Episod 57-Misi:Happy!

1.3K 82 9
                                    

Happy Reading~
Author lupa nk kenalkan.. Maya dan Ez..

Maya
25 years old
Teras inviso
Dingin, tak banyk ckap/pendiam, banyak ckp pun dgn kawan baik dia Tya..

Ez
Kembar kepada Tya
25 years old
Sporthing tapi kalau misi mesti tegas..

Yg ni author bgi mse dorang pkai suit ejen.. Yg sun tu abaikan jaket putih tu.. Yg tya abaikan tangan, pedang dan perisai..

 Yg tya abaikan tangan, pedang dan perisai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



Ejen sun tidak mendengar malah di bawa lebih laju.. Korang tahu tak kenapa rudy tak cakap langsong? 1.dia mabuk laut 2.kalau bawak kereta laju macam kereta lumba formula tu.. Dia memang rasa nak buwekkkk.. Rudy menahan mulutnya suapaya tidak mengeluarkan makanan yg tak tercerna.. Ali melihat belakang untuk melihat rudy yg dri tadi tk cakap apa ii..

Ali:Weh Rud.. Kau ok tak ni?

Rud:Aku..aku.. O-ok(menahan mulut)

Ali pun berpaling ke hadapan semula dan..

Ali:Abang!!! Perlahan la sikit.. Rudy dah nak termuntah tu!!

E.Sun:Kejap ii..dah nak sampai ni..

Setelah beberapa minit.. Kereta yg dinaiki Ali dn Rudy sampai dulu di taman..Rudy terus keluar dan..

Rudy:Bwuekkkk..Bwuekkk.. Uhuk uhuk.. Bwuekk..

Ali:Eeee.. Yarkk.. Kau tak pernah cakap pun kau alah kalau kereta bawak laju ii?

Tanpa menjawab soalan Ali.. Dia masih lagi muntah.. Selepas itu kereta berwarna biru pun sampai..

E.Sun:Haaa.. Sampai pun.. Ingatkan sesat dah(sambil menyandar ke kereta sambil memusingkan kunci kereta tangan telunjuk)

E.Tya:Huh!Kami pergi kedai la tadi.. Eh?(melihat Ke arah Ali dan Rudy)Kenape dengan Rudy tu?Macam teruk je..

E.Sun:Dont know(mengakat kedua dua tangan)

Iman dan Alicia keluar kereta dan terus pergi ke Ali dan Rudy..

Iman:Hah.. (Menutup mulut) Rudy awak kenapa ni?Mesti sebab alahan tu.. Awak ni kenapa tak beritahu dekat E.Sun siap ii tadi? Kan dah jadi macam ni..Degil la awak ni..

Rudy:Ma-maaf iman..Saya bwuekk.. Saya terlupa bwuekk.. Uhuk ii.. Ah.. (Lap mulut)

Iman:Nah air.. (Memberi sebotol air mineral)

Rudy terus minum dan dah lega..

Rudy:Ahhh.. Terima kasih Iman..

Iman:Same ii.. Lain kali beritahu E.Sun dulu..Saya risau tau..

Rudy:Tak pe Iman.. Saya kan dah ok ni.. Nanti saya beritahu E.Sun.. Awak jangan risau.. (Senyum)

Selepas iman membalas senyumannya mereka pun bergerak ke Ali dan Alicia yg sedang bersembang.. Mereka duduk di kerusi batu yg ada di taman itu.. Manakala E.Sun dan E.Tya pergi ke kolam ikan yg hanya berhadapan tempat yg mereka duduk.. Selepas itu Alicia terlihat..

Alicia:Wah Iman.. Jom pergi sane..

Ali yg melihat mereka yg hendak pergi pun menegur..

Ali:Eh.. Korang nak pergi mane ni? (Berdiri)

Alicia:Kitorang nak pergi sana jap.. Nak ambik gambar..

Ali:Ouh..Aku nak ikut sekali.. Rud Jom..

Iman:Eh.. Awak duduk sini.. Berehat dulu kat sini..

Rudy:Tapi saya dah ok la..

Iman:Hmm.. Betul ni?

Rudy:Yeee..

Iman:Ok jom..

Mereka pun pergi ke tapak yg banyak bunga tersebut..

Hikachi Seaside Park

Alicia pun mengeluarkan cameranya yg berwarna kuning cair dan menangkap beberapa gambar disitu.. Selepas itu E.Tya dan E.Sun pun sampai di tempat mereka mengambil gambar..

Sun:Best kan?

Ali:Best udara kat sini nyaman je..

Alicia:Ali! Sini jap! (Menjerit dari jauh)

Ali:Saya pergi dulu lah Eje-- umm(menutup mulut ali)

Sun:Kalau kat luar.. Panggil abang Sun je.. Kalau dalam HQ baru panggil ejen.. (Melepaskan mulut ali)

Ali:Baik.. (Pergi)

Di tempat Alicia, iman, Rudy, Ali..

Alicia:Ali.. Boleh ambikkan gambar aku ,iman dengan Rudy tak?

Ali:Aku?

Alicia:Ambik gambar kitorang dulu.. Please..(puppyeyes)

Ali:Ye lah.. Bak sini(alicia pun memnerikan cameranya kepada Ali)

Kedudukan mereka iman dekat tengah alicia dekat sebelah kanan iman, rudy pulak dekat sebelah kiri tapi jarak sikit yer..

Ali:Ok..1..2..3..smile! (Kecek)

Alicia:Mari sini aku tengok..(melihat camera) wahhh.. Cantik..

Ali:Tengok la sape photoghrapenye..

Alicia:Tapi satu je tak lengkap.. Rudy..kau senyum la sikit.. Masam je..kalau kau serious je.. Iman tak nak nanti kat kau..

Iman:Ish..Alicia.. Ke situ pulak..

Alicia:Iman.. Pujuk la Rudy senyum.. Please(bisik ke telinga iman)

Iman:Hmm.. Saya akan cuba..

Alicia:Ali..sini lah

Ali pun pergi ke alicia yg dari tadi ajar rudy senyum..

Iman:Mm.. Rudy..

Rudy:Kalau awak nak suruh saya senyum baik tak payah..

Iman:Bukan la.. Saya nak awak tengok ni.. (Iman menutup muka dan membuka semula)cakk.. Ablueww(membuat pelbagai muka lawak dan akhirnya)

Rudy:Ahahaha(gelak sampai nampak gigi yg tersusun rapi dan putih melepak)

Iman pun tergelak sekali.. Kecek📷 malah sebelum Ali menangkap gambar mereka dia merakam semua perbuatan iman tadi...ali dan Alicia hanya tergelak..

Iman:Hahaha..macam ni la Rudy yang saya kenal(tersenyum manis dn membuatkan rudy blushing)

Ali dan Alicia pun pergi ke mereka..

Ali:Uwuu..Rud kau blushing ea?

Rudy:Ma-mana ada.. *aduh..nampak ka*(dalam hati.. Dia memandang tempat lain untuk mukanya merahnya tidak dipandang oleh Iman)

Sun dan Tya menghampiri mereka yg sedang bergelak ketawa(kecuali Rudy la)

Sun:Ekhem...ape yang lawak ni?

Ali:Tak de pape lah bang sun..

Tya:Hmm.. Jom kita selfie nak tak?

Alicia:Tapi sape nak to long tangkapkan?

Tya:Mmm.. Sun?

Sun:Aku nak masuk jugak..

Tya:Please(puppyeyes)

~bersambung~
Korang rase Sun tolong tak?
Comment😁

Ejen Love Life Story(Alilicia🌹)Where stories live. Discover now