one🍒

37 3 0
                                    

"Hai. Ha In" Jungkook menarik kerusi yang terdapat di meja itu.

"Jung-Jungkook." Ha In memandang Jungkook dengan mata bulatnya.

"Kenapa terkejut tengok aku?" Jungkook tiba-tiba mengenyitkan matanya.

"Awak tak pergi sekolah ke?" Ha In memandang jam tangannya. Baru 10 pagi. Takkan lah..

"Awak ponteng?"

"Jadi kalau aku ponteng pun kenapa? Kau nak report dekat cikgu?" Jungkook menaikkan sebelah keningnya.

"Tak." Ha In menggelengkan kepalanya.

"Kau pula buat apa dekat sini? Kerja? Tak sekolah?"

"Saya-saya, memang tak pergi sekolah pun." Ha In menundukkan kepalanya dan memandang lantai.

"But esok, pergi sekolah. Tahu?" Jungkook mula berdiri dan menggosok kepala Ha In, menyerabutkan rambut gadis itu.

"Apa maksud awak?" Ha In memandang Jungkook pelik.

"Aku dah suruh appa uruskan pasal sekolah kau. Esok, kau satu sekolah dengan aku. Got it?"

"Ta-tapi saya mana ada uniform."

"Nah." Satu bag kertas dihulurkan kepada Ha In.

"Dalam ni ada uniform sekolah. Jangan terhutang budi dengan aku. Kalau ada apa-apa, macam biasa, telefon aku. Okay?" Selepas sahaja Jungkook berkata begitu, dia memusingkan badannya ke belakang, baru sahaja Jungkook hendak beredar..

"Jungkook." Ha In memanggil Jungkook lembut.

"Yes?" Jungkook memandang Ha In.

"Terima kasih." Ha In menghadiahkan Jungkook sebuah senyuman yang sangat ikhlas.

Jungkook hanya senyum dan beredar dari situ.

+++

"Yura kau okay?" Taera memegang bahu Yura yang nampak marah itu.

"Aku tak okay. Jom blah." Dan mereka pun pergi dari situ.

" Dan mereka pun pergi dari situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Stay tuned!🍒

Flashback [A Jeon Jungkook Fanfic]✔️Where stories live. Discover now