. Laju kakiku melangkah masuk kedalam rumah itu. Hmmm waaa rindunya rumah ni. Aku rindu nak tidur atas katil tu. Walaupun aku tak sempat nak tidur atas tu. Yela, first day aku kat rumah tu, aku kena culik. Bagabi unye penculik.
"Sayang." Aku menoleh apabila Cikgu Haikal memanggilku.
"Ye abang." Jawabku sopan sambil tangan ku sedap memeluk dirinya. Rindu.
Aku memandang mukanya menunggu bakal apa yang dikatakan olehnya.
"Kita pergi honeymoon nak? Lagipun cuti kita tinggal seminggu." Kata Cikgu Haikal.
"Maldive?" Soalku
"Ye sayang."
Weiii Maldives weiii. Aku dah lama nak pergi. Macam mana dia tahu???
"Tapi.."
"Sayang tak boleh tolak. Abang dah belikan ticket untuk kita dua. Esok pagi kita dah kena pergi airport. Baju sayang abang dah kemas. Eheheh." Belum sempat aku menyambung perkataan aku, dia dah potong sambil tersengih. Heh, kalau macam tu, baik tak payah tanya.
"Yela." Jawabku sepatah. Hm baik aku tidur. Esok nak pergi dah. Aku ni, walaupun baru keluar hospital, ok je. Banyak tenaga. Apa pun, AKU TAK SABAR NAK PERGI MALDIVES NI. BYE READERSSS I NK FLY PEWGI MALDIVES. UHUHUHU.
————————————————-
VOTE AND COMMENT. THANK YOU
YOU ARE READING
Hey, I love you
Storie d'amoreKahwin? Satu perkataan yang tak pernah terlintas dalam pemikiran seorang pelajar 16 tahun. Lagi lagi dengan cikgu sendiri. NIGHTMARE!!! Nur Alia seorang budak berumur 16 tahun. Dia juga amat anti dengan lelaki. Mungkin kisah silam masih menyelubun...