"Kau ni kenapa tiba-tiba ajak main basket pula petang ni?" Taera yang baru sampai itu meletakkan bagnya di atas bangku. Rambutnya di ikat menjadi ponytail.
"Aku serabut." Yura membaling bola keranjang itu ke dalam lubang tiang gol dan ya, masuk.
"Mana Haejin?" Taera mula memanaskan badannya. Tengok gaya Yura macam dia tak berpeluang je nak main.
"Pergi mana lagi dia tu. Dating lah apa lagi. Dia tak join." Dan Yura mengulang benda sama dah hampir sepuluh kali.
"Apa perempuan tu buat dengan Jungkook kali ni?" Taera mula duduk bersila di atas lantai. Memerhatikan Yura yang nampak sangat marah itu.
"Naik motor dengan Jungkook! Peluk Jungkook! Dan Jungkook suka semua benda yang dia buat! Bodoh!" Bola itu dibaling ke tiang gol dengan kuat. Melepaskan marahnya.
"Yura apa kata kau terus terang je dengan dia. Kan senang. Tak payah kau pendam perasaan kau ni sorang-sorang. Sakit tahu tak aku tengok kau ni. Daripada top student dari sekolah rendah, tiba-tiba 3 tahun lepas jadi gangster. Tak kesian ke dekat appa kau?"
Yura sudah pun terbaring di atas court itu.
"Mamat tu yang nak aku jadi macam ni."
"Tapi dia tak suruh apa-apa pun!"
"Dia cakap dia suka perempuan yang ganas! Kau faham tak?! Tapi kenapa dia tiba-tiba suka dekat perempuan tu?! Perempuan yang lembut macam In Ha tu?! Argh!" Yura meraup wajahnya. Stress!
Stay tuned!🍒
YOU ARE READING
Flashback [A Jeon Jungkook Fanfic]✔️
Romansa"Aku nak ulang tayang, macam mana aku boleh jatuh suka dekat kau."-Jeon Jungkook