Happy Reading~
!!:Ekhem..
Mereka melihat orang yg berdehem tadi terlihat lelaki dalam 50-an berbadan tegap yg memakai suit kuning dan hijau dan sorang lagi.. Memakai suit biru..
Korang dah thu kn tu ayh dorang.. OK author nk kenalkan..
Ketua Ma
Makashi Saleh bin Abdul ShiDin
46 years old
Papa kepada Sun
Teras kombat
Tegas tapi sporthing gilaGeneral Shi
Mohammad Shizam shizami bin Sikashi ahmad
46 years old
Ayah kepada Tya
Teras neuro
Tegas,Sun&Tya:Ayah/Papa(sun berdiri)
G.Shi:Kamu berdua buat apa hah? (Mengangkat kening)
Sun&Tya:Tak-tak de pape..(blushing dan pandang tempat lain)
K.Ma:Hahaha.. Tak payah nak sembunyi.. Tadi kami nampak la..
Sun:Papa..
K.Ma:Apa?Betulkan(menyiku tangan G.Shi)
G.Shi:Ekhem.. Dah la tu Ma..Tya kamu dah ok?
Tya:Baik je..Maaf kalau ayah dan uncle ada dengar tadi.. Tya--
K.Ma:Tak pe lah tya..Kami tak dengar pun..kami datang ni sebab aunty kamu Yang beritahu..
G.Shi:Baiklah..ayah nak uncle ada kerja sikit nak buat..kamu berehat ya.. (Mereka pun pergi dari situ)
Sun:Huh.. Umm.. Kau nak makan apa II ke?
Tya:Nak II.. Aku lapar la..eh jap.. Cakap pasal makan.. Sekarang dah pukul berape?
Sun:mm(tengok jam) Pukul 4 kenapa?
Tya:Hah!? Serious la..*lamanye aku pengsan..(dalam hati) *
Sun:Ye la.. Dah la kau nak makan ape ni?
Tya:Mmm..tak pe ke ni kau belanje aku?
Sun:Tak pe.. Cepat lah..
Tya:Beli makanan fav aku la..
Sun:OK.. OK pergi dulu.. Jaga diri.. Nanti aku datang balik..
Sun pun pergi.. Tya menunggunya telah hampir 1 jam.. Tapi tak sampai II.. Tya memutuskan untuk pergi beli makanan tu sendiri.. Dia pun keluar dari bilik dan terus ke pintu utama..
Skip
Selepas itu dia pun menaiki keretanya dan menuju ke restoran ramen..sesampai je disana..tya ternampak kereta sun dan disebelahnya kereta berwarna pink yg macam tya pernah nampak.. Dia pun masuk ke dalam restoran itu dan terlihat sun dan yiyi sedang duduk di meja.. Yiyi sedang memeluk lengan sun membuatkan sun tak berasa selesa..tya terus pergi ke sun dan yiyi dengan bersikap tenang kerana dia tahu sun takkan sakiti dia lagi selepas apa Yang jadi..Tya:Kon'nichiwa.. (Senyum)
Sun:Eh..Tya(bangun diikuti yiyi)Kau buat ape kat sini.. Kan aku suruh tunggu..
Tya:Kau lame sangat.. Jadi aku nak beli sendiri..Mm.. Ni kawan kau eh? Hai.. I'm Tya(menghulurkan tangan)
Yiyi:Just call me Yiyi(tidak membalas tangan tya)and i'm a his girlfriend you know?he is not like you.. Right Sun?
Sun:No! Ish let me go!..(melepaskan tangan yiyi)Jom tya.. Kita makan kat tempat lain je.. Menyemak je kat sini.. (Menarik lengan tya)
Tya:Eh..jangan tarik lah..malu orang tengok tau..
Sun:So-sorry..ni aku dah beli dah ramen kau..(memberikan rameon)
Tya:Ha.. Thanks..Umm.. Kau balik dulu.. Aku nak pergi taman jap..
Sun:Biar aku teman..
(Ringthone fon Sun)
Sun:Jap.. Hello mama?
C.Misa:Hello.. Assalamulaikum..Sun kau kena balik ke HQ sekarang..
Sun:Buat ape?
C.Misa:Kamu mari sini dulu.. Nanti mama bagitahu.. Cepat! (Letak panggilan)
Sun:Huh..aku tak boleh temankan kau..
Tya:Ok memang aku tak nak kau teman pun..
Sun:Hmm.. Aku pergi dulu lah.. Hati II tau.. Bye ojo tya..
Tya:Hmm bye..
Sun pun masuk ke keretannya dan pergi.. Selepas bayangan kereta berwarna kuning itu pergi.. Tya pun masuk ke dalam kereta dan pergi ke tempat yg dia nak pergi..semasa dalam perjalan ke destinasinya.. Dia menyedari ada kereta hitam sedang mengikuti keretannya.. Dia menekan minyak dan membawa keretannya dengan laju dan akhirnya kereta itu tidak dapat mengejarnya lagi..
Skip
Sesampai je satu tempat yg lapang.. Dia turun dan duduk di bawah pokok menghirup udara segar untuk menenangkan hati..dia meneyedari ada orang memerhatinya dari tadi.. Tya pun bangun dan mengeluarkan palang mininya bila ditekan butang ia memanjang..
Tya:Keluar! Sapa kamu! Apa kamu nak!
Mereka pun keluar dari semak itu terlihat banyak orang yg memakai serba hitam.. Mereka terus menyerang tya..tya mengelak serangan dengan amat mudah..dan memukul semua ninja itu dengan palangnya..setelah itu tinggal 3 orang lagi yg belum tewas.. Tya sudah kepenatan kerana melawan hampir 40 orang tadi..
Tya:Hiyarghhhhh!!!
Dia menyerang 3 ninja trsebut.. 2 orang tumpas lagi sorang lagi sangat susah untuk ditewaskan..
Tya:Hah.. Hah.. Hah.. Sape Yang hantar kau datang sini hah!?
Ninja:Huh.. Kau tak perlu tahu kot.. Hiyarghhh!! (Menyerang tya)
Ninja itu menyerang dengan sangat pantas dan akhirnya dapat penumpaskan tya.. Tya berasa sangat penat dan akhirnya pengsan..Selepas beberapa jam.. Tya membuka matanya dan terlihat dia diikat di atas kerusi..Tya:Erh.. Lepaskan aku!
selepas itu beberapa orang muncul dalam kegelapan..
Tya:Korang nak apa dari aku!Lepaskan aku!
Dorang cakap dalam bahasa jepun ya.. Tya pun sama..
Ninja1:Entah.. Boss kami Yang suruh kitorang culik kau..
Tya:Sape boss kau!
Di sebalik kegelapan ada seseorang gelak seperti pyscho.. Apabila keluarnya dari situ terlihat dia memakai sut samurai yg sangat kebal.. Dan nmpak sgt hebat..dan pling penting suara dia tu suara perempuan.. Dia mendekati tya dan memegang muka tya..
Samurai:Huh..Kau tak tahu ke aku sape?
Tya:Yi.. Yi?
Samurai:Dia? Dia dah kena tu.. (Menunjukkan yiyi yg berlumuran darah dan calar II)
Tya:Apa kau dah buat kat dia!?Kau nak apa dari kitorang hah!?
Samurai:Aku tak nak apa II pun.. Cuma...aku nak lelaki tu...
Tya:Hah!? Sapa yg kau masudkan? Ez?
Samurai:Huh.. Dia tu sangat annoying! Yang lagi satu tu..
Tya:S-Sun..ape kau nak dengan dia!? Dan suara kau..
Samurai:Hahahhahah!Ya! Aku lah.. (Membuka topi samurai)
Tya:Hah!? Kau!!
~bersambung~
Sape lah dia tu eh.. (Kalau dah thu jgn jwb.. Kunci tgn)
YOU ARE READING
Ejen Love Life Story(Alilicia🌹)
Teen Fictionhai..assalamualaikum..I hope yall enjoy dgn cerita ni..sbb first time aq buat..jgn lupa vote tau😉💙 Ni kisah tentang jalan hidup Ali dan Alicia..kalau nak tahu..baca je lah..aku harap korang suke.