Auringonpaisteeseen

50 7 2
                                    

Rakas (ihastumis)Päiväkirja,

Mä olin mennyt ostamaan linja-autolippua. Kohta loppuisi kesäloma ja lukio alkaisi.
Oli siinäkin oma hommansa. En yhtään pidä kassan takana istuvasta asiakaspalvelijasta.
Asiakasystävällisyys on sillä muijalla kyllä nollassa. Ellei mene jopa negatiivisen luvun puolelle. Ylimielinen kikkarapää!
Sitten se tapahtu. Kuin salama kirkkaalta taivaalta, ykskaks.
Ihmettelin, et miksi mun sydän tuntuu painavammalta. Se jotenkin humpsahti alas, valahti mahalaukun kautta polviin. Ehkä jopa pottuvarpaaseen asti. Joku tuoksu sen varmaan laukaisi. Se vadelmapurkka.
Kiitän lipputiskin takana istuvaa rouvaa ja käännyn.
Siinä hän seisoo.
Maailma jotenkin tuntui pysähtyvän hetkeksi. Tai sitten tämä yksi törppö, minä, pysähdyin kuin idiootti.
Converse tennarit, sama valkonen pitsitunika.
Mun sydän jättää lyönnin väliin kun huomaan saman Adidas laukun, jonka i on väritetty punaseks.
Sydän pysähty.
Mä kun luulin, etten ikinä enää näkis häntä. Mut siinä hän seiso, parin metrin päässä.
Kun hän sitten näki mut, hän sano JUST.
Hänen vakiosanansa.
Lähdin ovelle.
Huomaan, että hänen vieressä seisoo sen äiti.
Se kahto mua kuin ois tuntenut.  Hymyiltiin toisillemme ja menin auringonpaisteeseen, joka oli kirkkaampi kuin ennen.

Rakas (ihastumis) PäiväkirjaOnde histórias criam vida. Descubra agora