prolog

2.2K 131 11
                                    

   Semuanya hancur orang ramai lari mencari tempat perlindungan manakala di istana raja² pengguna kuasa elemantal berusaha mempertahankan anak² mereka yang baru lahir.

   Shadow raja kerajaan kegelapan memandang kesemua raja² pengguna kuasa elemantal itu dengan senyuman sinis.

"Hahaha, menyerah saja korang takkan menang!! Berikan kepada aku generasi baru pengguna kuasa elemantal!!!"-Shadow

" jangan harap!! Kau seorang yang tamak tak layak dipanggil raja! Pergi kau dari sini dan jangan berani datang semula!!" Earthquake pemerintah di kerajaan tanah memandang tajam ke arah Shadow.

"Orang macam kau layak mati sahaja!! Dasar tamak kuasa!"- lightning pemerintah kerajaan petir.

" hahaha!!! Apa kau fikir aku bodoh akan ikut cakap korang? Kuasa² elemantal itu akan ku berikan kepada anak ku nanti dia sepatutnya menjadi raja kepada semua kuasa elemantal bukannya korang!!!"-Shadow

"Jangan harap! Entah² anak kau pun sama seperti kau TAMAK!"- Fire.

" beraninya engkau Fire... Akan ku pastikan korang semua menyesal!!! Bebola kegelapan berapi!!!" Langit mula gelap angin mula bertiup kencang ditangan kiri Shadow pula muncul bebola kegelapan yang besarnya sebesar bas sekolah.

"Ish, cakera berapi!"-Fire

" Panah berkembar Ais!"-Snow pemerintah kerajaan Ais.

"Panah angin!"-Tornado pemerintah kerajaan Angin.

" Tembakan gerhana malam!"-Solary pemerintah kerajaan Cahaya.

"Tembakan Dedaun!!"-Leaf pemerintah kerajaan daun.

" Tombak Lightning! "-Lightning

"Naga Golam!"-Earthquake

Akibat dari serangan serentak itu berlakunya letupan yang besar membuatkan pemerintah² kerajaan ditolak jauh dari tempat pertarungan.

" Hahaha, lemah! Bagaiman kalian boleh menjadi pemerintah sedangkan serangan kalian bergitu lemah!!!"-Shadow ketawa bangga.

"Bagaimana? Sebab kami lebih pintar dari kau!"-Earthquake.

Mendengar kata² Earthquake membuatkan Shadow berhenti ketawa tiba² muncul cahaya yang sangat terang tidak jauh dari mereka. Dapat dilihat Tok Abah ahli sihir terkuat sedang mengendong putera² raja masuk ke dalam pintu antara deminsi.

" Tak...berhenti!!!! Jangan berani kau!!! Pedang Bayang!" Shadow cuba menghalang Tok Abah tapi tidak berjaya apabila raja² pengguna kuasa elemantal menyerang dia serentak.

Selepas sudah selesai menghantar kesemua putera² raja ke dimensi yang lain Tok Abah menutup pintu antara dimensi membuatkan Shadow menjerit kegeraman.

" TIDAKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!"-Shadow

"Akan ku pastikan satu hari nanti kesemua kuasa² elemantal menjadi milik ku!!"-Shadow menghilang dari situ sementara raja² pengguna kuasa elemantal menarik nafas lega.

" adakah engkau pasti rancangan engkau ni berjaya?"-Lightning memandang risau ke arah tempatnya pintu dimensi itu berada.

"Jangan risau aku pasti mereka akan selamat lagi pun cuba Tok Abah yang tau bagaimana hendak membuka pintu antara dimensi"-Earthquake tersenyum sinis.

" Aku harap mereka tidak apa² disana"-Fire

"Aku harap mereka dapat berdikari"-Leaf

" aku harap kita selesaikan segera urusan yang lain secepat yang mungkin supaya aku boleh tidur dengan lena"Semua pemerintah memandang tajam ke arah Snow yang sedang menguap besar.

"Aku harap anak mu tidak berperangai seperti engkau"-Tornado.

" Tau hendak tidur saja"-Solary

"Well like father like son~" Snow hanya membuat muka biasa.

"Bagaimanalah Isteri mu dapat tahan dengan perangai kau"-Lightning

" bagaimana Isterimu dapat bertahan dengan perangai engkau yang kuat marah begitulah isteriku bertahan dengan perangai ku yang kuat tidur" Lightning yang mendengar kata² sentap dari Snow hanya terdiam.

"Dasar mulut tiada lesen"-Fire

" baru pertama kali aku mendengar mulut punya lesen. Bagitauku dimana aku harus membeli lesen mulut agar mulut ku boleh ada lesen"-Snow.

Kali ini Fire pula terdiam.

"Sudah betul kata Snow seharusnya kita cepat menyelesaikan urusan kita"-Earthquake.

" baik!"-Semua pemerintah

  

























Yeah, my new story. Ain sebenarnya nak terbitkan cerita ni lepas cerita 'My Lost Family /gempa/' tapi Ain rasa tak sabar² pula 😀😂.

Takpa alang² ada idea 😜.

Hope you love it💕...

Friends PowerWhere stories live. Discover now