De verhuizing

694 29 0
                                    

Die middag komen mijn moeder en ik aan bij ons nieuwe huis. Het huis staat aan de Herengracht. Het is een meega groot huis voor ons twee. Als we binnen zijn is het huis al helemaal ingericht. Meteen ren ik naar mijn kamer. Het is nog een grotere kamer dan bij papa. Er staat ook een tweepersoonsbed in. De kleur is donkergrijs met paars. Dan krijg ik opeens een berichtje van Myrthe. ‘Zullen we vanmiddag afspreken?’ vraagt ze. Shit ik ben het Myrthe helemaal vergeten te vertellen. Snel zoek ik haar nummer op en bel haar. Ik vertel haar het hele verhaal en ze vindt het heel erg voor me. Eindelijk iemand die het erg voor me vind! Samuel en Anne denken alleen maar aan zichzelf… Als ik al mijn laatste spulletjes heb uitgepakt loop ik naar beneden. ‘Maart, ik heb net een afspraak gemaakt met school dat je vanmiddag langs kan komen!’ zegt mijn moeder. Neee ik dacht even geen school maar mijn moeder moet meteen een afspraak met ze maken. ‘Mam mag ik ook nog even naar het centrum toe?’ vraag ik aan haar. ‘Jaa hoor, als je daarna maar naar je school gaat!’ roept ze vanuit de keuken. Ik pak mijn jas en loop naar mijn fiets. Het is ongeveer vijf minuutjes fietsen naar de Kalverstraat. Vroeger kwam ik daar al best vaak daar dus ik ken de weg goed. Stiekem vind ik het toch wel leuk om in Amsterdam te wonen maar alleen ken ik hier niemand. Ik ga wat winkeltjes in en koop best veel. Mijn moeder koopt toch alles voor mij. Ze heeft een best goede baan. Ze is makelaar. Als ik na een uurtje klaar ben met shoppen ga ik richting mijn nieuwe school. Ik ben best zenuwachtig hoe het daar is. Het is ongeveer tien minuutjes fietsen naar school van de Kalverstraat dus het is ongeveer een kwartiertje fietsen van mijn huis. Als ik daar ben sta ik voor een meega school. Mijn oude school in Badhoevedorp past hier wel twee keer in. Ik zet mijn fiets tegen het hek en loop naar binnen. Het is mega druk daar binnen. Ik moet precies weer binnen komen als het pauze is. Ik loop naar de balie en ik vraag waar ik moet zijn omdat ik hier nieuw ben. De vrouw die daar zit loopt met mij mee naar de directeur. Het kamertje van de directeur is op de bovenste verdieping. Als we er eindelijk zijn komen we bij een klein kamertje waar een meneer van ongeveer veertig jaar is en is een beetje grijs. Hij geeft me een hand en stelt zich voor. Hij heet meneer de Wit. Als de pauze voorbij is geeft hij me een rondleiding door de school. Hij weet alleen nog niet in welke klas ik kom maar als ik morgen om half negen hier weer kom weet hij het wel. Als de rondleiding klaar is ga ik weer naar huis. Ik wil net weg fietsen tot ik opeens mijn naam wordt geroepen. Ik denk dat het iemand anders is maar diegene roept nog een keer. Wie zou dat zijn? Ik ken hier toch niemand?

Friends? Ft. SamuelWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu