EP 5 (FIRST MEET)

938 55 4
                                    

#brightwinlover

#mewgulflove

Main Aktor

Daniel Bright suppasit

Jhonny Win kanawut

Alex Mew Suppasit

Ethan Gulf Kanawut

#FLWSB EP 5#

Mew tiba dengan kereta warna putih di hadapan rumah calon isterinya gulf. Mew menghantar pesanan ringkas kepada gulf bahawa dia sudah sampai di hadapan rumah lelaki manis itu. Setelah beberapa minit terlihat seorang lelaki wajah manis dengan pakaian yang begitu trend pada masa kini.

Gulf itu sudah berumur tapi penampilan nya aja kalah sama anak SMA. Wajahnya juga cantik kerana gulf masih merawat kulit mukanya dengan baik. Dan itu melambangkan dia adalah seorang pengusaha  fashion yang terkenal dan gulf mempunyai cabang di amerika.

Gulf tersenyum lalu membuka pintu kereta dan duduk di kerusi penumpang sebelah mew. Mew masih menatap bidadari yang berada di sebelahnya tanpa berkedip. Gulf yang kesal akhirnya menepuk pelan bahu mew untuk menyadarkan pria tersebut.

"Phi Mew..kenapa menatap ku sebegitu sih?".kata mew yang sedikit kesal setelah melihat mew terkekeh dengan apa yang gulf kata kan.

"emangnya kenapa..Phi melihat bidadari cantik kerana itu phi melihat kamu".kata mew memberi senyuman hangat dan juga gombalan kepada gulf.

"ihhh ada ada aja phi...udahh jalan cepetan".kata gulf cemberut plus malu apa yang dikatakan oleh mew. Mew terkekeh dan mula menjalankan Kereta mereka menuju ke mall.

Setelah tiba di mall mew dan gulf memilih untu pergi ke kedai aiskrim yang berada di mall tersebut dan membincangkan beberapa perkara.

"sayang kamu mau ais krim apa aku pesan di kaunter?".tanya mew kepada gulf. Dan gulf memesan aiskrim vanilla strawberry medium cup untuk dirinya dan mew senyum dan terus pergi ke kaunter untuk mendapatkan aiskrim yang dinginkan oleh gulf.

Mew dan Gulf bertemu buat pertama kalinya di mall yang mereka berada sekarang ini. Gulf hanya tersenyum mengingatkan kembali bagai mana keadaan mereka bertemu.

Flashback

Gulf berada di mall sekarang dengan mood yang tidak baik kerna dia mengadakan event fashion show dengan rekaan baju khas yang di reka oleh nya akan tetapi yang membuatkan pria manis tersebut kesal adalah model pria mereka yang membuat masalah.

"Mild ini bagai mana ini...kenapa bisa jadi begini!..kenapa model pria kita tiba-tiba tidak datang sama sekali hah!!".marah gulf kepada mild yang juga risau tentang apa yang terjadi.

"gulf aku juga tidak tahu kenapa...newwie bilang pria model tersebut lari daripada agensi kita dan bekerjasama dengan agensi Art musuh kita".kata Mild menerangkan kepada gulf. Gulf mulai pusing dengan pergi meninggalkan mild yang bingung dengan pemergian gulf.

Gulf menghela nafas panjang sambil duduk di bangku kosong yang di sediakan oleh mall, dia sudah merencanakan event ini dengan penuh semangat kerana ini adalah rekaan nya sendiri bukan orang lain akan tetapi dengan mudahnya musuh sainganya itu menghancurkan dengan merampas model prianya iaitu Art Longtipat musuh saingan dalam dunia fashion.

"ermm permisi..apakah anda mencari model untuk rekaan anda?".kata seseorang lelaki yang agak sama tinggi dengan gulf berdiri dihadapan gulf.

"hah?..bagaimana kamu tahu aku membutuhkan model pria?".tanya gulf yang bingung. Gulf tidak mengenali pria yang berada dihadapannya ini tapi untuk rupa dan bentuk badannya amat sesuai dengan rekaan yang gulf ingin pamerkan.

"maaf saya mendengar perbualan anda bersama lelaki tersebut dan tidak salahkan saya dan rakan saya membantu kamu".jawab lelaki tersebut dan meminta maaf pada gulf.

Ini adalah yang peluang terbaik untuk gulf dan gulf menerima permintaan lelaki itu dan membawa lelaki itu bersama dua teman nya ke bahagian belakang pentas untuk mereka bersiap. Akhirnya event fashion show kali ini kembali Berjaya berkat lelaki tersebut dan kedua  temannya.

Gulf tersenyum memandang lelaki tersebut kerna dia sorang yang cukup ganteng dan itu membuatkan gulf terpesona dengan penapilan lelaki tersebut dengan pakaian yang direka. Habis sahaja acara aku bertemu dengan lelaki itu dang mengucapkan terima kasih banyak kerana telah membantu.

"terima kasih ya sudah membantuku menjayakan event ini..ahh sebelum terlupa bertanya...siapa nama kalian?".kata Gulf yang tidak nyaman kerana tidak mengetahu nama mereka.

"aku tay tawan salam kenal".kat tay sambil melambai ke arah gulf.

"aku mean salam kenal".katanya sambil tersenyum kepada gun.

"aku Alex Mew Suppasit, salam kenal manis".kata mew lalu mengatakan gulf manis. Pipi gulf memerah dan tersenyum dengan apa yang dikatakan oleh mew.

Flashback end

"sayang ini dia pesanan mu".kata mew yang menyadarkan gulf daripada lamunan nya dan meletakkan aiskrim yang dipesan kehadapan gulf.

"terima kasih sayang..eeheheh..".kata Gulf mengambil aiskrim nya dan mula memakan aiskrim nya dengan gembira.

"Kayak anak kecil aja...tapi aku suka".kata mew tersenyum dan mengusap hujung bibir gulf yang ada sisa aiskrim dibibir gulf lalu menjilat sisa tersebut. Gulf yang menatapnya terkejut lang berhenti memakan aiskrimnya.

"phiii!!! Kenapa dijilat itu kotor phiiiii!".kata gulf yang sedikit tinggi nada suaranya dan mew hanya tergelak melihat gulf yang salah tingkah.

"emangnya kenapa sih...enak kok dan....lebih manis jika aku menggunakan bibir ku".kata mew seperti tidak melakukan kesalahan dan menggoda gulf.

"phiiiiii!!!".jerit gulf dengan mukanya yang memerah menahan malu oleh perlakuan mew kepadanya. Mew semakin tertawa melihat gulf malau dan kalian tahu bagi mew itu sangat lah manis lebih manis daripada gulali.

Bersambung.....

you love this story

Vote and comment

Muahhh...

Fallin Love With StepBroWhere stories live. Discover now