Episod 50-Misi:Tepung2

1.7K 84 46
                                    

Happy Reading~

Sebelum tu nk kongsi sikit gambar alicia pakai tudung dalam sut ejen..

Haha

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Haha.. Sorry kalau buruk..
Jom kite sambung..

Alicia:Ha!(dapat idea)Macam ni(bisik ke telinga iman)

Setelah beberapa minit..

Alicia:Ok?

Iman:Ok saya pergi dapur dulu.

Setelah beberapa minit.. Iman pun muncul..

Iman:Nah.. Letak kat tangan awak..

Alicia:Ok rancangan kite tadi..

Mereka pun memulakan plan yg mereka bincangkan tadi..

Alicia:Arhhh.. Ali!! Tolong!!

Iman:Aduhh.. Tolong!!!! Rudy!!!

Situasi Ali&Rudy

Author:Mase tu dorang sembunyi dekat belakang akademi..

Ali:Huh? Kenape dengan Alicia tu.. Aduhh..

Rudy:Iman! Weyh jom kite tengok cepat!!

Mereka pun pergi ke sumber teriakan alicia dan iman..

Ali:Alicia!!! (Berlari ke arah alicia yang sedang duduk memegang tangannya yg berdarah*sirap gais*)

Rudy:Hah..Iman!!! (Pergi ke iman yg duduk memegang kaki yg berdarah)

Ali:Kenape dengan korang ni?

Alicia:Ki.. Kitorang kene serang..

Ali:Hah! Kene serang! Mari aku tengokkan luka kau..

Sementara itu.. Rudy melihat luka yg dikaki iman..

Ali:Eh? Ni..

Alicia:Iman!!

Mereka berdua membaling tepung yg digenggam ke muka Ali dan Rudy

Ali&Rudy:Hwuarghhh!!!

Alicia&Iman:Hahahahaha

Alicia:Hahaha.. Tu la kenekan kitorang lagi.. Korang patut tengok muke korang tu.. Macam hantu tepung

Iman:Betul tu.. Ha baru tahu..

Ali:Rudy.. Kite silap besar..

Rudy:Hmm(menyapu tepung di muka) Uhuk*dorang baling sampai masuk mulut uh*

Alicia:Dah la..mari aku tolong..(menyelup poket dan mengambil sapu tangan dan dilapkan ke muka ali)

Ali:Maafkan aku.. Aku nak bergurau je.. Tapi yang kau buat tadi.. Aku risau kau tahu tak? Aku tak nak kau cedera..

Alicia:Ye la.. Aku mintak maaf sebab buat kau risau.. Ok dah..lepas ni pergi basuh mulut tu.. Makan tepung mentah😂

Ali:Ye la..

Rudyman situasion..

Iman:Tu la awak(menyapu baju rudy yg ada tepung) lain kali jangan buat macam tu lagi..

Rudy:Maaf..

Iman:Ok dah.. Dah pergi basuh muka tu.. Kat rambut pun ade lagi.. Saya pergi dulu(pergi.. Tapi rudy masih duduk situ)

Ali:Rudy! Jom la.. (Panggil dari jauh tapi rudy masih tak berganjak.. Ali pun pergi ke rudy) Oi kau kenape ni?

Rudy:Kau tahu tak aku terkejut gila tadi? Aku ingatkan dorang betul ii kene serang au..

Ali:Dah la.. Dorang buat nak sedarkan kite je.. Jom lah.. Tengok sambut kau macam dah beruban..

Rudy:kau pun same..

Mereka pun pergi..

Girls situasion..

Roza:Amacam dengan misi korang? Jadi?

Alicia:Mestilah jadi.. Kan iman?

Iman:Betul tu..

Mika:Biar dorang rase..

Moon:Ha! Roza ni dah masak..

Roza:Okk

Mereka pun sambung memabuat biskut sampai pukul 4

Rin:Huh siap pun..

Iman:Jom lah mandi.. Lepas tu solat asar..

Mereka pun kemas ii barang dan menuju ke bilik untuk siapkan diri.. Selepas siapkan diri mereka pun ke surau untuk solat asar berjemaah.. Selepas solat..mereka ke dapur semula untuk memasak makanan berbuka..

Boys situasion..

Grrrrrrr...Grrrrr... Kroghhhh

Ali:Haishh.. Keje tidur je.. Oi bangun!!!!!!!

Boys:Hah!? (Bangun setentak)

Ali:Ish korang ni.. Jom la buat kerje.. Asyik tidur je.. Tadi korang dah tidur kan? Korang pulak pergi buat kerje aku n rudy tidur kat sini..

Boys:Ye la ii.. (Menurut)

Mereka pun mula membersihkan kawasan akademi..

Setelah pukul 7 mereka(ejen perempuan sekali) berehat dan menonton tv3 cerita "Bukan gadis biasa"

Setelah 25 minit melihat tv.. Mereka pun menuju ke dapur dan mengambil tempat masing ii di meja makan.. Selepas beberapa minit.. Azan pun berkumandang mereka pun membaca doa berbuka puasa dan doa makan dibimbing oleh Rudy.. Mereka pun makan dengan berselera..setelah habis makan.. Seperti hari ii biasa.. Lelaki akan membasuh pinggan..







SKIP
9 MALAM..

Di dapur..

Roza, mika, iman dan Alicia membuat biskut famous amous yg disukai oleh Ali.. *yg tk de nama tu semua zzzzz*

Setelah beberapa minit..

!!:Selamat malam..

Girls kec Alicia:Aaaaaaaaaaaaa!!!!

Bersambung



Ejen Love Life Story(Alilicia🌹)Where stories live. Discover now