Seorang gadis berambut pendek separas bahu dan berpenampilan boyish sedang bermain basketball bersama seorang lelaki yang memakai Cap hitam di kepalanya dan bertshirt putih.
Mereka itu adalah Nayeon dan Taehyung.
Setelah penat bermain, Taehyung mengaku kalah terhadap Nayeon. Tak dinafikan Nayeon memang champion dalam bermain basketball. Taehyung selalu kalah dengannya.
"Nayeon, aku surrender.." Kata Taehyung dengan tercungap-cungap.
" Hek eleh kau.. Sikit-sikit surrender. Tak best ar.. Jom lah main lagi. Aku tak puas lagi ni nak jaringkan bola!" Balas Nayeon sambil melontarkan bola ke dalam jaring dengan selamba saja.
"Aku penat la wei. Asyik kalah je main dengan kau. Kalau kau nak main lagi. Bagilah chanche aku menang sekali. Amacam?" Taehyung tersenyum senget.
"Boleh-boleh.."
"Hah? Betul ke ni?" Soal Taehyung. Dia sudah teruja mendengarnya.
"Boleh belah la kau.. Hahaha." Ujar Nayeon lalu ketawa kuat.
Cis. Dia mainkan aku ehh. Jaga kau Nayeon. Taehyung tersenyum nakal lalu mendekati Nayeon yang sedang ketawa itu. Dirangkul gadis itu dalam pelukannya.
Nayeon yang sedang ketawa bertambah kuat ketawanya apabila Taehyung menggeletek pinggangnya.
"Woi.. Janganlah geletek aku. Hahaha. Lepaslah woi!" Nayeon cuba menepis tangan Taehyung yang menggeletek pinggangnya itu dan melepaskan diri dari pelukan Taehyung.
"Padan muka kau! Haa rasakan.. Suka sangat main-main dengan aku eh." Taehyung masih tidak melepaskan Nayeon.
Nayeon mulai rasa tidak selesa. Tanpa sengaja dia menolak kasar Taehyung hingga jatuh ke tanah.
"Adoi! Sakitlah.. Apasal kau tolak aku?" Taehyung segera bangkit. Boleh tahan kuat jugak perempuan ni tolak aku.
"Kaulah melebih-lebih pulak. Pergi geletek aku tu apahal!" Sindir Nayeon.
"Alah aku nak usik kau je.. Macamlah tak biasa. Sorry arr.." Taehyung memnucungkan mulut. Dia memeluk tubuhnya.
Nayeon mendekatkan diri dengan Taehyung semula. Dipegang bahu Taehyung dan berkata.
"Okay okay.. Aku pun nak mintak maaf sebab tolak kau jatuh!" Nayeon memandang Taehyung.
Taehyung pun membalas pandangan Nayeon.
"Aku maafkan kau tapi dengan satu syarat!"
Eh eh mamat ni! Pakai syarat pulak.
"Hah syarat apa?" Soal Nayeon.
"Syaratnya bila kita main basketball, kau kena bagi aku peluang untuk menang pulak. Plis.." Kata Taehyung sambil membuat muka comelnya di depan Nayeon.
Nayeon ketawa kecil.
"Tu je? Easy. Aku kan champion, sikit pun aku tak heran la. Boleh, aku akan bagi kau menang pulak. Tapi nanti kalau kau kalah, kau kena belanja aku makan. Deal?" Ujar Nayeon sambil tersengih menampakkan gigi bunny miliknya yang comel itu.
Taehyung tersenyum.
"Deal." Balas Taehyung lalu menarik hidung Nayeon.
Aduh! Dia ni pergi tarik hidung aku pulak. Nayeon menggosok-gosokkan hidungnya itu.
"Okay.. Aku dah ready nak main lagi ni. Jom!!" Taehyung pula kelihatan bersemangat.
"Amboi.. Tak sabar-sabar pulak dia ni!" Nayeon turut teruja.
"Jomlah!!" Pantas Taehyung menarik tangan Nayeon.
"Ye ye.." Nayeon mengikuti langkah Taehyung.
Mereka pun bermain basketball sehinggalah masing-masing keletihan.
*Vote & Comment*
Tq❤
YOU ARE READING
Heart
Fanfiction• COMPLETE • Nayeon seorang gadis perwatakan tomboy dan tabah manakala Taehyung lelaki tampan dan prihatin. Mereka berdua bersahabat baik sejak kecil dan sering meluangkan waktu bersama bermain 'basketball'. Mina pula seorang gadis yang mempunyai ka...