Happy Reading~
Sun memandang perempuan yg tersenyum..perempuan tu dlm kalangan 40-an tapi masih nampak muda..
Sun:Eh.. Assalamulaikum Puan Sha..
Hah? Puan Sha mai mana plak dah ni? Sabaq II.. Puan Sha ialah komender MATA dia juga ialah umi, mak, ibu, mommy,mama,bonda kepada Tya..
P.Sha:Waalaikumussalam..Tak pe..panggil aunty je..
Sun:Baik Pu--..eh maksud saya aunty..
P.Sha:Kenape dengan Tya?
Sun:Hmm..
P.Sha:Tak pe lah..nanti aunty tanya Tya..tapi semua yg jadi bukan salah Sun kan?
Sun:Tak semua salah saya..sebab saya layan sangat Si yiyi tu..tapi aunty percayalah saya anggap yiyi tak lebih langsung dari kawan..Saya tak tahu semua ni akan jadi😞
P.Sha:Kamu pergilah masuk tidur dulu..Biar dia tenangkan diri dulu ye..
Sun:Hmm.. Baiklah aunty.. Saya pergi dulu.. Selamat malam..Assalamulaikum..
P.Sha:Waalaikumussalam..
Sun pun pergi.. Selepas bayangan sun hilang.. P.Sha mengetuk pintu bilik Tya..
Tok tok tok..
Tya:Ish aku Kate pergi lah! Kau tak faham bahasa ke!?
P.Sha:Tya..Bukak la pintu.. Ni umi ni..
Tya terkejut dia mengelap air matanya dengan tangan dan terus pergi membuka pintu..
P.Sha:Boleh umi masuk?
Tya:Ma-masuk lah umi..
Selepas mereka berdua masuk.. Tya menjemput uminya duduk di atas sofa..
Tya:Umi nak air ke? Tya ambikkan..(hendak berdiri tapi uminya memegang tangannya San berkata)
P.Sha:Tak pe lah.. Umi baru je minum air tadi.. Tadi umi dengar Tya jerit II?Kenapa dengan Tya? Cerita la kat umi.. Umi sedia mendengar..
Tya menceritakan semuanya.. Tanpa tak disedari air mata tya gugur dengan deras sekali.. Selepas itu P.Sha memeluk anaknya itu dan menggosok gosok kepalanya..
P.Sha:Tya..kamu ade terfikir tak?Kalau la yang Tya tengok tu Salah belaka?
Tya:Tapi umi.. Tya nampak dengan masa kepala tya sendiri tau.. Hisk..
P.Sha:Dan.. Kalau betul pun Sun tu ada hubungan dengan yiyi..Kenapa kamu nak sedih dan marah tak tentu pasal?
Tangisan tya terhenti selepas Puan Sha menanyakan soalan panas..
P.Sha:Kamu...suka Sun?
Tya:Hmm(mengangguk yg masih dlm dakapan uminya)
P.Sha:Umi dah agak..tapi Tya kene kuat..Tya tak nak tengok Sun sedih kan?
Tya:Tapi.. Kenapa dia bagi bunga dengan yiyi tu.. Tya tak faham lah.. Serabut..
P.Sha:Tya fikirlah dulu..Umi bagi masa tya berfikir..Perasaan cemburu ni boleh muncul bila II masa saja tanpa kita sedar..dan jangan salahkan Sun sorang je..
Tya:Umi ni macam sokong Sun je?
P.Sha:Umi cakap benda betul.. Tapi terpulanglah kalau Tya tak nak percaya.. Dah la.. Umi pun nak masuk tidur ni.. Nanti ayah kamu tu bising pulak.. (Berdiri dan pergi ke pintu diikuti dengan tya) Assalamulaikum ..jangan tidur lambat tau..
Tya:Waalaikumussalam (salam tangan uminya)
Selepas bayangan uminya hilang dia pun masuk dan baring diatas katil..dia tak boleh tidur kerana memikirkan kejadian tadi..
Tya:Hmm.. Betul jugak apa yang umi cakap tadi.. Tapi.. Arh!! Serabutnya!!
Selepas beberapa jam berfikir.. Dia pun tertidur..
Keesokkan harinya..
Macam biasa..selepas solat dia mesti akan ke arena untuk berlatih bersendirian..selepas setengah jam berlatih..
Tit tit tit.
(Memaparkan logo MATA)Dia pun terus pergi ke briefing room.. Setelah sampai dia terlihat ada Maya, Ez dan... Sun.. Dia berjalan dan berdiri di sebelah Maya..
General berasa pelik.. Kalau tak selalunya dia duduk tepi Sun.. Ni duduk hujung sekali sebelah maya..general tanpa berkata apa II.. Dia pun mula percakapannya..
G.Shi:Semua dah ada? Baiklah..Misi kali ini tidaklah berat sangat..dan sebagai senior kamu dikehendaki melatih junior ii iaitu Ali,Alicia,Rudy dan Iman..pastikan kamu semua melatih mereka dengan baik!Kenapa saya suruh kamu melatih mereka dengan baik? Kerana konco II Bushi sudah semakin kuat.. Jadi.. Kamu mestilah melatih mereka dan diri kamu sendiri untuk lebih berdisiplin dan menjadi lebih berkemahiran.. Itu sahaja.. Bersurai..
Mereka pun keluar dari bilik itu..Ez sudah tidak kelihatan cuma dia, maya dan sun sahaja berjalan disitu menuju ke bilik II junior mereka.. Situasi mereka amat sunyi yg hanya berbunyi tapak kadut sahaja.. Sun memecah kesunyian.
Sun:Mmm.. Korang rasa kita dapat melatih budak II tu dengan baik tak?
Maya:Tengok lah dulu..
Tya hanya senyap..maya yg melihat kawan baiknya hanya menunduk dari tadi menegur..
Maya:Kau ni kenapa Tya?Senyap je.. Kalau tak kau la paling haply kalau nak melatih budak II junior ni..kau tak suka ke kita latib budak II tu?
Tya tanpa bercakap apa II menarik tangan Maya dan lari dari situ..selepas sampai di hadapan pintu bilik Alicia dan iman.. Tanpa disedari mereka Sun mengikuti belakang mereka dan menyorok disebalik dinding..
Maya:Apehal kau tarik aku ni?
Tya:Ish.. Kau nak tahu sangat kan tadi?
Maya:Ha bagitahu je lah kat sana tadi.. Ade Sun sekali kan?
Tya:Ish.. Masalahnya.. Masalah ni ada kaitan dengan dia..Faham tak?
Maya:Ouh..ha ok ceritalah..
Tya pun menceritakan semuanya..setelah itu..
Maya:Uish.. Berat kes ni.. Tapikan kenapa kau tolak Sun? Kau jealous ea?
Tya:Ye.. Memang pon..
Sun yg mendengar itu pun terkejut..
~bersambung~
Haha.. Chapter ni tak De lah suspen sgt kan..author nak Tanya adakah tya akan merajuk dgn sun lama II? Comment ya..
YOU ARE READING
Ejen Love Life Story(Alilicia🌹)
Fiksi Remajahai..assalamualaikum..I hope yall enjoy dgn cerita ni..sbb first time aq buat..jgn lupa vote tau😉💙 Ni kisah tentang jalan hidup Ali dan Alicia..kalau nak tahu..baca je lah..aku harap korang suke.