6 | Want you more

4.3K 89 9
                                    

Aku sedar dalam keadaan yang masih mamai. Itupun kerana aku merasakan ada jarum yang sedang dicucuk di lenganku. Seketika aku mendengar suara mama membebel kerana aku tidak dengar kata. Dah tahu tubuh sedang tidak sihat, masih juga berkeras hendak keluar rumah. Sementara suara lagi satu sedang membela diriku. Menenangkan mama kalau aku akan baik-baik saja dan hanya perlukan rehat.

"Mama nak turun buatkan sup. Mana tahu kalau dah sedar nanti dia nak makan.'' Ujar mama sebelum keluar. Mata yang masih terpejam, aku bukakan sedikit kerana merasakan tanganku di dalam gengamannya. Aiden sedang mengusap wajahku sebaik saja melihat aku sudah sedar.

"Am I in bad curse because kissing you?' dia mengeluh perlahan. Aku tiada kekuatan untuk bertekak dengannya. "Okey tak? Ke masih kepala lagi?'' Aiden bertanya lembut sambil mengurut ubun-ubunku. Aku menggeleng dan dia lega untuk itu. "Okey, good. Rehatlah..'' ujarnya sebelum melepaskan pegangan. Menarik comforter untukku dan mengucup lembut di dahiku. Ciumannya hangat sepertimana yang dilakukannya kepadaku sebelum aku rebah tadi.

Yes. Im crazy because I cant hold this anymore. I want you to be mine. I can make right and that the crazy thing you ever heard. Tell me crazy now cause I fucking dont care,

Ucapan itu bergema difikiran dan menyedarkan aku kembali. Dadaku terasa sesak dan sakit. Aku bangun dalam keadaan termengah. "Lova? Hei.." suara itu cuba menenangkan aku tapi semakin membuatkan aku takut. "No, please don't!'' aku menolaknya menjauh dan memeluk tubuhku dengan kemas.

Dia mahukan aku dalam erti kata, dia cintakan aku? Jadi selama ini yang dia maksudkan dia tidak mahu menganggap aku saudara itu kerana dia menyimpan perasaan terhadapku?

Tapi , bagaimana?

Bagaimana semua perasaan itu hadir sedangkan aku tidak pernah rapat dengannya sama sekali.

Aku buntu dan jika aku fikirkan tentangnya, aku tidak akan jumpa logiknya dimana melainkan Aiden harus menjelaskan kepadaku. Aku cuba bertenang, dan memandangnya semula.

Apa yang awak cakap dekat saya siang tadi. Awak betul-betul maksudkannya?' aku bertanya serius. Dia mengganguk selamba. Aku ternganga. Untuk percaya dan tidak itu sama banyak. "Imposibble. Aiden, jangan buat lawak boleh tak?'' aku menggeleng dengan keluhan. Sebaik itu juga, Aiden merapatkan wajahnya denganku. Menyatukan pandangan kami.

"Nampak aku macam tengah buat lawak ke? Seharian jaga kau yang tiba-tiba pengsan sebab aku kiss bibir ni,'' jemarinya sudah mengusap lembut di permukaan bibirku lantas aku tepis. Dia senyum sinis. Aku menolaknya menjauh dan cuba bangun. Namun, tangan Aiden menahan.

"Ehem, no.'' Aiden menunjukkan isyarat agar aku tetap berada di situ bersama gelengan kecil. "Our mom already told me to take care of you. So am I." Dia baringkan aku semula. Aku terbungkam. Jujur, aku tidak mengerti dengan cara permikirannya.

"If you really think she's our mom, why you doing this?"

"Doing what?" Soalnya kembali.

"Love me?"

"Are you pleased me?" usiknya sengaja dan aku terus memalingkan wajahku dengan keluhan. Seraya itu juga aku merasakan pegangannya ditanganku. Bila pandangan aku beralih ke wajahnya, satu ucapan yang ku ucap tadi menyapa telingaku semula. Senyumannya hilang, dan dia serius memandangku.

"Because you used to be mine, sister." sambungnya lagi dan itu seakan menikam perasaanku yang binggung. Apa yang sedang dia cuba sampaikan. Apa yang seharusnya jelas tentang perasaan dia dan kenapa, jiwaku seakan menurut?

"Wait, Aiden..please,I don't get it. Used to be yours? Apa maksud awak?"

"Don't worry sister.One day, I'll make you understand.I will do anything for you and screw the world who dares to again us." sumpahan itu membuatkan aku menarik tanganku semula. Menggeleng dan mengeluh. Merasakan, semua ini sudah gila dan Aiden sedang mencipta kegilaan itu.

DEALOVA Where stories live. Discover now