Part 1 (pertemuan)

43 3 0
                                    

Situasi twice .

" guys .. esok kita akan berpindah ke sekolah baru " kata sana . " wah tak sabar nya !! " kata dahyun . " dengar ii kat sana ada got7 oppa .. betul ke unnie ?? " tanya tzuyu . " aah .. mungkin kita akan satu kelas dengan diorang " kata jihyo .. ( got7 adalah kawan rapat twice )
" eyhh .. jangan lupa , kitakan akan pindah duduk satu rumah .. and kita akan pindah malam ni .. " kata nayeon . " haah lhaa .. jum lah balik packing barang ii kita .." kata jeongyeon . ( Twice pun pulang ke rumah masing ii )

Situasi bts

" bunyi bising apa tu hyung ? " tanya jimin . " entah lah , dengar ii ada orang pindah ke rumah sebelah .. " kata jin . " yeoja or namja ? " tanya j hope . " entah lah " kata jin . " hyung .. tae lapar lah .. " rengek taehyung . " dah ii .. jum pergi makan .. mane jungkook ? " tanya rapmon . " tu baru jer turun .. " kata jimin ..

Keesokan hari nya .

Sebuah dua buah kereta mewah masuk ke halman sekolah iaitu twilight highschool . " wahh ! Handsome nya jungkook oppa !! " . " jungkook oppa saranghae ! " . " bts oppa memang hebat and handsome ! " . " jimin oppa ! " . Bunyi teriakan dari fans ii bts .

" wassup bro .. " tegur got7 . " korang .. jum pergi kelas sekali .. " pelawa bambam . " kajja ! " teriak bts and got7 . ( dalam perjalanan menuju ke kelas ) " anyeong got7 oppa .. " tegur redvelvet and gfriend . ( bts , got7 , redvelvet and gfriend kawan rapat okay ) " ai .. got7 jer yamg korang tegur ? Kitorang ?? Takkan dah taknampak ?? " kata RM . " hehehhe .. sorry .. anyeong bts oppaaaa !! " kata redvelvet and gfriend .

Situasi twice .

" wah .. besarnya sekolah baru kita .. " kata chae . " kajja cari pejabat " kata jihyo .. mereka pun pergi ke pejabat ..

Dipejabat .

Kukk .. kuukk .. bunyi pintu diketuk .. " masuk . Oh twice , dah sampai rupanya " kata cg sunmi .. twice hanya senyum dan mengangguk kepala .. " dah jum cg bawak pergi kelas .. lagipun ni time cg mengajar kelas korang .. " dalam perjalanan menuju ke kelas .. " alamak .. cg tertinggal buku kat pejabat cg laa .." kata cg sunmi .. " biar yeon yang pergi ambik cg .. " pelawa nayeon . " ok , kamu pergi dengan chewy .." kata cg sunmi .. lalu mereka pergi ke kelas tanpa nayeon dan chewy ..

Di kelas A-i

"Anyeonghasaeyo murid-murid hari ni kita akan ada pelajar baru" kata cikgu sunmi. "Wahh.." balas member got7 kerana takut member red velvet dan sinb,yerin gf cemburu a.k.a yeojachingu. ( JB x yerin , jinyoung x irene , yugeom x yeri , jackson x joy , youngjae x wendy , bambam x seulgi , mark x sinb ) . "Ok.. dipersilakan masuk.." suruh cikgu sunmi kepada pelajar baru. Apabila member twice masuk semua pelajar yang berada dikelas tersebut terkejut dan terpesona dengan kecantikkan mereka."perkenalkan nama grup kamu dan nama kamu sorang demi sorang" suruh cikgu sunmi dengan senyuman yang terukir. ( didalam hati memang dah nak tergolek dah sebab tak tahan tengok reaksi murid murid dalam kelas ) "baik" balas member twice sambil melambai tangan kearah member gfriend dan member got7 (untuk makluman twice dan gfriend ni kawan baik sejak sekolah rendah ). Dan member gfriend pun membalas lambaian mereka. " eyh.. korang kenal ke diorang?" Tanya irene. " ye kitorang kenal mereka" balas yerin ( gfriend, bts, got7 dan red velvet berkawan baik.) " one in a million anyeonghasaeyo twice imnida" ucap member twice. " anyeonghasaeyo naneun leader twice park jihyo imnida". Kata jihyo. ". " anyeonghasaeyo naneun jeongyeon imnida ." anyeonghasaeyo naneun japanese member hirai momo imnida." Kata momo. " arigatokozarimasta naneun minatozaki sana imnida." Kata sana. " anyeonghasaeyo naneun japanese member myou mina imnida." Kata mina. " anyeonghasaeyo naneun kim dahyun imnida." Kata dahyun. "Anyeonghasaeyo naneun son chaeyoung imnida." Kata chaeyoung. "eyh.. mana nayeon dengan chewy?". Tanya jb kepada twice " nanti dia sampai la tu.. dia pergi ambilkan buku cikgu sunmi". Jawab jihyo . Jb hanya mengangguk saja. " kenapa kau sibuk nak cari diorang?? Macam la diorang tu cantik bak bidadari.." Kata jungkook dan v sambil buat muka meluak. "Eyhh.. korang tengok la sendiri nanti cantik gila.. bak bidadari kayangan diorang tuuu.." jawab member gfriend dan member got7. " chagi.. jjinja ru??". Tanya yeri kepada namjachingunya iaitu yugeom. Yugeom mengangkat tangan tanda swear. Tiba ii pintu kelas diketuk dan dua orang budak perempuan masuk. Sebaik saja diorang masuk habis terlopong biji mata murid ii lebih ii lagi jungkook dan v yang ternganga melihat mereka. Member twice ketawa terbahak meliha gelagat semua orang. Nayeon dan chewy hanya mengangkat bahu sesama sendiri kerana tidak tahu apa yang berlaku. " wahh.. jjinja yeppoyo..". Kata jungkook dan v yang dari tadi tidak berkelip. ( sebelum ni jungkook dan v susah nak cakap yeppoyo kat perempuan.. and jungkook dengan v ni playboy ). " nayeon , chewy.. perkenalkan diri kamu". " nae ahjumma". Balas nayeon . " bwo!?? Ahjumma? ". Jerit jhope. " ahaahah.. chasireul nayeon ni anak saudara cikgu.. korang dua intro please". Balas cikgu sunmi sambil tergelak. " anyeonghasaeyo naneun oldest member im nayeon imnida". Kata nayeon. "Uwuu.. bunny teeth .." usik bts, red velvet, got7, gfriend kepada jungkook kerana nayeon danJungkook mempunyai bunny teeth jungkook hanya tersenyum dan tunduk ke bawah mungkin kerana malu agaknya.. bts, red velvet, got7, gfriend ketawa melihat jungkook yang tersenyum selalu nya jungkook marah kalau diorang satukannya dengan pompuan. " anyeonghasaeyo naneun taiwan member chou tzuyu imnida.. korang boleh panggil chewy jer.." kata chewy. Lalu bts, red velvet, got7, dan gfriend mula mengusik v pula.. kerana v sangat suka dengan chewing gum. " v yaaa.. chewy.. chewy gum😂". Gelagat v sama seperti jungkook. "Ok kamu semua boleh duduk ditempat kosong cikgu nak ketandas kejap". Suruh cikgu. " nae!." Jawab twice. Dahyun bergegas menuju ke tempat kosong dibelakang jb dan mark. ( hanya ada dua tempat kosong disitu ) Member twice yang lain ingin duduk ditempat kelompok kosong dihujung belakang kelas tetapi member bts duduk disitu padahal mereka sudah ada tempat duduk. " ya!! Kitorang nak duduk kat mana! ". Marah chaeyoung. " chaeyoung ii!! Boleh duduk kat sini alalaaa.. jangan la marah.." kata rapmonster sambil memuncungkan mulutnya. Chaeyoung hanya turut saja. "Chogiyo.. boleh saya duduk disini? Tanya momo, jihyo dan jeongyeon kepada jhope, suga, dan jimin. "Nae ii duduk laahh.." jawab member bts. Manakala mina, chewy, nayeon mengaru kepala yang tidak gatal keran tidak tahu hendak duduk dimana. " mina boleh duduk kat sebelah jin hyung." Kata rapmonster kepada mina sambil menunjuk kearah tempat kosong disebelah jin. " arasseo" jawab mina. " chewy ii.. boleh duduk sebelah v sebab sebelah v tak ada orang duduk kat situ" kata yerin sambik smirk kat v. V hanya kaku. Chewy hanya menggangguk kepalanya. " chogiyo! Naega??" Tanya nayeon kepada semua orang. " awak boleh duduk tepi saya" kata jungkook. Member bts, rv, got7, gfriend terkejut mendengar kata ii jungkook kerana jungkook paling tidak suka duduk ditepi perempuan tetapi kali ini dia yang menyuruh perempuan duduk ditepinya. "Ok" balas nayeon sambil melontar senyuman manis kepada jungkook. " killer!!". Kata member bts. Jungkook terus melonggarkan tali lehernya sebaik melihat senyuman nayeon . Nayeon hanya membuat muka keliru.
Kringggggggggggg!!!! Loceng berbunyi tanda waktu rehat telah tiba."jum semua rehat" kata gfriend kepada bts, twice, red velvet, got7." Nae kajja" jawab semua."twice .. korang dan oppa pergi dulu lah sebab yeon nak kena jumpa ahjumma dulu"kata nayeon kepada semua." Yeon nak pergi sorang ke" tanya jinyoung. "Biar chewy temankan yeon".pelawa chewy. " ahh.. nae" jawab nayeon. " kalau macam tu kita jumpa kat rootrof nanti kitorang tolong belikan makanan untuk korang". Kata bambam. Nayeon dan chewy mengangkat tanda ok.



🌸 hye gais .. camner best tak ?? Kalau ade typo tu sorry tau 😉 . Jangan lupa tau komen and vote .. kalau ade yang tak puas hati or ape ii jer .. just komen ok .. nanti author akan baca . Kalau nak author sentiase update .. korang kene lah rajin ii vote tau 😘 .

My first love - Nayeon x jungkook  -Where stories live. Discover now