Perjalanan selama 4 jam 30 minit amat memenatkan. Kebas ontot aku asyik duduk je. Bila aku nak bangun, dia halang. Aduuu. Katanya, tanak aku hilang lagi. Yang aku geramnya, dah tahu takut aku hilang lagi, yang pergi bawak aku bercuti ni apahal. Tapi takpe, nasib baik sayang.
"Ok now, sayang nak buat apa? Pergi check in dulu or pi shopping? Ke sayang dah penat?" Tanya Megat Haikal.
Pfft, dia tak tahu ke yang aku ni tak tahan nak teshishi? Ya tohan, suami siapa yang bengap sangat ni?
"Nak pergi buat anak." Balas aku tanpa sedar. Aku tak tahan nak teshishi ni woiii. Pakcik yang bawa kereta ni pun satu, lambert bethul. Kang ada jugak yang basah kereta ni.
"Uishhh sayang memang tak sabar ye? Sabar kejap sayang, malam nanti ok." Balas Megat Haikal.
Pandangan maut mantul Pak Abu aku hadiahkan. Apo gatai ngat hang ni?
"Cikgu jangan memacam please. Sekarang ni saya DAH TAK TAHAN NAK SHISHI. Lambat lagi ke? Ya allahhh dugaannn." Luahku. Kalau aku tak cakap yang aku nak shishi, nanti lagi dia mengarutkan? Nasib cikgu merangkap suami. Kalau dia ni abang aku, dah lama dah kepala dia hilang. Eyy.
"Opsss sowwy pelinses. Sayang tak cakap awal awal sayang nak pergi ape tu?"
"Shishi." Sambungku. Dia mana tahu shishi itu apa.
"Haa shushi? Tadi dekat airport tamau beli." Ujarnya.
"Cikgu,nak kata bengap,PhD lepas dah. SAYA CAKAP SHI SHI! BUKAN SHU SHI! Ya Allahhh..Saya dah tak tahan ni." Marahku.
Aku tengok dia diamkan diri dia. Terasa dengan apa aku cakap ke? Aku cakap apa tadi? Maapler,sis ni kekadang amnesia tiba tiba. Tadi aku cuma cakap, cikgu ni be-.
SHEETTTT!!! ADAKAH SAYA BARU SAHAJA MEMANGGIL SUAMI SAYA BENGAP??!!
AYOK ALIA..KO MASUK NERAKA KAWAN DENGAN TETAN.. AYOKKKKK - otorKAU SENYAP OTOR. KAU TU KEMBAR TETAN. EEE
AKU SAD ENDING KANG CITE KAU NI. BARU TAU SKY UP OR DOWN - otor
PAPEJELAH NYAH. SKUNK NI CANE NUCK PUJUK DIA. SAYA BAWAH UMUR DAN INNOCENT.
Papejelah.. pandai pndai kau. Aku nak sambung tulis. Bye, semlekom.
"Alia, tadi kata dah tak tahan nak shushi.. ni dah sampai petrol station tak nak pula pergi." Suara cikgu mematikan percakapan aku dengan otor imaginasi aku. Intonasinya agak bersahaja. Maybe sebab dia mangohkan aku.
"Abang teman boleh tak?" Pintaku sambil membuat puppy face. Mana tau dia cair dengan kecomelan aku ni.
Mesti korang pelik en. Kejap cikgu kejap abang kejap sayang.. Well, setiap panggilan ada masa masa tertentu nak guna. Huweh huweh.
"Jom ah pat. Kesian driver ni tunggu." Jawabnya acuh tak acuh.
Sat sat gi lah aku pujuk. TOILET! MU TUNGGU AKU DATANG.
TBC...
YOU ARE READING
Hey, I love you
RomanceKahwin? Satu perkataan yang tak pernah terlintas dalam pemikiran seorang pelajar 16 tahun. Lagi lagi dengan cikgu sendiri. NIGHTMARE!!! Nur Alia seorang budak berumur 16 tahun. Dia juga amat anti dengan lelaki. Mungkin kisah silam masih menyelubun...