Taehyung sudah berhenti berlari apabila Mina dapat mengejarnya.
Dicomotkan pulak hidung Taehyung dengan aiskrimnya.
"Yes! Dapat kenakan balik!" Mina bersuara girang.
Taehyung mengangkat tangannya tanda mengalah.
"Fine.."
Mina ketawa walaupun nafasnya tercungap-cungap dek mengejar Taehyung tadi.
Tiba-tiba Mina terbatuk-batuk.
Taehyung mulai berasa khawatir. Dia mendekati Mina.
"Mina.. Awak okay tak?" Tanya Taehyung.
Mina tetap tersenyum.
"Okay la.. Cuma penat je kejar awak tadi! Awak la.. Lari kuat sangat!" Ujar Mina setelah berhenti batuk. Dia mencebikkan bibirnya.
"Hahaha.." Taehyung ketawa.
"Dah.. Jom kita balik." Taehyung menarik tangan Mina.
"Okay.. Jom." Mina membalas pegangan tangan Taehyung. Tetapi dia terbatuk-batuk lagi. Mina menekup mulutnya. Kemudian dia terlihat darah pekat keluar dari mulutnya di tapak tangannya.
"Mina.. Awak kenapa?" Taehyung ternampak. Dia mulai berasa panik melihat Mina batuk berdarah.
Mina tidak sempat membalas pertanyaan Taehyung. Dia jatuh pengsan pada Taehyung.
"Mina!!" Taehyung sempat menyambutnya. Didukung Mina dan dibawa masuk ke dalam kereta secepat mungkin. Taehyung ingin membawa Mina ke hospital. Dia tidak fikirkan apa-apa lagi waktu ini selain memikirkan tentang keadaan Mina.
Di hospital,
Taehyung berjalan mundar-mandir menunggu kedatangan doktor yang telah merawat Mina. Otaknya ligat berfikir tentang kejadian yang berlaku. Mengapakah dengan Mina? Mina sakit apa?
Kelihatan doktor keluar dari bilik rawatan Mina.
Taehyung terburu-buru mendekati doktor itu dan bertanyakan keadaan Mina.
"Doktor? Macam mana dengan keadaan Mina?"
"Keadaan dia sudah stabil sekarang. Cuma dia perlukan rehat saja." Kata doktor itu.
Taehyung menarik nafas lega.
"Encik boleh ikut saya sekejap.. Saya perlu memberitahu sesuatu." Kata doktor.
Taehyung kembali cuak apabila doktor berkata begitu.
Doktor sudah menjelaskan segalan-segalanya.
Mina menghidap kanser hati di tahap yang sudah kronik. Taehyung terkejut. Mengapa baru sekarang dia mengetahuinya. Kenapa Mina tidak memberitahunya sendiri.
Taehyung duduk bersendirian sambil memikirkan soal itu. Wajahnya diraup. Jelas nampak rasa sedih pada riak wajahnya.
Waktu melawat dibenarkan, Taehyung masuk ke dalam wad dan melihat Mina yang sedang berbaring di atas katil hospital.
Taehyung duduk di sampingnya lalu mengambil tangan Mina. Digenggam erat tangan itu sambil wajahnya menatap Mina yang lena.
Taehyung amat mencintai Mina. Dia tidak sanggup untuk kehilangan gadis itu. Walau bagaimana pun keadaannya. Dia berjanji dia akan tetap setia kepada Mina hingga ke akhir hayatnya.
Bersambung...
*Vote & Comment*
Tq❤
YOU ARE READING
Heart
Fanfiction• COMPLETE • Nayeon seorang gadis perwatakan tomboy dan tabah manakala Taehyung lelaki tampan dan prihatin. Mereka berdua bersahabat baik sejak kecil dan sering meluangkan waktu bersama bermain 'basketball'. Mina pula seorang gadis yang mempunyai ka...